poor!a 15130 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۱ فسمت اول : روزی نیست که داستانهای موفقیت افرادی که به طور معجزهآسایی از یک ایده ساده٬ یک سایت و میزان زیادی تلاش به موفقیتهای قابل توجهاي رسیدهاند و حالا جزيی از هزاران ثروتمند دنیای آنلاین شدهاند٬ عموم افراد را تشویق به پاگذاشتن در این دنیای پرپتانسیل نکند. شما که یک ایده و سری پر سودا دارید، آیا میدانید که برای شروع کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کنید؟ به پیش بروید و به سود برسید؟ آیا به همان سادگی که در این روایتها عنوان میشود، شما ثروتمند خواهید شد؟ به صورت دنبالهدار سعی میکنيم مراحل "داشت٬ کاشت و برداشت" را در کسب و کارهای آنلاین توضیح داده و به سوالات زیر جواب دهيم: - چگونه یک کسبوکار آنلاین را آغاز کنیم؟ در اولین مرحله یا "داشت"خواهیم آموخت که برای شروع یک شغل آنلاین به چه داشتههایی نیازمند هستیم. - چگونه یک کسبوکار آنلاین را مدیریت کنیم؟ در دومین مرحله یا "کاشت" نیز می¬آموزیم که برای معرفی و تبلیغات شغل آنلاين خود و مدیریت محتویات آن باید دست به چه اقداماتی بزنیم تا با این کاشتههای مناسب به برداشتی موفق دست یابیم. - چگونه از یک کسبوکار آنلاین به درآمد برسیم؟ در مرحله آخر یا "برداشت" نیز باید از دستآوردهای خود به نتیجه برسیم و تنها مراقب باشیم که بازار آنلاین و نیازها همیشه در دستانتان باشد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام شکار یک ایده برای آغاز یک کسبوکار آنلاین شما باید یک ایده داشته باشید. ایده شما ممکن است کاملاً جدید و خلاقانه باشد یا توسط هزاران نفر اجرا شده باشد.قبل از آن که درباره انتخاب یک ایده صحبت کنم، باید بگویم که هزاران ایده خوب و بد در دنیا وجود دارد که مهمترین مسئله علاقه و دانش شماست. اگر شما برای به نتیجه رساندن یک ایده علاقه و انگیزه نداشته باشید، کار بسیار دشوار و گاهی ناشدنی میشود و ممکن است با رعایت نکردن همین موضوع به ظاهر ساده، به جمع هزاران شکست خورده این مسیر بپیوندید و از آن به بعد کسب درآمد از اینترنت را غیرممکن و حتی مناسب از ما بهتران بدانید! پس به علاقه خود توجه کنید و تنها انگیزه پول درآوردن برای این راه کافی نیست. اگر ایده شما کاملاً جدید باشد، چند درصدي ریسک وجود دارد؛ مثلاً اگر در ذهن خود داشتن یک فروشگاه فروش لوازم داوری را در ذهن میپرورانید که در ایران و شاید در دنیا جدید است، باید به دنبال به دست آوردن کامل اطلاعات در مورد خریداران و شرایط مختلف معرفی و فروش محصولات خود باشيد اما اگر به دنبال فروش مجموعههای آموزش مالتیمدیا هستید که روز به روز نیز بر تعداد این فروشندگان اضافه میشود، باید حرفی یا خدمتی جدید را برای خریداران خود در نظر بگیرید تا در میان رقبا چیزی برای گفتن داشته باشید. طرح نقشه گنج بعد از آنکه ایده خود را برای شروع کار خود یافتید، باید آن را پرورش دهید. یعنی تمام جزئیات روش کسب درآمد را روی کاغذ بنویسید. تجربه من میگوید که باید از همان ابتدا سعی کنید که جزئیات را ثبت کنید و پشت هر کاری که انجام میدهید، یک تفکر باشد و نه به این دلیل که کسی یا سایتی این کار را انجام دادهاند، شما هم تقليد كنيد! این مرحله را طراحی نقشه کسب درآمد میناميم که گروه مشتریان هم در این بخش مشخص خواهند شد. 3 لینک به دیدگاه
poor!a 15130 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۱ روزی نیست که داستانهای موفقیت افرادی که به طور معجزهآسایی از یک ایده ساده٬ یک سایت و میزان زیادی تلاش به موفقیتهای قابل توجهاي رسیدهاند و حالا جزيی از هزاران ثروتمند دنیای آنلاین شدهاند٬ عموم افراد را تشویق به پاگذاشتن در این دنیای پرپتانسیل نکند. شما که یک ایده و سری پر سودا دارید، آیا میدانید که برای شروع کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کنید؟ به پیش بروید و به سود برسید؟ آیا به همان سادگی که در این روایتها عنوان میشود، شما ثروتمند خواهید شد؟ قسمت دوم : نگران نباشید؛ در این بخش٬ محلی برای اجاره یا خرید احتیاج ندارید اما بیشتر از پول در این مرحله باید وقت بگذارید. انتخاب یک آدرس یا دامنه اينترنتي مناسب در جهت معروف شدن و حتی جا افتادن فروشگاهتان در میان خریداران بسیار با ارزش است.هرچه آدرس اينترنتي کوتاهتر و با معنیتر باشد و بهتر بتوانید در ذهن مشتریان قرار گیرد، شما به هدف خود بیشتر نزدیک شدهاید و مانند آن است که در یک محل پر رفت و آمد یک مغازه گرفته اید اما این مغازه شما که به صورت آنلاین هاست نامیده میشود چه امکاناتی باید داشته باشد؟ در مرحله «طراحی نقشه کسب درآمد» حتماً به اطلاعات خوبی درباره مشتریان و جزئیات کارتان رسیدهاید که در انتخاب هاست مناسب به شما کمک میکند.برای انتخاب هاست علاوه بر توجه به پشتیبانی خوب از آن توسط شرکت فروشنده در مرحله طراحی سایت هم به نیازهایی باید پاسخ دهید؛ مانند زبانهای برنامهنویسی که پشتیبانی میشود، مقدار پهنای باند هاست که با زیاد شدن بازدید از فروشگاهتان ممکن است نیاز آن را بیشتر احساس کنید. پس حتماً قبل از خرید در مورد امکانات هاست خود و آنچه برای طراحی سایتتان احتیاج دارید باید دقت داشته باشید. به طور خلاصه در انتخاب و اجاره یک دامنه توجه کنید که: - طبق کار و شغل میتوانید از دامنههای مختلف استفاده کنید اما همیشه .com محبوبترین دامنه بوده است و ثبت این دامنهها عموماً آنی و سریعاً انجام خواهند شد.- برای ثبت دامنه ملی (.ir) باید از طریق سایت NIC.IR و مجرای رسمی آن اقدام کنید و شرکتهای خدمات دامنه تنها یک رابط مالی هستند و ثبت این دامنه نیز ممکن است دو تا 72 ساعت به طول انجامد. - برخی از دامنهها دارای شرایط خاصي هستند مانند .ca که حتماً در هنگام ثبت به آن توجه کنید. - دامنههای فارسی نیز در این اواخر به این جمع پیوسته که دارای طرفداران خاص خود است. - اجاره دامنه مذکور ممکن است از یک سال تا چندین سال طبق نظر شما تغییر کند. در اجاره کردن هاست توجه کنید که: - میزان فعال بودن (uptime) نشان از قدرت خوب و امکانات سختافزاری هاست مذکور دارد که در سایت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به راحتی قابل کنترل است. هاستها سعی میکنند این میزان را به صددرصد نزدیک کنند. پس قبل از خرید از شرکت فروش هاست٬ نشانی یکی از سایتهایی را که بر روی هاست آنها وجود دارد را در محل مربوطه سایت host-tracker وارد کرده و نتیجه را ببینید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام - هاست میزبان اشتراکی (Shared Hosting) یعنی روی کامپیوتر سرور٬ چند سایت همزمان میزبانی شود و سرورهای اختصاصی (Dedicated Server) یک هاست به شکل اختصاصی میزبانی می شود. سرورهای مجازی (VPS) وب سایت روی یک میزبان مجازی قرار میگیرد که طبق این امکانات قیمت هاستها کم و زیاد میشود. توجه کنید که برای سایتهای دانلود باید از سرور و هاستهای مخصوص این کار استفاده کنید. - سیستمعامل سرور یا کامپیوتر میزبان سایت شما نیز نقش مهمی در انتخابتان دارد که در سیستمعامل ویندوز زبانهای asp، asp.net،php و بانکهای اطلاعاتیMySQL/SQL Server و وب سرور IIS مورد پشتیبانی قرار میگیرند و نیز دارای قیمت بالاتری است. در سیستمعامل لینوکس نیز زبان برنامهنویسی php و قیمت پایینتر و پایگاه اطلاعاتیMySQL و وب سرور Apache مورد پشتیبانی است. - میزان فضایی که از آن سرور را در اختیار میگیرید نیز به صورت چند مگابایت (MB) تا چندین گیگابایت (GB) تقسیم میشود. - کنترل پنل یک هاست: یک رابط کاربری برای ارتباط با هاست در اختیار شما قرار میدهد و شامل DotNetPanel/Plesk برای هاستهای ویندوز و cPanel/Plesk/DirectAdmin برای هاستهای لینوکس است. - تعداد پستهای الکترونیکی که در هاست شما در اختیارتان قرار میگیرد نیز در قیمت هاست موثر است. - پهنای باند (Bandwidth) نیز میزان دریافتها و ارسالها را برای یک ماه تعیین میکند و اگر مقدار مبادلات بیش از اندازه باشد، سایت شما از کار میافتد. - زیر دامنه (Sub Domains) نیز تعیین میکند چه تعداد زیر دامنه برای دامنه شما میتوانید تعیین کنید. - با در اختیار گرفتن یک آیپی اختصاصی (Dedicated IP) میتوانید از طریق این آیپی و بدون دامنه وارد هاست خود شوید. - پشتیبانگیری خودکار که در مواقع حساس میتواند اطلاعات مفیدتان را روی هاست باز گرداند اما نباید از پشتیبانگیری مرتب غافل شوید. - امنیت سرور که با نصب آنتی ویروس ها وفایروال ها تامین می شود نیز برای مواجه با حملات بسیار مناسب است ٬ حتما قبل از خرید آن را در نظر گرفته و در مورد آن از پشتیبانی سوال کنید. - اجاره هاست نیز مانند دامنه مذکور ممکن است از ماهانه تا چندین سال طبق نظر شما تغییر کند. مصالحی برای برپایی فروشگاهتان در مرحله قبل شما هاست و دامنه سایتتان را خریداری کردید حالا لازم است تا فروشگاهتان را بسازید و برای این کار نیاز به مصالح دارید برای برنامهنویسی و طراحی سایت باید به یک موضوع توجه کرد٬ سایتها به دو صورت تقسیم میشوند: • سایتهای استاتیک: این سایتها عموماً دارای محتویات ثابتی هستند و جهت اطلاعرسانی و اصطلاحاً آگهینامههایی با مطالب مشخص هستند و در بیشتر مواقع برای ویرایش این محتوا با دردسر و نیازمند یک متخصص هستید. اینگونه سایتها به زبان های html و JavaScript یا به شکل فلش و غیره نوشته میشوند. • سایتهای داینامیک یا پویا: سایتهایی به زبان برنامهنویسی asp.net، jsp، php و asp عموماً نوشته میشود و بانک اطلاعاتی نیز جهت ذخیره و پویایی در نظر گرفته میشود. فرق این سایتهاي استاتيك در امکانات اضافی مانند امکان ایجاد فرمهای ثبتنام و فروش آنلاین است که برای به راه انداختن یک فروشگاه پرزرق و برق مناسب است. اما شما برای راهاندازی سایت و فروشگاهتان، نیازمند یک سایت پویا هستید تا امکان تعامل با خریدار وجود داشته باشد. باید بدانید که هنوز به امکان مهم این نوع از سایتهای داینامیک اشاره نکردهام و آن امکان مدیریت با یک رابط گرافیکی است که یک فرد با دانش برنامهنویسی کم هم در بخش مدیریت٬ خود امکان دسترسی به تمامی امکانات را داشته باشد. از نظر هزینه نیز برای داشتن یک سایت داینامیک کاملاً اختصاصی که یک یا چندین برنامهنویس بخواهند آن را در عرض حداقل یک ماه بنویسند، به يك تا ده میلیون سرمایه نیاز دارد. اما من دو راه را پیشنهاد میکنم که این هزینه بسیار کاهش پیدا کند و گاهی از بین رود.راه نخست استفاده از خدمات فروشگاهسازها و امکانات دیگری است که شرکتهایی به صورت رایگان و گاهی با مبلغ بسیار کم به شما ارئه میدهند. توصیه ما این است که فروشگاههای آنلاین رایگان که حتی در آنها دیگر نیازی به خرید هاست و دامنه نیست (چون از یک زیر دامنه آن شرکت استفاده میکنید.) استفاده نکنید. چون دارای معایبی است. در این فروشگاههای رایگان چون فروشگاه شما اختصاصی نیست و سپس با گسترش فروشگاهتان هنوز هم زیر بال و پر یک شرکت هستید که در بیشتر موارد جلوی پیشرفتتان را میگیرد. در بیشتر مواقع نیز کالاهای شما بین هزاران محصول این شرکتها گم میشود مگر آنکه باز هزینه کنید تا دیده شوید. راه دوم و تقریباً بهترین روش ممکن٬ نیز استفاد از بستههای مدیریت محتوا (CMS) است. این بستهها برای کاربران با اطلاعات کم ایجاد شده تا به راحتی فروشگاه خود را به راه بیاندازید اما این راهاندازی نیز آنقدر ساده نیست که بتوانید با آن در همان بار نخست کنار بیایید، پس بازهم با مبلغی بسيار کم٬ از کمک یک طراح استفاده کنید. این طراحان چون از بستههای آماده استفاده میکنند، پس انتظار دریافت دستمزدهای زیاد را هم ندارند و از لحاظ زمانی نیز سریعتر طراحی میشوند. سعی خواهيم کرد در مقالات مربوط به طراحی وب سایت و فروشگاه این CMSها را معرفی کرده و حتی از تجربیات شخصیمان نیز بگویيم. با اتمام این مقاله تا اینجای کار با طرح یک ایده و انتخاب هاست و دامنه مناسب٬ فروشگاه خود را پیاده کردهاید اما با این همه تلاش ها٬ شما تنها یک سوم یعنی حدود سی درصد کار را انجام دادهاید و در مقالات بعد٬ روش پیمودن بقیه راه را توضیح خواهم داد. 1 لینک به دیدگاه
poor!a 15130 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۱ در قسمت اول سری مقالات آموزش کسب و کار آنلاین درباره چگونگی راهاندازی یک فروشگاه یا مرکزی برای فروش کالايتان در دنیای وب صحبت کرديم. در این مقاله میخواهم به شما بگویم اگر شما بهترین فروشگاه و سایت اینترنتی دنیا را با زیباترین طراحی داشته باشید اما نتوانید مرحله دوم یعنی مدیریت ارتباط با مشتری آن را انجام دهید مانند این میماند که شما در یک جزیره دورافتاده یک فروشگاه لوکس را ایجاد کردهاید در حالی که اصلاً کسی پا به این جزیره نمیگذارد تا بتواند محصول و خدمات شما را دیده و از شما خرید کند. در این مقاله نشان خواهيم داد که شما چگونه میتوانید درب فروشگاه خود را بر روی مشتریان باز کرده و نوع کالا و خدماتتان را به کاربران نشان بدهید. قسمت سوم : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام گوگل را دریاب! اولین ابزار رایگانی است که اتفاقاً از مهمترین راهها برای معرفی کار وکسب شماست، استفاده از موتور جستوجوگر گوگل است. همانطور که میدانید گوگل سایت بسیار مناسبی است که اکثر کاربران برای یافتن جواب نیازهای خود از آن استفاده میکنند اما برای شروع شما باید بدانید که این موتورجستوجوگر چگونه کار میکند: موتورهای جستوجوگر چگونه کار میکنند؟ به طور ساده گوگل یا هر موتورجستوجوگری در دنیای وب، دارای ابزاریست که در اصطلاح میتوان به آن عنکبوت گفت و وظیفه آن این است که مانند یک عنکبوت واقعی میان تارهای تنیده شده صفحات وب حرکت کرده و به مرور صفحات میپردازد و از میان کلمات و هزاران مولفه دیگر که تنها خود شرکت گوگل از آنها با خبر است، شروع به امتیاز دادن به صفحات میکند، اصطلاح ایندکس کردن صفحات توسط این موتورهای جستوجو عملیات بسیار مهم و حساسی است که این عنکبوتها سعی میکنند با نشانهگذاری صفحات وب رتبه آنها را در نتایج حاصل از جستوجوهای گوگل به نمایش بگذارند. حتی میزان لینک شدن سایت و صفحه وب شما توسط سایتهای دیگر نیز در رتبهبندی سایت شما بسیار موثر خواهد بود. هدف آن است که سایت شما در جستوجوی یک کلمه که میتواند زمینه فعالیت شما هم باشد، در صفحه اول نتایج گوگل یعنی در میان ده سایت اول قرارگیرد و هرچه این میزان بالاتر باشد و تا حدی که به جایگاه یکم نزدیکتر شوید پس باید انتظار زیادی برای مراجعه کاربران به سایت داشته باشید. SEO؛ علمی برتر البته جدا از قرارگیری لینک سایت شما در سایتهایی با بازدیدکننده بالا که خود به خود باعث دیده شدن سایتتان میشود، در مقابل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و نیز نکات ریزی مانند تصحیح آدرس صفحات سایت و زیر صفحات آن، به صورت بهینه و دهها نکته دیگر، یک دانش مهم و تخصصی به نام SEO (بهینهسازی برای موتورهای جستوجو) به وجود میآید که افراد متخصص این کار با بهینه کردن این جزئیات، بسیار میتوانند راهگشای شما در بالا بردن رتبه سایتتان در نتایج موتورهای جستوجوگر شوند. پس اگر به اهمیت SEO پی بردهاید، حتماً در این زمینه کسب دانش کرده یا از فردی متخصص بخواهید که سایت شما را برای جستوجوگرها بهینه کند. باید توجه داشت که اولین شرط برای دیده شدن توسط موتورهای جستوجو، ثبت سایتتان در این موتورهاست؛ البته پس از مدتی سایت شما حتماً توسط رباتهای جستوجوگر رصد خواهد شد اما برای تسریع در عملیات: از اين آدرس برای ثبت در موتور گوگل استفاده کنید. البته میتوانید از اين آدرس هم برای ثبت در 150 موتور جستوجو استفاده نمائید. تبادل لینک در چند خط قبلتر درباره اهمیت لینک شدن توسط سایتهای دیگر برایتان گفتم، در ادامه باید بدانید که برای لینک شدن سایتتان هم توجه کنید که میتوانید تبادل لینک با سایتهای مختلف انجام داده و در مقابل هزینهای اندک یا با توافقات، لینک سایت خود را در صفحه اول سایت آنها قرار دهید یا از دایرکتوریهای ثبت آدرس که بیشتر برای لینک شدن سایتها ساخته شدهاند استفاده کنید، اما توجه کنید که اینگونه سایتها خیلی مورد توجه گوگل نیستند و موتورهای جستوجوگر بیشتر به میزان مراجعه و توجه کاربران به وب سایتها نگاه مثبتی دارند! راه جالب و بسیار مفید برای دیده و پسندیده شدن توسط کاربران دیگر، تهیه خبرنامه یا مطالب آموزشی رایگان مانند گاهنامهها و مقالات آموزشی و قرار دادن آنها در سایتهای مخصوص دانلود کتاب و مقاله است که بدون کمک جستوجوگرها، شما توسط خود کاربران دیده میشوید. تجربه به من نشان داده که انتشار یک ماهنامه توانسته تا سي درصد حداقل بر میزان بازدیدهای سایت بیافزاید! تبلیغات در گوگل روش دیگری که توسط وب مسترها(صاحبان وبسایتها) این اواخر مورد توجه قرار گرفته، استفاده از روش تبلیغات در گوگل (Google Adwords) است. در این روش شما با یک نمایندگی از شرکت گوگل در ایران قرار داد بسته و چند کلمه را به عنوان کلمات کلیدی سایتتان تعریف و مبلغی را هم طبق قرارداد برای آنها واریز میکنید، شرکت گوگل هم طبق کلمات کلیدی انتخابی شما، کلمات را بر اساس کاربردی بودن و میزان استفاده و جستوجوی کلمات توسط کاربران، قیمتگذاری کرده و از آن به بعد اگر کسی آن کلمات را در گوگل جستوجو کند، سایت شما در رتبههای یک تا سه نتایج البته با کادری زرد رنگ به دورش یا در مکانهای خاص تبلیغات گوگل مثلاً در کادری بالای جیمیل قرار خواهد گرفت که نشاندهنده تبلیغاتی بودن نتیجه است. البته عموم کاربران از آن خبر نداشته و روی آن کلیک میکنند. نسبت به تعداد کلیکی که روی لینک سایتتان میشود، از مبلغ شارژتان کسر خواهد شد! به طور مثال: شما با پرداخت 35 هزارتومان میتوانید تا بيست کلمه کلیدی را انتخاب کنید که نسبت به قیمت هر کلمه کلیدی که میتواند هزینه هر کلیک را يك تا پنج سنت کند، بین چهارصد تا دو هزار نفر بازدیدکننده از این طریق خواهید داشت. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
poor!a 15130 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۱ در قسمت اول سری مقالات آموزش کسب و کار آنلاین درباره چگونگی راهاندازی یک فروشگاه یا مرکزی برای فروش کالايتان در دنیای وب صحبت کرديم. در این مقاله میخواهم به شما بگویم اگر شما بهترین فروشگاه و سایت اینترنتی دنیا را با زیباترین طراحی داشته باشید اما نتوانید مرحله دوم یعنی مدیریت ارتباط با مشتری آن را انجام دهید مانند این میماند که شما در یک جزیره دورافتاده یک فروشگاه لوکس را ایجاد کردهاید در حالی که اصلاً کسی پا به این جزیره نمیگذارد تا بتواند محصول و خدمات شما را دیده و از شما خرید کند. در این مقاله نشان خواهيم داد که شما چگونه میتوانید درب فروشگاه خود را بر روی مشتریان باز کرده و نوع کالا و خدماتتان را به کاربران نشان بدهید. قسمت چهارم : نظر بدهید! يكي ديگر از روشهاي افزايش بازديد سايت استفاده از سیستمهای نظردهی سایتها و وبلاگها و حتی فرومها و انجمنهاست.شما میتوانید به سایتها و فرومهای مربوط به موضوع سایتتان رجوع کرده و شروع به فعالیت و ابراز نظر کنید و در مقابل نام سایت و آدرس خود را در مشخصات پروفایلتان وارد کنید که این موضوع به صورت رایگان میتواند میزان آمار بازدید سایتتان را افزایش دهد. البته توجه کنید که برای سیستمهای بلاگدهی، نرمافزارهایی ساخته شده است که وظیفه ارسال گروهی تبلیغات را برای بخش نظردهی بر عهده دارند و بهراحتی با تهیه این نرمافزارها شما میتوانید موضوع وبلاگهای مورد نظر را انتخاب و با کمی وقت به ارسال نظر تبلیغاتی برای سایتتان بپردازید.البته توجه داشته باشید که با زیاد شدن استفادهکنندگان از این ابزار و پر شدن جعبه نظرخواهی وبلاگها از نظرات تبلیغاتی، دیگر نویسندگان و بازدیدکنندگان وبلاگها به این نظرات تبلیغاتی توجه نمیکنند! پس هنر شما این است که طوری مطلب خود را ارائه دهید که مورد توجه قرار گیرد! تولید محتوا برگ برنده شما! به طور کلی تولید محتوا در دنیای اینترنت بسیار مورد توجه است و اگر توسط موتورهای جستوجوگر به خصوص گوگل به عنوان یک سایت مفید در ایجاد محتوای آموزشی شناخته شوید، بیشتر مورد توجه قرار خواهید گرفت. البته باید متذکر شد که راهی که متاسفانه باب شده است، مسئله کپی متن از سایتها و منابع مختلف و قرار دادن آن در سایت شخصي است. اینگونه سایتها تنها به عنوان پلی برای ارتباط ميان خوانندگان شناخته میشوند اما استعدادی در ایجاد متنهای جدید و نو ندارند و مطمئناً مورد توجه موتورها هم نیستند! شما باید در مورد سایت خود به موضوعات مورد علاقه کاربران توجه کرده و در مقابل شروع به تولید "محتوای جدید و نو" کنید و آنها را به صورت PDF که کمتر امکان حذف آدرس سایت شما از کنار متن وجود دارد، منتشر کنید تا سایتتان اینگونه دیده شود. ایمیل یا اسپم! ارسال ایمیلهای گروهی هم دیگر از شایعترین روشها برای تبلیغات در دنیای وب است که باز آنقدر آش شور شده که نمیتوان خورد!متاسفانه صاحبان سایتها در چند سال اخیر به وفور از این روش استفاده نمودهاند، به طوری که این راه خود روشی مزاحم توسط کاربران شناخته میشود و عموماً هم در جعبه اسپم ایمیلها جای میگیرد. بحث تولید یک ایمیل تبلیغاتی مناسب که کاربر به آن اعتماد کرده و از آن استفاده کند و چگونگی ارسال آن که خودبهخود توسط سایتهای ارائه دهنده خدمات پستهای الکترونیکی، اسپم شناخته نشود نیز بحثی طولانی و تخصصی است و نباید آن را دست کم گرفت و تنها برای کاهش هزینهها از روشهاي معمول استفاده کرد و مانند هزاران سایت دیگر که تنها برای اینکه صاحبان آنها تصور میکنند باید ایمیل تبلیغاتی ارسال شود و به بحثهای تخصصی آن فکر نمیکنند، ایمیل شما هم در میان انبوه این تبلیغات که سریعاً پاک هم میشود، مدفون شود. البته بحث تبلیغات و روشهای آن همیشه به علت تنوع این راهها، جذاب بوده اما در بحث تبلیغات وب سایتها، تبلیغات پیامکی یا استفاده از بنرهای محیطی و تراکتها بسیار کمتر جواب خواهد داد و شاید روشی به نسبت ارزانتر و حتی رایگان، کار اصلی را برای معرفی شغلتان برایتان انجام دهد.به طور مثال شرکتی در تهران که در زمینه تبلیغات مشاغل محلی و معرفی آنها در دنیای اینترنت فعالیت دارد با طراحی بنرهای تبلیغاتی بزرگ و نصب آن ها در سطح شهر تهران، عملاً نتوانست در مورد معرفی سایتش کاری از پیش برده و در نهایت مشاهده شد که به قرار دادن تبلیغاتش در میان وب سایتها و وبلاگها پرداخته است! تا حتماً به این صورت نتیجه دلخواه خود را بگیرد. نکات ویژه در مورد روشهای تبلیغات در وب ذکر چند نکته که حاصل تجربیات است، خالی از لطف نخواهد بود: - از همه اینکه با تبلیغات دروغین اصطلاحاً سعی در گول زدن کاربران نکنید. چون ممکن است در یک بازه زمانی میزان بازدید سایت و حتی مقدار فروش تا حدودی بالا رود اما در طولانی مدت کاربران اعتمادشان را نسبت به شما از دست خواهند داد. - از روشهای مضر که فقط بازدیدکنندگان را عصبانی میکند، مانند قرار دادن اجباری آدرس سایت در Home Page مرورگر کاربران یا اجبار در کلیک روی بنرها و باز شدن صفحات تبلیغاتی جداً خودداری کنید. حتی مشتریان واقعی هم به این روشهای تهاجمی علاقمند نیستند. - مهمترین مسئله جذب اعتماد کاربران در خریدها است. ارسال رایگان و پایین آوردن قیمت کالا و خدمات نسبت به رقبا و به طور کلی احترام به مخاطب بسیار مهم است که باعث خواهد شد مشتریانی دایمی برای خود دست و پا کنید. این موضوع بسیار مهم و قابل بحث و کنکاش است و سعی میکنم در قسمت سوم این سری مقالات بیشتر درباره ادامه حیات کسب و کار آنلاینتان بگویم. تا اینجای کار شما سایت خود را طراحی و سعی کردید که کاربران را به سمت سایتتان بکشید اما حالا که کاربران وارد سایتتان شدهاند، چگونه باید آنها را وادار به خرید کرده و به صورت کلی اعتماد آنها را جلب و حتی با یک بار خرید آنها را مشتری دایمی خود کنید. در بخشهاي بعدي در مورد این موضوع با شما صحبت خواهم کرد. 1 لینک به دیدگاه
poor!a 15130 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۱ از سری مقالات آموزش راهاندازی کسب و کار آنلاین و در آخرین قسمت از این مقالات قصد داريم تا درباره اصولی که باید رعایت شود تا مشتری به شما اعتماد کرده و اولین خرید را انجام و در ادامه مشتری دایمی شما شود، صحبت کنيم و در نتیجه به پایان بردن موفق این مرحله است که ادامه حیات کسب و کارتان حاصل خواهد شد. تا این بخش کار، شما یاد گرفتهاید که طبق جزئیات بیان شده در مقالات قبل، سایت یا فروشگاه خود را راهاندازی کرده و در مرحله بعد این فروشگاه را معرفی و مشتری را تا جلوی ویترین فروشگاهتان راهنمایی و هدایت کنید. حالا اگر شما یک ارائه مناسب از خدماتی که میدهید نداشته باشید، تمامی تلاش شما برای کشاندن مشتری تا کنار درب فروشگاهتان یعنی همان صفحه اول وب سایت، بينتیجه خواهد ماند! باید بدانید که با عدم رعایت این مرحله حتی اگر مراحل قبل را به درستی پیاده کرده باشید، شما مغازهای خواهید داشت در یک محله شلوغ و پر رفت و آمد اما کسی از شما خرید نمیکند! پس لازم است که حتماً به راهنماییهای ارائه شده در این مقاله به دقت توجه کنید تا کسبوکار خود را تثبیت نماييد! قسمت پنجم : بزرگترین رسالت شما! در دنیای اینترنت که همه چیز مجازی است و واقعی بودن در درجه دوم قرار دارد، شما چگونه میتوانید مشتری را برای خرید از خود راضی کنید؟ حتماً باید بدانید که مشتری قبل از خرید از سایتتان باید به شما اعتماد کند! حالا چگونه میتوانید این اعتماد را جلب کنید؟ چرا مشتری به شما اعتماد نمیکند؟ 1) آیا شما راست میگویید؟ مشتری حق دارد که به شما اعتماد نکند. شما باید اطلاعات کاملی درباره خدمات و کالاهایی که ارائه میدهید، به مشتری ارائه كنيد و اصلاً نباید در تبلیغات، مشتری احساس کند که شما موضوع را بیش از اندازه بزرگ کرده یا دروغ میگویید! مشاوره رایگان درباره خرید خدمات به مشتری بدهید. اگرچه این کار ممکن است وقت شما را بگیرد اما حتماً دیدی مثبت به خریدار شما خواهد داد تا خریدی مطمئن از شما داشته باشد. یک روش یا راهحل جدید که به آن رسیدهام آن است که راهاندازی یک انجمن یا فروم برای راهنمایی قبل از خرید به مشتریان که شامل مقالات، سوال و جوابهای متعدد مشتریان از شما است، در جذب اطمینان مشتری بسیار قابل اهمیت است. در صورت امکان به مشتری اطمینان بدهید که خدمات یا کالا اگر مورد پسند نبود، آن را پس خواهید گرفت و مبلغ را بازخواهید گرداند! این کار نشان میدهد که شما به کار و خدماتی که ارائه میدهید، بسیار اطمینان دارید! پس مشتری هم علاقهمند به خرید از شما خواهد شد. پول و مبلغ کالا و خدمات را بعد از خرید و اگر نیاز به تحویل در محل به مشتری دارد، درب منزل با تحویل کالا از مشتری بگیرید! اگر این کار برای شما امکانپذیر است، حتماً دریغ نکنید. اگر هم لازم است تا مشتری ابتدا پول خدمات یا کالا را بپردازد، بنابراین آدرس و شماره تماس و باز در صورت امکان شماره ثبت شرکت را برای جلب اعتماد مشتری قرار دهید و برای خریدهای آنلاین برقراری ارتباط با درگاههای پرداخت آنلاین را فراموش نکنید. ارسال رایگان، برای محصولاتی که نیاز به حمل و نقل دارند، هم خود روشی جالب برای جلب نظر کاربران است. اگر این موضوع برای شما صرفه اقتصادی ندارد، در مقابل هزینهای که مشتری برای ارسال میپردازد یک سری کالا یا خدمات را به رایگان در اختیارش قرار دهید. مشتریها عموماً از دیدن کلمه «رایگان» بسیار خوشحال میشوند! 2) آیا شما خدمات مناسبی در مقابل رقبا ارائه میدهید؟ شما برای ارائه خدمات و کالا باید یک سطح پایین خدمات را در نظر بگیرید و با بررسی سایر فروشگاهها بدانید که اگر این حداقل خدمات را ارائه ندهید، حتماً خریدی از شما انجام نخواهد گرفت. سپس سعی کنید این خدمات حداقلی را افزایش داده و به سمت ارائه خدماتی بهتر پیش بروید. 3) امتیازاتی که شما در مقابل سایر فروشندهها دارید، چیست؟ همیشه باید از خود بپرسید که شما چه خدماتی را ارائه میدهید که شما را از رقبایتان ممتاز میکند. اگر خود را جای مشتری قرار دهید، جواب این سوال به نظرتان چیست: «چرا مشتری باید از من خرید کند؟». برای رسیدن به دلایل و نقاط قوت خود لازم است تا اول از همه رقبای خود را بشناسید. پس در زمینه کاری خود به سایتهای رقبا مراجعه کرده و حتی به عنوان یک مشتری با آنها وارد مذاکره شوید تا شگردهای آنها را برای جذب مشتری بیابید و بعد آن نکات را برای سایت و خدمات خود «بهینه کنید!». بله درست است؛ باید شما آن خدمات را بهتر کنید وگرنه اگر فقط بخواهید آن خدمات را مانند آنها ارائه دهید، پس امتیاز شما نسبت به آنها در چیست؟ برای مثال اگر سایت یا فروشگاه آنلاین رقیب کالا را سه روزه در شهرستان تحویل میدهد، شما میتوانید با شگردهایی این زمان را به 24 تا 48 ساعت رسانده و حتی اعلام کنید در صورت تاخیر در رسیدن کالا، جریمه به مشتری پرداخت خواهید کرد! مشتریها، افراد باهوشی هستند و همیشه منفعت خود را در نظر دارند و این مشتری است که ضامن توقف یا ادامه حیات کار و کسب آنلاینتان است! پس مزایا و نقاط پررنگ شما در مقابل رقبا را به زودی میبیند و سریعاً مورد توجه و استفاده قرار خواهد داد. 2 لینک به دیدگاه
poor!a 15130 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۱ از سری مقالات آموزش راهاندازی کسب و کار آنلاین و در آخرین قسمت از این مقالات قصد داريم تا درباره اصولی که باید رعایت شود تا مشتری به شما اعتماد کرده و اولین خرید را انجام و در ادامه مشتری دایمی شما شود، صحبت کنيم و در نتیجه به پایان بردن موفق این مرحله است که ادامه حیات کسب و کارتان حاصل خواهد شد. قسمت پایانی : تشخیص نیاز مشتری شناخت نیاز مشتری و یافتن جوابی مناسب برای آن نیاز مهمترین وظیفه یک فروشنده خوب است. آیا میدانید که چگونه میتوان نیازهاي مشتري را تشخیص داد؟ جمعهای دوستانه و خانوادگی همیشه پر است از نیازها و درخواستها! همه ما بالقوه یک مشتری هستیم. پس سعی کنید در میان اطرافیان، دوست و آشنا جستوجو کرده و نیاز اکنون مشتری را دیده و مهمتر از آن نیاز آتی او را حدس زده و روی آن سرمایهگذاری کنید! شما به عنوان یک فروشنده اگر بتوانید نیاز بازارهای آینده را تشخیص داده و سرمایهگذاری مناسبی در این زمینه داشته باشید، به راحتی میتوانید رقبا را پشت سر گذاشته و با نگاه به افقهای پیش رو، آینده کسب و کار خود را نیز تضمین کنید. محل مناسب دیگر برای تشخیص نیاز مشتری استفاده از اینترنت و شبکههای اجتماعی مجازی است! حتی گوگل و تعداد کلمات جستوجو شده توسط کاربران میتواند روشن کند که اقبال عمومی به کدام سمت رفته است یا حتی خواهد رفت. یک راه دیگر که پیشنهاد میدهم استفاده از نظرسنجی است! شما میتوانید با استفاده از نظرسنجیهایی که توسط سایتهای خاص انجام میگیرد و دیدن نتایج آنها به جواب خیلی از سوالاتتان درباره نیاز کاربران برسید. مشتریهای جدید هیچ وقت از جذب مشتری جدید غافل نشوید و همیشه در پی جذب مشتری باشد. حتی برای جذب مشتری برنامهای دایمی و همیشگی داشته باشید. هر روز باید به فکر یک ایده جدید برای جلب توجه مشتری های جدید باشید. باید بدانید که همیشه کسانی هستند که به خدماتی که شما ارائه میدهید نیاز دارند اما مطمئناً باید شما را پیدا کنند تا از خدماتتان استفاده کنند. پس جذب مشتری هدفمند، اولین گزینه در جذب مشتری برای شما خواهد بود. مشتریهای دایمی آیا میدانید اگرچه جذب مشتری جدید مقوله با اهمیتی است اما باید مشتریهایی که یک بار از شما خرید کردهاند را هم برای خرید دوباره و دوباره علاقهمند کنید تا مشتری دایمی شما شوند و این مشتریها اگر دید خوبی از خرید از شما داشته باشند، راحتتر به شما اعتماد کرده و خریدار خدمات و کالاهای شما خواهند بود! برای جذب مشتری به صورت دایمی باید بعد از خرید اول اطلاعات کاملی از مشتریانت کسب کنید و حتی اخلاق، علایق و میزان خرید و تاریخ و کوچکترین جزئیات هم برای دستهبندی مشتریان شما بسیار مهم است. شما با همین دستهبندیها میتوانید در مرحله بعد تبلیغات، یک تبلیغات هدفمند برای مشتریهای هدفدار خود ارائه دهید و مطمئناً برای دایمی کردن مشتریهای گوناگون با سطح علایق مختلف این راهکار بهترین روش است. پس اگر در حال ارسال بسته و کالا و خدماتی برای یک مشتری جدید هستید، همیشه باید به این نکته توجه کنید که طوری این خدمات را ارائه دهید که مشتری برای بار بعد هم رغبت تماس با شما و استفاده از محصولاتتان را داشته باشد. اگر مشتری در زمانهای بعد با شما قرارداد کاری بست و محصولی را درخواست کرد، بهتر است که امتیاز یا تخفیف برای او در نظر بگیرید. حتی این مشتریهای دایمی در جذب مشتریهای جدید و ارائه سینه به سینه تبلیغات شما بسیار مفید خواهند بود. مطمئناً مشتری که آنها به شما معرفی میکنند، راحتتر از شما خرید خواهند کرد. زیرا مشتری جدید به اعتماد مشتری قدیمی شما، با شما وارد معامله میشود و این یعنی مرحله بسیار سخت جلب اعتماد را با کمترین هزینه پشت سر گذاشتهاید. این موضوع برای شما که باید برای بدست آوردن هر مشتری برنامهریزی کرده و با تلاش آن را به چنگ آورید، بسیار با ارزش خواهد بود. وجه مناسب شما که حاصل ارائه خدمات و محصولات مناسب به همراه راحتی و آسایش خریدار در هنگام خرید است، بزرگترین سرمایه شما خواهد شد و اینجاست که شما با انتخاب یک شعار مناسب و لوگویی منحصربه فرد کمکم و به تدریج به یک برند معتبر تبديل خواهید شد. برای تبدیل شدن به یک برند، شما تنها نیاز به زمان دارید و همین نقلهای سینه به سینه و دید مثبت کاربران نسبت به سایتتان است که به این برند اعتبار میبخشد! شما باید پی در پی در حال بررسی رقبا و نیاز بازار، جذب مشتری و راضی کردن مشتریهای قدیمی باشید و اگر این سه اصل را همیشه به یاد داشته باشید، بعد از مدتی چرخه جذب مشتری تا تبدیل آن به یک مشتری دایمی برایتان مشخص میشود و راه خود را برای کسب درآمد خواهید یافت. از آزمودن روشهای جدید در کسب و کارتان نترسید و همه روشها را برای جذب مشتری بکار گیرید. برای مثال یک راهی که به ذهنم رسید و از آن استفاده بردم، ارسال تراکت و تبلیغات از طریق فکس کردن بود! روش خوبی بود و حتی باعث جذب مشتریهایی شد که بعدها برای ما مشتریهای دایمی به حساب میآمد. البته به مزایا و حتی معایب این کار هم پی بردم. اگر میخواهید کسب و کاری برای خود دست و پا کنید، ترس را به دور انداخته و همیشه بدانید که باید آهسته و پیوسته پیش بروید و هیچوقت از رشدهای سریع خوشحال و یا از رکودهای ناگهانی ناراحت نشوید. تنها باید کاری کنید که موفقیتهای فروش برایتان دایمی شود وگرنه در هر کاری رشد و سقوط امری طبیعی است و شما نباید از جلو رفتن هراسی را به دل راه دهید. امیدوارم آنچه در این سری از مقالات گفته شد(سعی کرده نتیجه تجربیات شخصی باشد) توانسته باشد برای شما که دیدی تاریک و نیمه روشن از کسب و کارهای آنلاین داشتهاید، مفید بوده و توان خود را برای به ثمر رساندن ایدههایتان بکار بگیرید و به امید خدا نتیجهای که اتنتظار دارید را نیز کسب نمایید. 3 لینک به دیدگاه
Mohammad-Ali 9730 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 تیر، ۱۳۹۳ روزی نیست که داستانهای موفقیت افرادی که به طور معجزهآسایی از یک ایده ساده٬ یک سایت و میزان زیادی تلاش به موفقیتهای قابل توجهاي رسیدهاند و حالا جزيی از هزاران ثروتمند دنیای آنلاین شدهاند٬ عموم افراد را تشویق به پاگذاشتن در این دنیای پرپتانسیل نکند. شما که یک ایده و سری پر سودا دارید، آیا میدانید که برای شروع کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کنید؟ به پیش بروید و به سود برسید؟ آیا به همان سادگی که در این روایتها عنوان میشود، شما ثروتمند خواهید شد؟ قسمت دوم : نگران نباشید؛ در این بخش٬ محلی برای اجاره یا خرید احتیاج ندارید اما بیشتر از پول در این مرحله باید وقت بگذارید. انتخاب یک آدرس یا دامنه اينترنتي مناسب در جهت معروف شدن و حتی جا افتادن فروشگاهتان در میان خریداران بسیار با ارزش است.هرچه آدرس اينترنتي کوتاهتر و با معنیتر باشد و بهتر بتوانید در ذهن مشتریان قرار گیرد، شما به هدف خود بیشتر نزدیک شدهاید و مانند آن است که در یک محل پر رفت و آمد یک مغازه گرفته اید اما این مغازه شما که به صورت آنلاین هاست نامیده میشود چه امکاناتی باید داشته باشد؟ در مرحله «طراحی نقشه کسب درآمد» حتماً به اطلاعات خوبی درباره مشتریان و جزئیات کارتان رسیدهاید که در انتخاب هاست مناسب به شما کمک میکند.برای انتخاب هاست علاوه بر توجه به پشتیبانی خوب از آن توسط شرکت فروشنده در مرحله طراحی سایت هم به نیازهایی باید پاسخ دهید؛ مانند زبانهای برنامهنویسی که پشتیبانی میشود، مقدار پهنای باند هاست که با زیاد شدن بازدید از فروشگاهتان ممکن است نیاز آن را بیشتر احساس کنید. پس حتماً قبل از خرید در مورد امکانات هاست خود و آنچه برای طراحی سایتتان احتیاج دارید باید دقت داشته باشید. به طور خلاصه در انتخاب و اجاره یک دامنه توجه کنید که: - طبق کار و شغل میتوانید از دامنههای مختلف استفاده کنید اما همیشه .com محبوبترین دامنه بوده است و ثبت این دامنهها عموماً آنی و سریعاً انجام خواهند شد.- برای ثبت دامنه ملی (.ir) باید از طریق سایت NIC.IR و مجرای رسمی آن اقدام کنید و شرکتهای خدمات دامنه تنها یک رابط مالی هستند و ثبت این دامنه نیز ممکن است دو تا 72 ساعت به طول انجامد. - برخی از دامنهها دارای شرایط خاصي هستند مانند .ca که حتماً در هنگام ثبت به آن توجه کنید. - دامنههای فارسی نیز در این اواخر به این جمع پیوسته که دارای طرفداران خاص خود است. - اجاره دامنه مذکور ممکن است از یک سال تا چندین سال طبق نظر شما تغییر کند. در اجاره کردن هاست توجه کنید که: - میزان فعال بودن (uptime) نشان از قدرت خوب و امکانات سختافزاری هاست مذکور دارد که در سایت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به راحتی قابل کنترل است. هاستها سعی میکنند این میزان را به صددرصد نزدیک کنند. پس قبل از خرید از شرکت فروش هاست٬ نشانی یکی از سایتهایی را که بر روی هاست آنها وجود دارد را در محل مربوطه سایت host-tracker وارد کرده و نتیجه را ببینید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام - هاست میزبان اشتراکی (Shared Hosting) یعنی روی کامپیوتر سرور٬ چند سایت همزمان میزبانی شود و سرورهای اختصاصی (Dedicated Server) یک هاست به شکل اختصاصی میزبانی می شود. سرورهای مجازی (VPS) وب سایت روی یک میزبان مجازی قرار میگیرد که طبق این امکانات قیمت هاستها کم و زیاد میشود. توجه کنید که برای سایتهای دانلود باید از سرور و هاستهای مخصوص این کار استفاده کنید. - سیستمعامل سرور یا کامپیوتر میزبان سایت شما نیز نقش مهمی در انتخابتان دارد که در سیستمعامل ویندوز زبانهای asp، asp.net،php و بانکهای اطلاعاتیMySQL/SQL Server و وب سرور IIS مورد پشتیبانی قرار میگیرند و نیز دارای قیمت بالاتری است. در سیستمعامل لینوکس نیز زبان برنامهنویسی php و قیمت پایینتر و پایگاه اطلاعاتیMySQL و وب سرور Apache مورد پشتیبانی است. - میزان فضایی که از آن سرور را در اختیار میگیرید نیز به صورت چند مگابایت (MB) تا چندین گیگابایت (GB) تقسیم میشود. - کنترل پنل یک هاست: یک رابط کاربری برای ارتباط با هاست در اختیار شما قرار میدهد و شامل DotNetPanel/Plesk برای هاستهای ویندوز و cPanel/Plesk/DirectAdmin برای هاستهای لینوکس است. - تعداد پستهای الکترونیکی که در هاست شما در اختیارتان قرار میگیرد نیز در قیمت هاست موثر است. - پهنای باند (Bandwidth) نیز میزان دریافتها و ارسالها را برای یک ماه تعیین میکند و اگر مقدار مبادلات بیش از اندازه باشد، سایت شما از کار میافتد. - زیر دامنه (Sub Domains) نیز تعیین میکند چه تعداد زیر دامنه برای دامنه شما میتوانید تعیین کنید. - با در اختیار گرفتن یک آیپی اختصاصی (Dedicated IP) میتوانید از طریق این آیپی و بدون دامنه وارد هاست خود شوید. - پشتیبانگیری خودکار که در مواقع حساس میتواند اطلاعات مفیدتان را روی هاست باز گرداند اما نباید از پشتیبانگیری مرتب غافل شوید. - امنیت سرور که با نصب آنتی ویروس ها وفایروال ها تامین می شود نیز برای مواجه با حملات بسیار مناسب است ٬ حتما قبل از خرید آن را در نظر گرفته و در مورد آن از پشتیبانی سوال کنید. - اجاره هاست نیز مانند دامنه مذکور ممکن است از ماهانه تا چندین سال طبق نظر شما تغییر کند. مصالحی برای برپایی فروشگاهتان در مرحله قبل شما هاست و دامنه سایتتان را خریداری کردید حالا لازم است تا فروشگاهتان را بسازید و برای این کار نیاز به مصالح دارید برای برنامهنویسی و طراحی سایت باید به یک موضوع توجه کرد٬ سایتها به دو صورت تقسیم میشوند: • سایتهای استاتیک: این سایتها عموماً دارای محتویات ثابتی هستند و جهت اطلاعرسانی و اصطلاحاً آگهینامههایی با مطالب مشخص هستند و در بیشتر مواقع برای ویرایش این محتوا با دردسر و نیازمند یک متخصص هستید. اینگونه سایتها به زبان های html و JavaScript یا به شکل فلش و غیره نوشته میشوند. • سایتهای داینامیک یا پویا: سایتهایی به زبان برنامهنویسی asp.net، jsp، php و asp عموماً نوشته میشود و بانک اطلاعاتی نیز جهت ذخیره و پویایی در نظر گرفته میشود. فرق این سایتهاي استاتيك در امکانات اضافی مانند امکان ایجاد فرمهای ثبتنام و فروش آنلاین است که برای به راه انداختن یک فروشگاه پرزرق و برق مناسب است. اما شما برای راهاندازی سایت و فروشگاهتان، نیازمند یک سایت پویا هستید تا امکان تعامل با خریدار وجود داشته باشد. باید بدانید که هنوز به امکان مهم این نوع از سایتهای داینامیک اشاره نکردهام و آن امکان مدیریت با یک رابط گرافیکی است که یک فرد با دانش برنامهنویسی کم هم در بخش مدیریت٬ خود امکان دسترسی به تمامی امکانات را داشته باشد. از نظر هزینه نیز برای داشتن یک سایت داینامیک کاملاً اختصاصی که یک یا چندین برنامهنویس بخواهند آن را در عرض حداقل یک ماه بنویسند، به يك تا ده میلیون سرمایه نیاز دارد. اما من دو راه را پیشنهاد میکنم که این هزینه بسیار کاهش پیدا کند و گاهی از بین رود.راه نخست استفاده از خدمات فروشگاهسازها و امکانات دیگری است که شرکتهایی به صورت رایگان و گاهی با مبلغ بسیار کم به شما ارئه میدهند. توصیه ما این است که فروشگاههای آنلاین رایگان که حتی در آنها دیگر نیازی به خرید هاست و دامنه نیست (چون از یک زیر دامنه آن شرکت استفاده میکنید.) استفاده نکنید. چون دارای معایبی است. در این فروشگاههای رایگان چون فروشگاه شما اختصاصی نیست و سپس با گسترش فروشگاهتان هنوز هم زیر بال و پر یک شرکت هستید که در بیشتر موارد جلوی پیشرفتتان را میگیرد. در بیشتر مواقع نیز کالاهای شما بین هزاران محصول این شرکتها گم میشود مگر آنکه باز هزینه کنید تا دیده شوید. راه دوم و تقریباً بهترین روش ممکن٬ نیز استفاد از بستههای مدیریت محتوا (CMS) است. این بستهها برای کاربران با اطلاعات کم ایجاد شده تا به راحتی فروشگاه خود را به راه بیاندازید اما این راهاندازی نیز آنقدر ساده نیست که بتوانید با آن در همان بار نخست کنار بیایید، پس بازهم با مبلغی بسيار کم٬ از کمک یک طراح استفاده کنید. این طراحان چون از بستههای آماده استفاده میکنند، پس انتظار دریافت دستمزدهای زیاد را هم ندارند و از لحاظ زمانی نیز سریعتر طراحی میشوند. سعی خواهيم کرد در مقالات مربوط به طراحی وب سایت و فروشگاه این CMSها را معرفی کرده و حتی از تجربیات شخصیمان نیز بگویيم. با اتمام این مقاله تا اینجای کار با طرح یک ایده و انتخاب هاست و دامنه مناسب٬ فروشگاه خود را پیاده کردهاید اما با این همه تلاش ها٬ شما تنها یک سوم یعنی حدود سی درصد کار را انجام دادهاید و در مقالات بعد٬ روش پیمودن بقیه راه را توضیح خواهم داد. می توان ازیکی ازشرکتهای ارایه هاست برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام وبرای ساختارفروشگاه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام رانام برد. آیابرای شروع این انتخابهاخوب است؟ نطرشماچیست؟ لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده