Astraea 25351 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۱ تخفيفهاي عجيب و غريب برخي از فروشندگان اين سوال را در اذهان به وجود آورده كه مگر سود فعاليت آنها چقدر است كه اين قدر هم تخفيف ميدهند؟!به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تخفيف زماني از سوي فروشندگان به مشتريان به عنوان يك مشوق داده ميشود كه بازار در ركود قرار دارد يا اينكه فروشنده قصد دارد آخرين باقيمانده كالاهاي خود را هرچه سريعتر بفروشد تا جا براي چيدن محموله بعدي باز شود. در چنين شرايطي از ابزار تخفيف براي فروش هرچه سريعتر كالا استفاده ميشود. در ايران نيز فرهنگ تخفيف وجود داشته كه بيشتر در حوزههايي مانند پوشاك و كفش مشاهده ميشود. با اين وجود تخفيفهاي ارائه شده از سوي برخي فروشندگان آنقدر عجيب وغريب بوده كه نميتوان دليل خاصي براي آن پيدا كرد. به عنوان مثال اخيرا يكي از فروشگاههاي عرضه كفشهاي برند شامل آديداس و نايك تخفيف 70 درصدي براي محصولات خود قائل شده است. سوال اينجاست كه مگر فروشنده چقدر سود ميكند كه براي فروش محصولاتش تخفيف 70 درصدي نيز قائل ميشود؟ همچنين برخي فروشندگان روي در مغازه خود وعده تخفيف را به مشتريان ميدهند، اما وقتي به داخل مغازه مراجعه ميكنيد، هيچ جنسي را به آن ميزان تخفيف مشاهده نميكنيد. به نظر ميرسد تخفيف به راهي براي كشاندن مشتريان به داخل مغازه تبديل شده است. در همين زمينه مدیركل دفتر صنایع نساجی و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشكوك بودن برخی حراجهای كفش ميگويد: بعضا شاهد حراجهای ۵۰ تا ۶۰ درصدی كفش در بازار هستیم كه واقعا مشخص نیست این حراجها با چه توجیه اقتصادی انجام میشوند. مهدی اسلامپناه در گفتوگو با ایسنا افزود: باید بررسی كرد كه حاشیه سود فروشندگان این حراجها چقدر است كه حاضر میشوند حتی ۵۰ تا۶۰ درصد هم تخفیف دهند. ممكن است در این حراجها كفشهای قاچاق به فروش برسند كه به همین دلیل فروشندگان حاضر میشوند تخفیفهای گستردهای را روی فروش این كفشها به مشتریان بدهند. 15مرداد91 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده