Peyman 16150 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 بهمن، ۱۳۸۸ با ریخته گری 390 تن مذاب، ایران در جرگه سازندگان قطعات فوق سنگین دنیا قرار گرفت. همزمان با ایام دهه مبارک فجر به همت کارشناسان توانمند داخلی برگ زرینی بر تارک صنعت فولا کشرونقش بست و برای اولین بار در خاورمیانه ریخته گری بزرگترین رینگ کوره کارخانه های سیمان کشور(سیمان آبیک) در بخش فولاد سازی ذوب آهن اصفهان با موفقیت انجام شد. مهندس اردشیر افضلی مدیر بخش فولاد سازی ذوب آهن اصفهان در هنگام ریخته گری قطعه فوق سنگین مذکوربه خبرنگار ما گفت : رینگ بزرگ کارخانه سیمان آبیک با ابعاد نهایی 1213 میلیمتر و قطر خارجی 7375 میلیمتر با 18 عدد دندانه داخلی و وزن 390 تن مذاب توسط شرکت مهندسی ساخت صنایع فولاد سایا طراحی شد و به همت کارشناسان ذوب آهن اصفهان ذوب مورد نیاز تهیه وعملیات ریخته گری با موفقیت انجام گردید. مهندس افضلی گفت : تولید و ساخت قطعات سنگین و فوق سنگین در راستای خودکفایی کشور و خودباوری کارشناسان داخلی از سال 1373 در ذوب آهن اصفهان آغاز شد و تولید رینگ کارخانه های سیمان کرمان، مازندران و.... باعث خودباوری هر چه بیشتر کارشناسان و متخصصین داخلی گردید و این توانمندی ها باعث گردید که جمهوری اسلامی ایران در زمره 5 کشور تولید کننده قطعات فوق سنگین جهان قرار گیرد. وی نقش ذوب آهن اصفهان در روند تولید اینگونه قطعات و نوآوریهای جدید صنعتی را بسیار مهم دانست و گفت:با استفاده از امکانات و توانمندی های منحصر به فرد واحد فولاد سازی ذوب آهن اصفهان و توانمندی و تجربه و حمایت ارزشمند کارشناسان و متخصصین این شرکت، تا کنون اقدامات مهم و موثری در تولید قطعات سنگین و فوق سنگین صورت گرفته است. مهندس محسن کهندل مدیر عامل شرکت سایا نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : تکنولوژی تولید این قطعه از سال 1387 در شرکت سایا شروع و پس از شبیه سازی توسط نرم افزارهای ریخته گری فعالیت های اجرایی آن از اوایل سال 1388 با نظارت مرکز پژوهش متالوژی رازی آغاز گردید. مهندس محسن کهندل افرود: این قطعه در داخل کشور علاوه بر صرفه جویی ارزی قابل توجه،با ارائه توانمندی مهندسی ساخت و تولید، جمهوری اسلامی ایران را در ردیف پنج کشور صاحب تکنولوژی جهان(آلمان،فرانسه،دانمارک،آمریکا،ایتالیا) در تولید اینگونه قطعات قرار می دهد. وی کل هزینه تولید این قطعه را یک میلیون دلار معادل 10 میلیارد ریال ذکر نمود. وی وزن خالص رینگ مذکور را 115 تن عنوان نمود و گفت:با ساخت این قطعه فوق سنگین در داخل کشور، حدود 50 درصد معادل مشابه خارجی و یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل می شود. مهندس کهندل زمان طراحی و ساخت قطعه مذکور را پانزده ماه(طراحی و تکنولوژی و مهندسی 3 ماه،فرآیند مدل سازی و قالب گیری ذوب 6 ماه،عملیات حرارتی و آماده سازی و ماشین کاری حدود 6 ماه) ذکر کرد . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده