رفتن به مطلب

جایگزینی نوشابه با ماءالشعیر صحیح نیست


- Nahal -

ارسال های توصیه شده

همشهری آنلاین:

جایگزینی نوشابه با ماءالشعیر گازدار شیرین نیز اصلا صحیح نیست، چراکه ماءالشعیر دارای خاصیت و مناسب باید تلخ مزه و بدون شکر باشد. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد ضمن بیان این مطلب گفت: مواد موجود در نوشابه باعث کاهش یا حتی مانع جذب آهن می‌شود و زمینه را برای بروز کم خونی آماده می‌کند.

به گفته عطار نوشابه علاوه بر عوارضی همچون پوکی استخوان، دیابت، کم خونی، چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی‌های کلیوی و سرطان، در صورت مصرف زیاد در دوران شیردهی، سبب کاهش ارزش غذایی شیر مادر می‌شود.

به گزارش ایلنا ؛ وی افزود: این عارضه می‌تواند به ویژه در گروه‌های سنی که نیازمند آهن هستند مانند کودکان، زنان و دختران مشکلات جدی ایجاد کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: همچنین آسپارتام موجود در نوشابه‌های رژیمی اشتها آور است و باعث مصرف بیشتر غذا و در نتیجه چاقی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دوغ نیز باید کم نمک و بدون گاز باشد چرا که گاز آن مانند گاز نوشابه باعث سوء هاضمه و اختلالات گوارشی می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...