رفتن به مطلب

حل مشکل روند تایید دو مرحله ای گوگل با سایر برنامه ها


ارسال های توصیه شده

غول های تکنولوژی مثل گوگل ، هر روز روش های جدیدتر و بهتری به منظور امنیت کاربران خود به کار میگیرند . در واقع نمیتوان گفت که این روش ها تا چه حد موثر هستند و یا تا چه مقدار میتوانند در مقابل خلافکاران فضای سایبر مقاومت کنند . اما در هر صورت این روش ها کار را برای این افراد خرابکار سخت تر و سخت تر میکند .

 

یکی از قابلیت هایی که گوگل معرفی کرد ، روش تایید دو مرحله ای به منظور امنیت بیشتر حساب های کاربری بود . در این روش که قبلا http://www.noandishaan.com/forums/thread94184.html#post1019352 ، توضیح داده شده ؛شما یک شماره تلفن همراه یا ثابت را به حساب کاربری خود در گوگل اضافه میکنید . سپس هر بار که قصد وارد شدن به حساب کاربری خود را داشته باشید ، گوگل یک پیام کوتاه برای شما ارسال میکند که حاوی یک کد تایید است . البته دریافت این کد توسط شما بستگی به انتخاب شما دارد . در صورتی که به جای پیام کوتاه ، پیام صوتی را انتخاب کرده باشید ، از طرف گوگل با شما تماس گرفته شده و کد مورد نظر توسط یک سیستم صوتی گویا به شما اعلام خواهد شد . پس از آن باید کد تایید را وارد کرد و وارد حساب خود شوید .

 

در این صورت تنها کسی که به شماره مورد نظر دسترسی داشته باشد ، میتواند کد تایید ارسال شده از سوی گوگل را در قسمت لاگین حساب کاربری وارد کند . در اینجا تنها شما هستید که میتوانید کد تایید گوگل را دریافت کرده و وارد کنید . پس علاوه بر کلمه عبور شما ، یک سد امنیتی بسیار قدرتمند دیگر نیز در برابر فرد مهاجم قرار خواهد گرفت .

 

اما وارد کردن کد امنیتی گوگل که از طریق تلفن همراه و یا ثابت برای شما ارسال میشود ، منوط به اینست که شما بخواهید از طریق مرورگر خود به حساب کاربری تان در گوگل لاگین کنید . ممکن است شما هم از برنامه های مختلفی مثل تاندربرد برای چک کردن ایمیل های خود و یا پیکاسا برای مدیریت عکس هایتان استفاده کنید . پس از اینکه سیستم تایید دو مرحله ای را فعال کنید ، کد امنیتی بین شما و حساب کاربریتان قرار خواهد گرفت . پس با این حساب هر چقدر هم که پسورد خود را در برنامه ای مثل تاندربرد وارد کنید ، فایده ای ندارد . همچنین در اکثر برنامه ها نیز فیلدی برای وارد کردن کد تایید وجود ندارد .اما چاره چیست ؟گوگل برای این برنامه ها نیز فکری کرده است . راه حل گوگل روشی به نام Application-specific passwords است . اگر مایل باشید روند کار را روی برنامه ای مثل تاندربرد امتحان کنیم . البته شما میتوانید این کار را روی هر برنامه ی دیگری مثل پیکاسا و یا حتی app های روی گوشی موبایل خود نیز انجام دهید .

 

 

پس از اینکه سیستم تایید دو مرحله ای گوگل را فعال کردید ، یک اکانت جدید به منظور استفاده از جیمیل در تاندربرد بسازید ( میتوانید http://www.noandishaan.com/forums/thread94186.html#post1019359را به منظور آشنایی بیشتر با برنامه مدیریت ایمیل تاندربرد مطالعه کنید ) .

 

هنگامی که قصد وارد کردن کلمه عبور را داشته باشید ، با پیغام اشتباه بودن کلمه عبور مواجه خواهید شد . البته این مورد به دلیل فعال بودن همان سیستم تایید دو مرحله ای میباشد و کلمه عبور شما مشکلی ندارد .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پس ابتدا به وبسایت گوگل بروید و وارد حساب کاربری خود شوید . سپس از قسمت بالا و سمت راست روی نام و یا آواتار خود کلیک کنید . از بین منوها ، منوی Account settings را انتخاب کنید .

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در صفحه تنظیمات حساب کاربری خود ، از قسمت سمت چپ روی آیتم Account Overview کلیک کنید . اکنون از قسمت سمت راست روی لینک Edit که در مقابل عبارت Authorizing applications & sites قرار دارد کلیک کنید .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

گوگل دوباره از شما میخواهد که اطلاعات کاربری خود را وارد کنید . پس اطلاعات را وارد کرده و دکمه Sign in را بزنید .

 

صفحه دوباره بارگذاری خواهد شد . به قسمت انتهایی صفحه بروید . در قسمت Application-specific passwords یک تکست باکس قرار دارد . در اینجا چون میخواهیم یک پسورد اختصاصی برای تاندربرد بسازیم ، پس نام Thunderbird را وارد کرده و دکمه Generate password را میزنیم .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

همان لحظه یک پسورد برای شما ساخته میشود . البته لازم نیست این پسورد را به خاطر بسپارید . تنها کافیست یک بار آن را به جای کلمه عبور خود در تاندربرد وارد کنید . بهتر است این کلمه عبور را کپی کنید . اما اگر خواستید که آن را به صورت دستی وارد کنید ، توجه داشته باشید که فاصله ای بین حروف وجود ندارد . پس کلید اسپیس را نزنید .

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...