رفتن به مطلب

سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین هواپیمای بی‌سرنشین


moein.s

ارسال های توصیه شده

ro6b7g3n87qla6lkndg.jpg

سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین هواپیمای بی‌سرنشین که توسط پژوهشگران دانشگاه کلرادو طراحی شده، دارای بهره‌وری سوخت 2 برابر در موتور جدید است و می‌تواند سرعت نهایی 1.4 ماخ برسد.

 

 

tslgu9pjioz0gzv6k5ei.jpg

هزینه ساخت پیش‌نمونه این هواپیمای کوچک 50 تا 100هزار دلار پیش‌بینی شده که برای پهپادی با خصوصیات اعلام شده، بسیار کم‌هزینه خواهد بود.به گزارش خبرآنلاین و به نقل از گیزمک؛ رایان استارکی، مهندس هوافضا و محقق دانشگاه کلورادو موفق به طراحی پهپادی شده که به گفته او سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین هواپیمای بی‌سرنشین در نوع خودش است. برای این پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از راه دور) که GOJETT نامیده شده، موتور جت مخصوصی طراحی شده که L-FX00 نام دارد. استارکی که می‌گوید بهره‌وری سوخت این موتور جدید 2 برابر نمونه‌های مشابه است، امیدوارست بتواند تا پیش از اولین پرواز GOJETT بهره‌وری موتور آن را به 2 برابر بیشتر از میزان فعلی آن برساند.

 

این هواپیما که هنوز در مرحله ساخت آزمایشی است، 50 کیلوگرم وزن، 1.5 متر عرض و 1.8 متر طول دارد. مطابق اعلام استارکی و همکارانش قدرت موتور این پهپاد باید بتواند سرعت نهایی آنرا به 1.4 ماخ (464 متر برثانیه) برساند. اگر این سرعت در دنیای واقعی محقق شود، GOJETT رکوردهای پیشین را در پهپادهای هم‌وزن خودش خواهد شکست.

 

پهپاد GOJETT

هزینه ساخت پیش‌نمونه این هواپیمای کوچک 50 تا 100هزار دلار پیش‌بینی شده که برای پهپادی با خصوصیات اعلام شده، بسیار کم‌هزینه خواهد بود.

 

در میان جزئیات معدودی که درباره موتور این هواپیمای بی‌سرنشین اعلام شده می‌توان به عدم‌نیاز موتور L-FX00 آن به روغن‌کاری اشاره کرد. در نتیجه این موتور که سبک‌تر و با بهره‌وری بالاتر نسبت به موتورهای مشابهش قرار است تولید شود به زمان و هزینه کمتری برای نگهداری نیاز خواهد داشت. این موتور علاوه بر پهپادها می‌تواند در موشک‌های هدایت‌شونده کروز که به موتوری با قابلیت پس‌سوز نیاز دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

نازل‌های موتور کم‌مصرف L-FX00

استارکی که به کمک تیمی از دانشجویان دانشگاه کلورادو، همزمان روی پهپاد و موتور آن کار می‌کند برای تجاری کردن این فناوری به تازگی شرکت Starkey Aerospace Corp را تأسیس کرده است. او که امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی بتواند این پیش‌نمونه را کامل کند، معتقد است این هواپیما در نهایت می‌تواند برای پرواز در توفان‌ها و تحلیل آنها، بررسی فناوری تولید هواپیماهای مافوق‌ صوتی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و عملیات شناسایی و تجسس مورد نیاز نیروهای نظامی مورد استفاده قرار بگیرد. این پروژه تاکنون مورد توجه ارتش آمریکا، نیروی دریایی این کشور، دارپا و ناسا قرار گرفته است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

372171_RFP6oLUz.jpg

سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین هواپیمای بی‌سرنشین که توسط پژوهشگران دانشگاه کلرادو طراحی شده، دارای بهره‌وری سوخت 2 برابر در موتور جدید است و می‌تواند سرعت نهایی 1.4 ماخ برسد.

 

 

372171_nT3Madis.jpg

هزینه ساخت پیش‌نمونه این هواپیمای کوچک 50 تا 100هزار دلار پیش‌بینی شده که برای پهپادی با خصوصیات اعلام شده، بسیار کم‌هزینه خواهد بود.به گزارش خبرآنلاین و به نقل از گیزمک؛ رایان استارکی، مهندس هوافضا و محقق دانشگاه کلورادو موفق به طراحی پهپادی شده که به گفته او سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین هواپیمای بی‌سرنشین در نوع خودش است. برای این پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از راه دور) که GOJETT نامیده شده، موتور جت مخصوصی طراحی شده که L-FX00 نام دارد. استارکی که می‌گوید بهره‌وری سوخت این موتور جدید 2 برابر نمونه‌های مشابه است، امیدوارست بتواند تا پیش از اولین پرواز GOJETT بهره‌وری موتور آن را به 2 برابر بیشتر از میزان فعلی آن برساند.

 

این هواپیما که هنوز در مرحله ساخت آزمایشی است، 50 کیلوگرم وزن، 1.5 متر عرض و 1.8 متر طول دارد. مطابق اعلام استارکی و همکارانش قدرت موتور این پهپاد باید بتواند سرعت نهایی آنرا به 1.4 ماخ (464 متر برثانیه) برساند. اگر این سرعت در دنیای واقعی محقق شود، GOJETT رکوردهای پیشین را در پهپادهای هم‌وزن خودش خواهد شکست.

372171_TucuTh8e.jpg

 

پهپاد GOJETT

هزینه ساخت پیش‌نمونه این هواپیمای کوچک 50 تا 100هزار دلار پیش‌بینی شده که برای پهپادی با خصوصیات اعلام شده، بسیار کم‌هزینه خواهد بود.

 

در میان جزئیات معدودی که درباره موتور این هواپیمای بی‌سرنشین اعلام شده می‌توان به عدم‌نیاز موتور L-FX00 آن به روغن‌کاری اشاره کرد. در نتیجه این موتور که سبک‌تر و با بهره‌وری بالاتر نسبت به موتورهای مشابهش قرار است تولید شود به زمان و هزینه کمتری برای نگهداری نیاز خواهد داشت. این موتور علاوه بر پهپادها می‌تواند در موشک‌های هدایت‌شونده کروز که به موتوری با قابلیت پس‌سوز نیاز دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

نازل‌های موتور کم‌مصرف L-FX00

استارکی که به کمک تیمی از دانشجویان دانشگاه کلورادو، همزمان روی پهپاد و موتور آن کار می‌کند برای تجاری کردن این فناوری به تازگی شرکت Starkey Aerospace Corp را تأسیس کرده است. او که امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی بتواند این پیش‌نمونه را کامل کند، معتقد است این هواپیما در نهایت می‌تواند برای پرواز در توفان‌ها و تحلیل آنها، بررسی فناوری تولید هواپیماهای مافوق‌ صوتی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و عملیات شناسایی و تجسس مورد نیاز نیروهای نظامی مورد استفاده قرار بگیرد. این پروژه تاکنون مورد توجه ارتش آمریکا، نیروی دریایی این کشور، دارپا و ناسا قرار گرفته است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

معین جان عکسات و نواندیشان آپ کن نشون نمیده:w02:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...