spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ روانکاری مبحثی که میخواهیم درمورد ان بحث کنیم داستانی دارد به درازای تاریخ کهن انسان ونیازهایش از روزی که انسان نیازمند جابجا کردن اجسام بوده حس نیاز به تسطیح سطوح وعملکردها نیز با او همگام بوده است دراین تاپیک سعی داریم درمورد روانکاری،روانکارها،اجزا ومتعلقات وتجهیزات روانکاری ومسائل مرتبط صحبت کنیم از دوستان علاقه مند وصاحب نظر دعوت میشود مطالب و دیدگاههای خود را دراین جستار به اشتراک بگذارند تا به بهینه ترین نتیجه ممکن برسیم هرسوال انتقاد یا درخواستی داشتید درهمین تاپیک ودرچارچوب موضوع مطرح فرمایید. مطالب این تاپیک به مرور به روزرسانی خواهد شد موفق باشیم 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 16 دی، ۱۳۹۱ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پارامترهای كيفی و مشخصات عمده روغن های صنعتی به منظور كنترل كيفيت وطبقه بندي روانكارها مانند تمامي محصولات توليدي در واحدهاي صنعتي ، براي آنها ويژگی ها و مشخصات فيزيكي تعريف مي گردد كه مهمترين آنها به شرح ذيل می باشد : گرانروی (VISCOSITY) مقاومتي كه يك روغن نسبت به جاري شدن از خود نشان مي دهد ، گرانروي (ويسكوزيته) ناميده ميشود . اين مقاومت تابعي از ميزان پيوستگی بين مولکولهای روغن ميباشد گرانروي روغن با تغييردماي آن با نسبت عکس ، تغيير ميكند و هرچه روغن گرمتر شود گرانروي آن كمتر ميگردد ، از اين رو همواره بايد گرانروي همراه با دمائي كه گرانروي در آن اندازه گيري شده ، قيد گردد . گرانروي روغن معمولا " در دماي ٤٠ و ١٠٠ درجه سانتيگراد اندازه گيری مي شود. شاخص گرانروی (VISCOSITY INDEX) (VI) ميزان تغيير گرانروي با تغييرات دما را با شاخص گرانروي مي سنجند . هرچه رقم شاخص گرانروي روغني بزرگتر باشد روغن مرغوبتری بوده و در اثر تغيير دما گرانروي روغن كمتر تغيير ميكند و برعكس مواد آروماتيک باعث کاهش شاخص گرانروی مي گردد برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نقطه ريزش (POUR POINT) نقطه ريزش ، پائين ترين دمايي است كه روغن در آن هنوز سيال است و جاري ميشود . اين خاصيت بيانگر عملکرد روغن در دماهای پائين ميباشد. به بيان ديگر هرچه نقطه ريزش روغن پائينتر باشد ( منفی تر باشد ) آن روغن در دماهاي سرد مناسبتر مي باشد. وجود مواد پارافينی باعث افزايش دمای نقطه ريزش مي گردد. نقطه اشتعال (FLASH POINT) پائين ترين دمايي است كه در آن ، روغن به اندازه كافي به بخار تبديل ميشود و با هوا يك مخلوط قابل اشتعال مي سازد ، به طوري كه با نزديك كردن شعله آتش ، در يك لحظه ، مشتعل و سپس خاموش گردد . اين آزمون براي اندازه گيری ميزان آتش گيری و فرار بودن روغن صورت مي گيرد . نقطه احتراق (FIRE POINT) نقطه احتراق ، پائين ترين دمايي است كه در آن روغن به اندازه اي بخار توليد كند كه با نزديك كردن شعله ، مشتعل شود و اين اشتعال مدتي ادامه يابد . نقطه احتراق معمولا " حدود 15 درجه سانتيگراد بالاتر از نقطه اشتعال است از اين رو اندازه گيري و ذكر نمي گردد . چگالی يا دانسيته (DENSITY) برابراست با جرم يك سانتيمتر مكعب از روغن 15 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام C كه بر حسب كيلوگرم بر متر مكعب (Kg/m٣) بيان ميشود. كاربرد اين مشخصه ، تبديل وزن به حجم و بالعكس (در محاسبات حمل و نقل فرآورده هاي نفتي ) است . قبلا " از چگالي نسبي (SPECIFIC GRAVITY) استفاده ميشد كه عبارتست از نسبت وزن مخصوص روغن به وزن مخصوص آب در دمای معين ٦٠ ° F (درجه فارنهايت ) 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده