رفتن به مطلب

آمار مبتلايان به ايدز در کشور به بيش از 22هزار نفر رسيد


ارسال های توصیه شده

به گزارش سلامتيران از وزارت بهداشت براساس آمار جمع‌آوري شده از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني، تا تاريخ 1/10/1389 مجموعاً 22250 نفر افراد مبتلا به hiv/aids‌ در كشور شناسايي شده‌اند كه 92 درصد آنان را مردان و 8 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند. براساس اين گزارش تاكنون 2746 نفر مبتلا به ايدز شناسايي شده و 4066 نفر از افراد مبتلا فوت كرده‌اند.

 

6/46 درصد از مبتلايان به hiv‌ در زمان ابتلا در گروه سني 34-25 سال قرار داشته‌اند كه بالاترين نسبت در بين گروه‌هاي سني را به خود اختصاص مي‌دهند. علل ابتلا به hiv‌ در بين كل مواردي كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسيده‌اند به ترتيب، تزريق با وسايل مشترك در مصرف‌كنندگان مواد (8/69 درصد)، رابطه جنسي (5/9 درصد)، دريافت خون و فراورده‌هاي خوني (1/1 درصد) و انتقال از ماد به كودك (8/0 درصد) بوده است.

 

راه انتقال در 8/18% از اين گروه نامشخص مانده است. در مقايسه اين آمار با مواردي كه ابتلا آنان در سال 1388 گزارش شده است، اعتياد تزريقي 1/71 درصد، برقراري روابط جنسي 18 درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 7/1 درصد را تشكيل داده است. در 2/9 درصد از موارد شناسايي شده در اين سال راه انتقال نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده‌هاي خوني گزارش نشده است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...