رفتن به مطلب

امکان ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با فشار خون بالا


ارسال های توصیه شده

یک متخصص بیماری های قلبی عروقی با تاکید بر این که فشارخون بالا زمینه ابتلا یا بروز بیماری های قلبی عروقی را در شخص بالا می برد، گفت: فشارخون بالا می تواند بدون هیچ علامتی رخ دهد و به قلب صدمه بزند.

دکتر هاشم کازرانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، افزود: در همه جوامع معاینات فشارخون و تشخیص فشارخون بالا به صورت روتین انجام می شود و باید همه مردم هر سه یا شش ماه فشارخون خود را چک کرده و وضعیت آن را داشته باشند تا اگر فشارخونشان بالا رفت، متوجه شوند.

وی با تاکید بر این که فشارخون بالا بر قلب، کلیه و مغز بسیار اثرگذار است، گفت: فشارخون بالا صدمات بسیار و مشکلات مغزی و نارسایی های کلیوی ایجاد می کند و ممکن است در چشم نیز ضایعاتی را به دنبال داشته باشد.

کازرانی افزود: شناسایی به موقع و پیشگیری از بروز فشارخون بالا می تواند به میزان زیادی عوارض ناشی از فشارخون را کاهش دهد، به طوریکه از بسیاری از بیماری های قلبی، مغزی و کلیوی جلوگیری کرده و یا آن را به تاخیر اندازد

.وی افزود: درمان فشارخون بالا هم دارویی است و هم تغذیه ای که باید زیر نظر پزشک و طبق دستور او صورت گیرد.

این متخصص بیماری های قلبی عروقی گفت: مصرف داروهای فشارخون ممکن است تا آخر عمر ادامه داشته باشد، اما با مصرف آن از بسیاری از بیماری های جانبی آن جلوگیری خواهد شد.

وی به پیشگیری و یا درمان تغذیه ای فشارخون اشاره کرد و افزود: برای این منظور مصرف نكردن غذاهای آماده و ساندویچی و کاهش مصرف نمک به شدت توصیه می شود.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...