رفتن به مطلب

خوردن غذای چرب شما را افسرده می كند


Ssara

ارسال های توصیه شده

متخصصان تغذیه هشدار دادند خوردن غذای چرب نه تنها به جسم آسیب می رساند بلكه روی روان هم تاثیر سوء دارد.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، نتایج یك مطالعه جدید كه شرح آن در مجله بین المللی «چاقی» منتشر شده، نشان داد كه خوردن غذاهای چرب خطر ابتلا به افسردگی را تشدید می كند.

متخصصان تغذیه می گویند: هر چند مصرف غذاهای چرب در ابتدا ممكن است به دلیل طعم خاصی كه دارد به شما احساس لذت بدهد اما این مواد غذایی معمولا اعتیاد آور هستند و در نتیجه پس از مدتی و به ویژه اگر زیاد استفاده شود باعث افت خلق و افسردگی می شوند.

به گزارش روزنامه اكسپرس، مصرف غذاهایی كه حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده هستند مانند همبرگر، پنیر، بستنی و كره باعث بروز التهاب در سرتاسر بدن می شود كه مغز هم از این قاعده مستثنی نیست. این التهاب در نهایت باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود كه پیامد آن بروز تغییرات خلق منفی است. درواقع اسیدهای چرب غیرمفید موجود در این دسته از مواد غذایی پروتئین های موجود در مغز را دستخوش تغییر می كنند و این امر منجر به دگرگونی های احساسی می شود.

دكتر استفانی فولتون، نویسنده این مطالعه می گوید: مصرف غذاهای چرب و مضر روی ثبات احساسی انسان تاثیر سوء می گذارد و احتمال بروز اضطراب و افسردگی را تشدید می كند.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...