Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 مرداد، ۱۳۹۱ دسترسي راحت و مناسب شهروندان به انواع خدمات شهري از اهداف مهم برنامه ريزي شهري محسوب مي شود.بازارهاي روزشهري را مي توان به عنوان مکان هايي ويژه جهت عرضه مايهتاج روزانه شهروندان دانست که تاثير به سزايي در مديريت بهينه حمل و نقل شهري دارند.اين مقاله مي کوشد تا با ارائه يک متدولوژي بسيار کارا با توجه به معيار هاي لازم در جايابي اين گونه بازارها ابتدا توسط روش جايابي چند تسهيلاتي(Multifacility Location Problems) به گزينش منطقه بهينه پرداخته و سپس به کمک روش (AHP)که در نرم افزار Expert choice عملي مي شود ، بعد از تعيين سطوح سلسله مراتبي شامل هدف،معيارها،زيرمعيارها و گزينه ها ، مقايسه زوجي بين اين سطوح را براي وزن دهي انجام داده و در نهايت از بين مناطق مجاز جهت احداث ، بهترين گزينه انتخاب گردد. پس از وزن دهيِ پارامتر ها در اين نرم افزار ،منطقه 2به عنوان منطقه بهينه جهت احداث بازار روز شهري با ضريب اولويت424/0 انتخاب گرديد. تمامي معيار ها از قبيل محيط زيست،مساحت ،سازگاري،تراکم جمعيت،حجم ترافيک،پارکينگ و هزينه هاي اقتصادي مورد ملاحضه قرار گرفته اند. اولین کنفرانس اقتصاد شهری ایران, 2 و 3 آذر ماه 1390 نویسندگان: حميدرضا فيلي- حسين سهيلي نيا دانلود مقاله 7 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده