رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

آموزش عالی در سیستان با تاسیس دانشکده کشاورزی در سال 1358با پذیرش 50 دانشجوی بومی استان فعالیت خود را در شهرستان زابل آغاز نمود . با بازگشایی موسسات آموزش عالی پس از انقلاب فرهنگی فعالیت خود را در سال 1362 با عنوان آموزشکده کشاورزی با پذیرش 40 نفر در رشته امور زراعی ادامه داده ودر سال 1366 رشته امور دامی نیز به این مجموعه افزوده شد . در سال1368 با توجه به نیاز مبرم منطقه ، مجوز تبدیل آموزشکده به دانشکده صادر و از مهر ماه 1369 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دو رشته دامپروری و زراعت واصلاح ونباتات وارد مرحله جدیدی گردید .در سال 1378 با مساعدت مسولان محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، به خصوص وزیر وقت فرهنگ و آموزش عالی و آقای دکتر دهمرده استاندار فعلی استان سیستان وبلوچستان ، جهت تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز و توسعه همه جانبه فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی منطقه دانشگاه زابل با امکانات و تجهیزات اولیه تاسیس گردید .

 

دانشگاه زابل در حال حاضر دارای 6 دانشکده ، 1 آموزشکده ، 4 پژوهشکده ، 1 مرکز تحقیقاتی ، 63 رشته تحصیلی در مقاطع دکتری ، کار شناسی ارشد ، کار شناسی ، کار شناسی ناپیوسته ، کاردانی ، دوره های روزانه و شبانه ، تحصیلات تکمیلی می باشد که حدود 15000 نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...