not found 16275 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مرداد، ۱۳۹۱ آیا میدانید که: اعراب به ما آموختند که آنچه را که میخور...یم "غذا" بنامیم و حال آنکه در زبان عربی غذا به "پس آب شتر" گفته میشود. در دهخدا بخوانید: غذا. [ غ َ] (ع اِ) بول شتر. (اقرب الموارد). رجوع به غذی شود. دهخدا توصیه کرده است به جای غذا از پزا استفاده کنیم: دهخدا: پزآ ( پز + آ ) ، پخته شده و آماده گردیده ، واژه پزا را میتوان بجای غذا که هموزن یکدیگر میباشند بکار برد تا با این روند از درایش واژگان ناپسند بیگانه در زبان پارسی خودداری نمود و اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمۀ "نفر" را استفاده کنیم و حال آنکه در زبان عربی حیوان را بااین کلمه میشمارند و انسان را با کلمۀ "تن" میشمارند؟ شما ۵ تن آل عبا و ۷۲ تن صحرای کربلا را بخوبی میشناسید.:icon_pf (34): اعراب به ما آموختند که "صدای سگ" را "پارس" بگوئیم و حال آنکه این کلمه نام کشور عزیزمان میباشد؟ اعراب به ما آموختند که "شاهنامه آخرش خوش است" و حال آنکه فردوسی در انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن میگوید. عرب به ما کلمه ی اٌمت را آموخت به معنای ((گلیه ی شتر)) اعراب به ایرانیان را موالی نامیدند....:icon_pf (34): آیا بیشتر از این میشود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمیفهمد، که به کسانی احترام میگذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته اند وهنوز با استفادۀ همین کلمات به ریشش می خندد. آیا در کتاب سفینه البهار نمیخوانیم که : بالاترین ایرانی از پست ترین عرب پست تر است؟!!!! :4564: 14 لینک به دیدگاه
Ali Akbar.J 3914 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مرداد، ۱۳۹۱ نمیدونم چی بگم، متاسف باشم یا خوشحال نخست باید بدانیم کلمه ی غَذا در اصل عربی به صورت غِذاء بر وزن ( فِعال ) و هموزن نِساء تلفظ می شود ولی ما در فارسی به فتح حرف اوّل تلفظ می کنیم و البته ذال را نیز زاء می گوییم یعنی غَذا می نویسیم و غَزا تلفّظ می کنیم که شبیه غَزا به معنی جنگ می شود . اما خود غَذا در عربی کهن نه عربی امروزی بَولُ الجَمَل یعنی ادرار شتر است . ولی غذایی که ما فارسی زبانان می گوییم هرچند در نوشتار دقیقاً همان غذا به معنی ادرار شتر است ولی ما به گونه ی دیگر تلفظ می کنیم .اصولاً در عربی و در هر زبان دیگر واپگان منسوخ بسیارند .یعنی واپه هایی که به تاریخ سپرده شده اند و امروزه کاربردی ندارند و تنها در متون کهن می توان آن ها را دید . پس اینکه برخی می گویند غَذا یعنی ادرار شتر سخنی کاملاً نادرست است. ما غِذاء را در فارسی غَذا خوانده ایم و از این دخل و تصرف ها در واژه های دارای ریشه ی عربی بسیار است . مثلاً شَجاعة را ما شُجاعت تلفظ می کنیم . مستخدَم به فتح دال را مستخدِم به کسر دال می گوییم حال آنکه مستخدِم یعنی استخدام کننده .عنتر جوانمرد است ولی در فارسی بوزینه شده و حتی آن را اَنتَر می نویسیم .جَنوب را جُنوب می گوییم حال آنکه جَنوب است و کلمه ی جُنوب جمع جَنْب است به معنی پهلوها .تسلیة در عربی سرگرمی و شادی است حال آنکه در فارسی معنی دیگر می دهد . حقیر در عربی به معنی خوار و فرومایه است حال آنکه در فارسی برای فروتنی به کار می رود اما در عربی دشنام است .مار افعی می گوییم حال آنکه در عربی افعا خوانده می شود اما افعی می نویسند . زمانی ناجی غریق می گفتند که ناجی یعنی نجات یافته . البته حالا نجات غریق می می گویند که باید مُنجی غریق بگویند و یا مأمور نجات غریق . اما به هر حال این دست بردنها طبیعی است و منحصر به فارسی نیست . در عربی نیز اینگونه است . دولاب ما را گرفته اند و دولاب الهواء به معنی چرخ و فلک به کار می برند . کندک یا کنده ما را از زبان فارسی وارد زبان عربی کرده اند و خندق تلفظ کرده اند اما امروزه خندق را به سنگر می گویند . صدها مثال دیگر در این زمینه وجود دارد که علاقه مندان را دعوت می کنم کتاب استاد خسرو فرشید ورد به نام عربی در فارسی را بخوانند تا در این باره آگاهی کامل به دست آورند . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در مورد کتاب سفینه البهار (البحار درسته) هم با کمی جستجو میتوان به درستی/ نادرستی متن بالا پی برد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بخونید بد نیست 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مرداد، ۱۳۹۱ سلام این خیلی خوبه که بخواین فرهنگ سازی بکنید واز داشته های فرهنگی(البته اگه چیزی بزارن ازش باقی بمونه) حفاظت کنید ولی قبل از اون خیلی بهتره که ما درریشه مطالبی که بهمون میرسه تعمقی هم داشته باشیم مثلا خیلی خوب میشه شما درمورد واژه پارس به من توضیح بدین که عربها این پ رو از کجاشون دراوردن؟ ایا بعد از یاد دادن این واژه به ایرانیان اونو از قاموس لغاتشون پاک کردن؟یا این مسئله هم مثل لوگوی پپسی وقضیه سی سال پیش شوخی بی بی سی وکشتار مسلمانان دربرمه فقط فریب تبلیغاتی هست؟ موفق باشیم 11 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۹۱ سلاماین خیلی خوبه که بخواین فرهنگ سازی بکنید واز داشته های فرهنگی(البته اگه چیزی بزارن ازش باقی بمونه) حفاظت کنید ولی قبل از اون خیلی بهتره که ما درریشه مطالبی که بهمون میرسه تعمقی هم داشته باشیم مثلا خیلی خوب میشه شما درمورد واژه پارس به من توضیح بدین که عربها این پ رو از کجاشون دراوردن؟ ایا بعد از یاد دادن این واژه به ایرانیان اونو از قاموس لغاتشون پاک کردن؟یا این مسئله هم مثل لوگوی پپسی وقضیه سی سال پیش شوخی بی بی سی وکشتار مسلمانان دربرمه فقط فریب تبلیغاتی هست؟ موفق باشیم كاري با متن اصلي ندارم زيرا معني هر واژه در همان زبان ملاك است و نه زبان هاي ديگر و لذا نمي توان به صرف اينكه واژه در زبان من در زبان ديگر معني دگرگون مي دهد بر آن زبان يا واژه خرده گرفت. اما در مورد واژ "پ" اين گونه نيست كه تمام اعراب واژ "پ" را نداشته باشند و "ف" تلفظ كنند.اين موضوع به اعراب حجاز مربوط است.در سوريه عراق و لبنان واژ "پ" وجود دارد و به كار مي رود.اين موضوع درست به مانند واژ "خوا" در فارسي است كه در برخي مناطق درست تلفظ مي شود ولي در فارسي رايج و برخي از لهجه ها معادل دو واژ به هم پيوسته ي "خ" و "ا" يعني "خا" تلفظ مي شود. 5 لینک به دیدگاه
not found 16275 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۹۱ ممنون از توجه، انتقاد و نظراتتون توجه داشته باشید که این واژه ها بعد از ورود اعراب به ایران وارد زبان فارسی شده(ظاهرا) این واژه ها در زبان عربی و یا فارسی معانی مناسبی نداشتن، در حالی که خود اعراب از اون واژ ها استفاده نکردن مث نفر!!! خوارو پست دانستن ایرانیان(موالی!!!!) از سوی اعراب (پان عربیسم) یه مسئله واضح و مبرهنه! بهتره اسلام رو از پان عربیسم سوا کنیم و تعصبات رو کنار بزاریم. ما ایرانی مسلمونیم 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ كاري با متن اصلي ندارم زيرا معني هر واژه در همان زبان ملاك است و نه زبان هاي ديگر و لذا نمي توان به صرف اينكه واژه در زبان من در زبان ديگر معني دگرگون مي دهد بر آن زبان يا واژه خرده گرفت.اما در مورد واژ "پ" اين گونه نيست كه تمام اعراب واژ "پ" را نداشته باشند و "ف" تلفظ كنند.اين موضوع به اعراب حجاز مربوط است.در سوريه عراق و لبنان واژ "پ" وجود دارد و به كار مي رود.اين موضوع درست به مانند واژ "خوا" در فارسي است كه در برخي مناطق درست تلفظ مي شود ولي در فارسي رايج و برخي از لهجه ها معادل دو واژ به هم پيوسته ي "خ" و "ا" يعني "خا" تلفظ مي شود. خب امیرجان متاسفانه اینگونه مسائل فارغ از بحث ریشه ای درفرهنگ مستمسکی شده برای عده ای بدبخت که هروقت دوست داشتند جماعتی را به زهر نیش خود بیالایند چهارپنج سال پیش یکی از اساتید روده دراز که عناوینش تمامی ندارد(ومتاسفانه اکثریت فریفته همین ظواهر میشوند) بحث الان رو درمورد هجوم قوم مغول به ایران بازکرد ودستاویزی شد برای توهین های تمام نشدنی به قومیت وهویت ترک چه هنوز سوار برامواج مردم فریبی سعی دارند عقده های خاموش خودرا بر سر قومیتی دگر فروریزند اون روزها همین بحث که شروع شد ملت یهو جوگیر شدند وبرهرچه نشان غیر فارس داشت توپیدند بی انکه ذره ای درمعنا وصداقت واژه ها تامل کنند نمیخوام بحث رو ببرم سمت جامعه شناسی واینکه چرا ملت پارس که به همین نام نیز بایست افتخار کرد(چرا زمانی که هرودت واژه پارس را به کار میبرد یادشان میرود که او قبل از اعراب ومغولان می زیست وچگونه تعریف وتمجید میکند ولی الان چون قضیه مردم فریبی است نباید به واقعیات بها داد) دربرابر هر چپاولی همگام شده اند چرا جور بیگانگان را خود همین ملت صدچندان کرده اند؟ چرا قهرمانان این وطن را هموطنانشان کشته اند نه بیگانگان؟ خیلی خوب است کسی که درمورد تاریخ سخن میراند همیشه سوزنی کنارش باشد تا قبل زدن جوالدوز به دیگران مزه سوزن را خودش حس کند درمورد چیزی هم که گفتی من اطلاعی ندارم پس نمیتوانم بحث کنم فقط خواهشمندم منبع موثقی برای مطالعه دراختیار من هم بزاری موفق باشیم 6 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ خب امیرجان متاسفانه اینگونه مسائل فارغ از بحث ریشه ای درفرهنگ مستمسکی شده برای عده ای بدبخت که هروقت دوست داشتند جماعتی را به زهر نیش خود بیالایندچهارپنج سال پیش یکی از اساتید روده دراز که عناوینش تمامی ندارد(ومتاسفانه اکثریت فریفته همین ظواهر میشوند) بحث الان رو درمورد هجوم قوم مغول به ایران بازکرد ودستاویزی شد برای توهین های تمام نشدنی به قومیت وهویت ترک چه هنوز سوار برامواج مردم فریبی سعی دارند عقده های خاموش خودرا بر سر قومیتی دگر فروریزند اون روزها همین بحث که شروع شد ملت یهو جوگیر شدند وبرهرچه نشان غیر فارس داشت توپیدند بی انکه ذره ای درمعنا وصداقت واژه ها تامل کنند نمیخوام بحث رو ببرم سمت جامعه شناسی واینکه چرا ملت پارس که به همین نام نیز بایست افتخار کرد(چرا زمانی که هرودت واژه پارس را به کار میبرد یادشان میرود که او قبل از اعراب ومغولان می زیست وچگونه تعریف وتمجید میکند ولی الان چون قضیه مردم فریبی است نباید به واقعیات بها داد) دربرابر هر چپاولی همگام شده اند چرا جور بیگانگان را خود همین ملت صدچندان کرده اند؟ چرا قهرمانان این وطن را هموطنانشان کشته اند نه بیگانگان؟ خیلی خوب است کسی که درمورد تاریخ سخن میراند همیشه سوزنی کنارش باشد تا قبل زدن جوالدوز به دیگران مزه سوزن را خودش حس کند درمورد چیزی هم که گفتی من اطلاعی ندارم پس نمیتوانم بحث کنم فقط خواهشمندم منبع موثقی برای مطالعه دراختیار من هم بزاری موفق باشیم فكر ميكنم در تاپيك هاي ديگر هم گفتم,در تاپيك زبان آذري در ايران هم گفتم ,اينجا هم تكرار مي كنم : هر كس با هر زبان و قوميتي وقتي زير پرچم و نام ايران قرار گرفت داراي حقوق برابر با سايرين است و هيچ برتري و يا كاستي نسبت به هم ندارند. بررسي تاريخ نه براي كوبيدن عده اي در زمان حال هست.زيرا كه : گيرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل اينكه من ادعا كنم كه پدران من چنين بودند و چنان تاثيري در حال امروز من ندارد و نيز نبايد فراموش كنيم كه تمام قوميت هاي ايراني غير فارس اگر بيشتر از فارس ها براي حفظ اين اب و خاك زحمت نكشيده باشند مطمينا كمتر زحمت نكشيده اند چرا كه فارس ها در مركز ايران هستند و اقوام در گرداگرد مرز ها و اگر در طول تاريخ هجوم و يا تهديدي بوده ابتدا متوجه اقوام غير فارس بوده و سپس فارس ها وارد ماجرا شدند (به مانند ساير اقوام) لذا نمي توان برتري براي هيچ يك از اقوام در نظر گرفت. از طرفي اگر بخواهيم اقوام غير فارس را برانيم و يا برنجانيم ديگر چيزي براي افتخار باقي نمي ماند زيرا تمام افتخارات اين سرزمين از كورش كبير كه بختياري بود تا مصدق شازده ي قجر كه ترك تبار بود همه متعلق به اقوام ايراني است.اما به ياد داشته باشيم كه بزرگان ما همواره فارغ از قوم و نژاد بودند و بر مشتركات اقوام چنگ مي زدند و نه بر اختلافات و سعي همگي بلند آوازگي نام ايران زمين بود. افتخار ما در طول تاريخ همزيستي اقوام و اديان است .منتهي سياستي در چند دهه ي اخير بر روي كار است كه مي خواهد با برجسته نودن اختلافات و ايجاد اختلافات جديد اين اتحاد و همدلي را از مردم ايران بگيرد و با ايجاد تفرقه و نفاق مقاصد پيدا و پنهان خود را به پيش ببرد. ما مي بايست با اين ديد تاريخ را بخوانيم كه راهي به سوي آينده اي بهتر بيابيم. اما در مواجهه با افرادي كه به هر دليل مي خواهند بر آتش تفرقه بدمند مي بايست بردبار بود و با دليل و منطق بحث كرد و اين نمي شود مگر با افزودن بر ميزان مطالعه و دانش .مهم نيست كه فرد مغرض راضي نمي شود مهم اين است كه افرادي كه شاهد بحث هستند با حقايق آشنا شوند . متاسفانه ما در طول سي چند سال اخير خيلي چيز ها را از دست داده ايم و اگر در پي احياي آنها نباشيم دير يا زود فجايع بزرگ اجتماعي را تجربه خواهيم كرد.اتحاد و همدلي و احترام به اقوام چيزي نيست كه به راحتي بدست بيايد و ما متاسفانه آن را از دست داده ايم. امروز در كمال تاسف مي بينيم كه در هر موردي ابتدا بحث فارس و غير فارس مطرح مي شود. اورميه خشك مي شود مي گوييم مشكل ترك هاست تالاب شادگان خشك ميشود مي گوييم مشكل عرب هاست هامون خشك مي وشد مي گوييم مشكل بلوچ هاست زاينده رود خشك مي شود مشكل اصفهاني هاست كارون خشك مي شود مشكل اعراب است گلستان را سيل مي برد مشكل تركمن هاست جنگل هاي كردستان مي سوزد مشكل كرد هاست و..... و فراموش كرده ايم كه ما همگي سوار بر يك كشتي هستيم به نام ايران و نمي توانيم نسبت به اتفاقاتي كه در جاي جاي كشور مي افتد بي تفاوت باشيم. بحث اين هم نيست كه ابتدا من شروع كردم يا تو يا ديگري چرا كه اگر به تاريخ مراجعه كنيم مي بينيم همه با هم و طي يك سياست پير شروع كردم بر طبل نفاق كوبيدن و در سال هاي اخير تشديدش كرده ايم.لذا نمي توان فرد يا قوم يا اقوام خاصي را متهم كرد بلكه مي بايست تمام هم و غم خود را صرف اين كنيم كه احترام از دست رفته را باز يابيم من اگر با سجاد نوعي هم نشينم فارغ از اين باشم كه او ترك است يا كرد يا فارس مسلمان است يا يهود است يا نصار به اين بيانديشم كه او ايراني است و بجاي سنجش قوم و قبيله ي او در پي سنجش عيار انسانيت و دانش او باشم. اگر چنين كنيم ايران گلستان مي شود و اگر نه ويران تر از قبل و با شتاب گام در راه تجزيه و نابودي بر مي دارد. ------------------------------- 7 لینک به دیدگاه
spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ ممنون امیرجان بابت وقتی که گذاشتی ومطلب پرمغزت :icon_gol: 2 لینک به دیدگاه
not found 16275 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ هدف از این تایپیک کوبیدن قومیت خاصی نبود من خودم کرمانشاهیم و متاسفانه کسی نسبت به کردها دید خوبی نداره بگذریم ممنون از توجه تون 5 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ هدف از این تایپیک کوبیدن قومیت خاصی نبود من خودم کرمانشاهیم و متاسفانه کسی نسبت به کردها دید خوبی ندارهبگذریم ممنون از توجه تون تو تاپيك هاي فرهنگي تاريخي هنري و كلا علوم انساني همواره حرف تو حرف پيش مياد و مباحث مختلف مطرح ميشه كه بعضا با خود تاپيك در تضاد هست و يا در راستاي ديگري قرار دارد. همه ي ما هدف شما از اين تاپيك را مي دانيم و به اين ايران دوستي شما مي باليم. 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ هدف از این تایپیک کوبیدن قومیت خاصی نبود من خودم کرمانشاهیم و متاسفانه کسی نسبت به کردها دید خوبی ندارهبگذریم ممنون از توجه تون دوست گرامی مخاطب حرف من به هیچ عنوان شما نبودید من کلا بی واسطه حرف میزنم وروی سخنم با شما فقط دراین زمینه بود که از صحت مطالبی که به دستمان میرسد اطمینان حاصل کنیم همین ایمیلی که شما مطالبش را نقل کرده اید چندوقت پیش موضوع صحبت من وخانومم بود ودقیقا حرفهایی که به شما گفتم رو به ایشون هم گفتم بازی دادن افکار عمومی والقای نفرت نسبت به بقیه کار سختی نیست وفقط کافیه باورهای مردم رو دستاویز قرار داد ولی اگاهی واتحاد میتونه هر خباثتی رو خنثی کنه این خیلی خوبه که فرهنگمون رو از ایرادات پالایش کنیم واین به تنهایی میسر نیست وهمتی همگانی میخواهد که امید است تک تک دوستان دراین زمینه پیشگام باشند ولی باور کنیم تا خرخره درمنجلاب خرافات وگمراهی ها غرق شده ایم واین دلیل میتواند علت تلاشی مضاعف از سوی ما برای رهایی اندیشه مان از ناپاکی ها باشد موفق باشیم 3 لینک به دیدگاه
not found 16275 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ تو تاپيك هاي فرهنگي تاريخي هنري و كلا علوم انساني همواره حرف تو حرف پيش مياد و مباحث مختلف مطرح ميشه كه بعضا با خود تاپيك در تضاد هست و يا در راستاي ديگري قرار دارد.همه ي ما هدف شما از اين تاپيك را مي دانيم و به اين ايران دوستي شما مي باليم. دوست گرامی مخاطب حرف من به هیچ عنوان شما نبودیدمن کلا بی واسطه حرف میزنم وروی سخنم با شما فقط دراین زمینه بود که از صحت مطالبی که به دستمان میرسد اطمینان حاصل کنیم همین ایمیلی که شما مطالبش را نقل کرده اید چندوقت پیش موضوع صحبت من وخانومم بود ودقیقا حرفهایی که به شما گفتم رو به ایشون هم گفتم بازی دادن افکار عمومی والقای نفرت نسبت به بقیه کار سختی نیست وفقط کافیه باورهای مردم رو دستاویز قرار داد ولی اگاهی واتحاد میتونه هر خباثتی رو خنثی کنه این خیلی خوبه که فرهنگمون رو از ایرادات پالایش کنیم واین به تنهایی میسر نیست وهمتی همگانی میخواهد که امید است تک تک دوستان دراین زمینه پیشگام باشند ولی باور کنیم تا خرخره درمنجلاب خرافات وگمراهی ها غرق شده ایم واین دلیل میتواند علت تلاشی مضاعف از سوی ما برای رهایی اندیشه مان از ناپاکی ها باشد موفق باشیم ممنون از راهنمایی های برادرانه و بزرگوارانتون 3 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 مرداد، ۱۳۹۱ چه فدرتی داشتند اعراب، دین و زبون و فرهنگ و همه چیو یهو عوض کردن، والله آفرین باید گفت 2 لینک به دیدگاه
lorena 10304 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 مرداد، ۱۳۹۱ تاریخ و چه بر ما گذشت ها.... تموم شده رفته هر بلایی هر هر ملتی میاد از بی عرضگی خودشه قبول کنیم ما ایرانی ها بی عرضه شدیم.... پس حقمونه هرچی سرمون بیاد 2 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 مرداد، ۱۳۹۱ بی بی سی فارسی یک دور هم نشینی دارد به نام صفحه دو که در یک قسمت آن "وضعیت ایران در موقع حمله اعراب" رو بررسی کردند با حضور دو استاد تاریخ جدید و قدیمی که نکات جالبی توش مطرح شد. در مورد حمله اعراب به ایران ذکر چند نکته ضروری است: 1- هدف حمله ی اعراب به ایران با هدف فتح نبوده، بلکه یکی از ویژگی های عرب ها غارت گری است و در وهله ی اول برای غارت کشور به ایران آمدند و از جنس حمله ی های باستانی مثل حمله های دو شاهنشاهی به هم نبوده است و چون در آن زمان سیستم کاستی ساسانیان و بیکفایتی حاکم وقت، ضعف رو در ساختار حکومتی ساسانیان بوجود آورده بود و مردم فقیر که عمدتا کارگر کشاورز بودند (و نه دهقان) از دین جدید استقبال کردند. 2- تا قرن چهارم هجری تعداد زرتشتیان در ایران از تعداد مسلمانها بیشتر بود. و این نشان دهنده ی عدم اجبار آن چنانی و اغراقی است که صورت گرفته. اعراب هم مانند هر قوم و قبیله ای که به قومی دیگر حمله کرده اند، یک سری قوانین برای جزیه گذاشتند و عده ای زیر بارش نرفتند و سالها بعد آن را پذیرفتند. 3-در حمله اعراب به ایران اختلاط فرهنگی صورت گرفت و بسیار از واژگان عربی به فارسی راه پیدا کردند و بالعکس. همانطور که در سایر التقاط های فرهنگی، این اتفاق افتاد. به عنوان مثال واژه دفتر در فارسی ریشه لاتین Draft دارد.حال چ اهمیت دارد، اگر ما به غذا میگوئیم غذا، وقتی که وقتی اسم غذا به گوشمان میخورد یاد یک مجموعه ی خوشمزه می افتیم؟ 4- متاسفانه در هر فرهنگی که احساس عقب ماندگی بوجود می آید، در مورد تاریخ آن اغراق می شود. تاریخ ایران درخشان است مانند هر تاریخ هر کشوری با ریشه های تاریخی ما. اما باید تاریخ را صحیح و بی تعصب شناخت تا بسیاری از درس های آن پی برد. 5-مطمئن باشید که الان دیگر این اعراب آن اعراب نیستند و اگر نژادپرست نباشید، میتوانید با آنها هم کنار بیایید. اگر میبیند که خلیج فارس را به خلیج عربی تبدیل کرده اند یا موارد دیگر بدانید این از بی عرضگی سیاستمداران ماست، نه از زرنگی اعراب! 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده