سوره2 16 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مرداد، ۱۳۹۱ سلام من دارم درباره ی کمپرسور تحقیق میکنم (تازه شروع کردم). همونطور که میدونید کمپرسور انرژی زیادی مصرف میکنه و جز در موراد ضروری و بهینه پیشنهاد نمیشه. من میخواستم بدونم این میزان انرژی چقدره ؟ یعنی چقدر برق یا بنزین یا هر سوختی رو توی یه زمان مشخص مصرف میکنه ممنون میشم اگه کمکم کنید..... 4 لینک به دیدگاه
Jafar Alishah 6341 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مرداد، ۱۳۹۱ سلاممن دارم درباره ی کمپرسور تحقیق میکنم (تازه شروع کردم). همونطور که میدونید کمپرسور انرژی زیادی مصرف میکنه و جز در موراد ضروری و بهینه پیشنهاد نمیشه. من میخواستم بدونم این میزان انرژی چقدره ؟ یعنی چقدر برق یا بنزین یا هر سوختی رو توی یه زمان مشخص مصرف میکنه ممنون میشم اگه کمکم کنید..... سلام یه سری مشخصات مثل میزان برق مصرفی و ... قطعا رو خودش میزنه وگرنه استاندارد نمیشه ولی بهتر اینه دستگاهها رو با راندمانشون بشناسیم اگه دنبال مشخصات بیشتری هستید میتونید یه سر به خیابان سعدی - از چهارراه استقلال رو به پایین بزنید و کاتالوگ دستگاههای مختلف رو تهیه کنید و البته خیلی جاهای دیگه یا در نمایشگاه صنعت میتونید اطلاعات بیشتری کسب کنید. 4 لینک به دیدگاه
مجیدرحیمی 1695 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مرداد، ۱۳۹۱ سلاممن دارم درباره ی کمپرسور تحقیق میکنم (تازه شروع کردم). همونطور که میدونید کمپرسور انرژی زیادی مصرف میکنه و جز در موراد ضروری و بهینه پیشنهاد نمیشه. من میخواستم بدونم این میزان انرژی چقدره ؟ یعنی چقدر برق یا بنزین یا هر سوختی رو توی یه زمان مشخص مصرف میکنه ممنون میشم اگه کمکم کنید..... دردرجه اول باید بگم شما رو کدوم کمپرسور دارید کار میکنید ؟ کدومشون ملاک شماست کمپرسورها به دودسته جابحایی مثبت و جابجایی غیر مثبت حالا خود اینا به چند کمپرسور تقسیم میشه ولی بیشتر کمپرسورهای مورد استفاده در صنعت پیستونی ،اسکرو،اسکرال،سانتریفیوژ، پره دوارو .... شما باید بگید دقیقا برای چه کاری میخواید این مقایسه رو انجام بدید چون هر نوع قطعه شرایط خاص خودش رو داره مثلا ظرفیت کمپرسور گریز از مرکز از 270 تا 36000 کیلو واته یا مثلا کمپرسور پیستونی 0.25 تا 1000 و یا اسکرال 6.5 تا 100 کیلو وات و..... یا مثلا اگه بخواید راندمان حجمی رو محاسبه کنید راندمان کمپرسور اسکرال از اسکرو پیستونی بالاتره یاا گه بخواید از نظر راندمان ایزنتروپیک مورد بررسی قرار بدیدبازم اسکرال بیشتر پس شما نمیتونی بگی به تنهایی هزینه کمپرسور بالاست یکم علمی نگاه کنیم تو انتخاب کمپرسور ما با دوچیز کارداریم اونم تو ظرفیت کمپرسور و توان مصرفی تو رشته خودمو عرض میکنم درسته هزینه چیلر تراکمی بالاست ولی یادمون باشه cop بالاتری داره نسبت به چیلر جذبی ضریب عملکرد 4 الی 5 برابر بالات از جذبی چیلر تراکمی فقط هزینه اب و برق دارند ولی جذبی علاوه بر برق و اب به گاز هم نیاز دارند موضوع خوبی انتخاب کردید برای تحقیق پس کمی علمی جلو ببرید اگه کمکی خواستید دریغ نمیکنم به امید منان 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۲ درود...بازده کمپرسور سانتریفیوژ چجوری حساب میشه؟ لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۲ این فرمول رو جایی دیدم ولی متوجه نمیشم w1 چی هست؟ لینک به دیدگاه
امین فتحی 390 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۲ فکر کنم درصد بخار وارد به کمپرسور هستش البته فکر کنم 1 لینک به دیدگاه
هولدن کالفیلد 19946 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۲ این فرمول رو جایی دیدم ولی متوجه نمیشم w1 چی هست؟ شاید مربوط به تعداد دور شافت در یک دقیقه باشه 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۲ شاید مربوط به تعداد دور شافت در یک دقیقه باشه شما که در صنعتید بنظرتون برای یک کمپرسور مشخص با ظرفیت کم چقدر میتونه باشه؟---------- کمپرسور هواست، وجود بخار یکم غیر منطقی هست. 1 لینک به دیدگاه
هولدن کالفیلد 19946 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۲ اینجا چندین نوع کمپرسور هست ولی همه از نوع سانتریفیوژ هستن توان موتور یکی از کمپرسور ها 30 مگاوات هست حتی توان راکتیو موتورش منفی 4000 وار !! قسمت های مختلفی داره از ***** های ورودی هوا تا ولو هدایت کننده هوا و پره ها و کوپلینگ ، و شفت و بیرینگ و موتور چون خورجی کمپرسور هوا و به صورت خطی هست بدون هیچ نوسانی از موتور سنکرون برای چرخوندن شفت استفاده شده اطلاعات بیشتر رو تو اولین فرصت اینجا میزارم 3 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ درود...بازده کمپرسور سانتریفیوژ چجوری حساب میشه؟ من یه فرمول بیشتر سراغ ندارم eff(ca)= h2(s)-h1/h2-h1 h2(s)شرایط اشباع بارها و بارها هم ازش استفاده کردم 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ من یه فرمول بیشتر سراغ ندارمeff(ca)= h2(s)-h1/h2-h1 h2(s)شرایط اشباع بارها و بارها هم ازش استفاده کردم بد مطرح کردم..منظورم محاسبه کارش با استفاده از این جداول بود...این خط قرمزها چیه و در مجاسبه کار چه نقشی داره؟ 2 لینک به دیدگاه
Ali.Fatemi4 22826 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ بد مطرح کردم..منظورم محاسبه کارش با استفاده از این جداول بود...این خط قرمزها چیه و در مجاسبه کار چه نقشی داره؟ من نمیدونم این نمودارا رو از کجا آووردین اما به نظر اینا نمودار تصحیح باشن تصحیح بازده و یه چیز دیگه 1 لینک به دیدگاه
Ali.Fatemi4 22826 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ اون N_c که نوشته دور کمپرسور هست اما Betta نمیدونم چیه 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ اون N_c که نوشته دور کمپرسور هستاما Betta نمیدونم چیه آره نمودارهای تصحیح هستش...بتا هم فکر کنم به پره مروبط میشه....این تصحیح دور رو کجا میتونم استفاده کنم...در فرمولی که گذاشتم اگه به اضافه یک بشه خیلی خنده داره چون این هزاره 2 لینک به دیدگاه
Ali.Fatemi4 22826 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ آره نمودارهای تصحیح هستش...بتا هم فکر کنم به پره مروبط میشه....این تصحیح دور رو کجا میتونم استفاده کنم...در فرمولی که گذاشتم اگه به اضافه یک بشه خیلی خنده داره چون این هزاره بسته به دور کمپرسور etta_is تفییر میکنه در دبی های مختلف دبی عبوری از کمپرسور رو باید داشته باشی دور کمپرسور رو باید داشته باشی در نهایت از نمودار یه etta_is یا بازده ایزوترمال بهت میده 2 لینک به دیدگاه
Ali.Fatemi4 22826 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ احتمالا betta زاویه ورود به پره باشه اگه اشتباه نکنم که تو بازده هم کاری باهاش نداریم 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ بسته به دور کمپرسور etta_is تفییر میکنه در دبی های مختلفدبی عبوری از کمپرسور رو باید داشته باشی دور کمپرسور رو باید داشته باشی در نهایت از نمودار یه etta_is یا بازده ایزوترمال بهت میده من چون تئوری دارم کار میکنم بازده رو خودم در نظر گرفتم..دبی رو هم دارم..دور رو بدست میارم...این دور در محاسبه کار نقشی نداره؟ 1 لینک به دیدگاه
Ali.Fatemi4 22826 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ من چون تئوری دارم کار میکنم بازده رو خودم در نظر گرفتم..دبی رو هم دارم..دور رو بدست میارم...این دور در محاسبه کار نقشی نداره؟ اگه بازده رو خودتون انتخاب کردین، با توجه به دبی عبوری لازم از کمپرسور و با در نظر گرفتن مقدار etta_is میتونین دور کمپرسور رو به دست بیارین که برای مشخص کردن موتورش استفاده میشه 2 لینک به دیدگاه
Ali.Fatemi4 22826 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۲ من چون تئوری دارم کار میکنم بازده رو خودم در نظر گرفتم..دبی رو هم دارم..دور رو بدست میارم...این دور در محاسبه کار نقشی نداره؟ البته خب منم نمیدونم دارین چیکار میکنین هااااااااا! 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده