سوره2 16 ارسال شده در 30 مهر، 2012 سلام من دارم درباره ی کمپرسور تحقیق میکنم (تازه شروع کردم). همونطور که میدونید کمپرسور انرژی زیادی مصرف میکنه و جز در موراد ضروری و بهینه پیشنهاد نمیشه. من میخواستم بدونم این میزان انرژی چقدره ؟ یعنی چقدر برق یا بنزین یا هر سوختی رو توی یه زمان مشخص مصرف میکنه ممنون میشم اگه کمکم کنید..... 4
Jafar Alishah 6341 ارسال شده در 30 مهر، 2012 سلاممن دارم درباره ی کمپرسور تحقیق میکنم (تازه شروع کردم). همونطور که میدونید کمپرسور انرژی زیادی مصرف میکنه و جز در موراد ضروری و بهینه پیشنهاد نمیشه. من میخواستم بدونم این میزان انرژی چقدره ؟ یعنی چقدر برق یا بنزین یا هر سوختی رو توی یه زمان مشخص مصرف میکنه ممنون میشم اگه کمکم کنید..... سلام یه سری مشخصات مثل میزان برق مصرفی و ... قطعا رو خودش میزنه وگرنه استاندارد نمیشه ولی بهتر اینه دستگاهها رو با راندمانشون بشناسیم اگه دنبال مشخصات بیشتری هستید میتونید یه سر به خیابان سعدی - از چهارراه استقلال رو به پایین بزنید و کاتالوگ دستگاههای مختلف رو تهیه کنید و البته خیلی جاهای دیگه یا در نمایشگاه صنعت میتونید اطلاعات بیشتری کسب کنید. 4
مجیدرحیمی 1695 ارسال شده در 30 مهر، 2012 سلاممن دارم درباره ی کمپرسور تحقیق میکنم (تازه شروع کردم). همونطور که میدونید کمپرسور انرژی زیادی مصرف میکنه و جز در موراد ضروری و بهینه پیشنهاد نمیشه. من میخواستم بدونم این میزان انرژی چقدره ؟ یعنی چقدر برق یا بنزین یا هر سوختی رو توی یه زمان مشخص مصرف میکنه ممنون میشم اگه کمکم کنید..... دردرجه اول باید بگم شما رو کدوم کمپرسور دارید کار میکنید ؟ کدومشون ملاک شماست کمپرسورها به دودسته جابحایی مثبت و جابجایی غیر مثبت حالا خود اینا به چند کمپرسور تقسیم میشه ولی بیشتر کمپرسورهای مورد استفاده در صنعت پیستونی ،اسکرو،اسکرال،سانتریفیوژ، پره دوارو .... شما باید بگید دقیقا برای چه کاری میخواید این مقایسه رو انجام بدید چون هر نوع قطعه شرایط خاص خودش رو داره مثلا ظرفیت کمپرسور گریز از مرکز از 270 تا 36000 کیلو واته یا مثلا کمپرسور پیستونی 0.25 تا 1000 و یا اسکرال 6.5 تا 100 کیلو وات و..... یا مثلا اگه بخواید راندمان حجمی رو محاسبه کنید راندمان کمپرسور اسکرال از اسکرو پیستونی بالاتره یاا گه بخواید از نظر راندمان ایزنتروپیک مورد بررسی قرار بدیدبازم اسکرال بیشتر پس شما نمیتونی بگی به تنهایی هزینه کمپرسور بالاست یکم علمی نگاه کنیم تو انتخاب کمپرسور ما با دوچیز کارداریم اونم تو ظرفیت کمپرسور و توان مصرفی تو رشته خودمو عرض میکنم درسته هزینه چیلر تراکمی بالاست ولی یادمون باشه cop بالاتری داره نسبت به چیلر جذبی ضریب عملکرد 4 الی 5 برابر بالات از جذبی چیلر تراکمی فقط هزینه اب و برق دارند ولی جذبی علاوه بر برق و اب به گاز هم نیاز دارند موضوع خوبی انتخاب کردید برای تحقیق پس کمی علمی جلو ببرید اگه کمکی خواستید دریغ نمیکنم به امید منان 4
هولدن کالفیلد 19946 ارسال شده در 9 مهر، 2013 این فرمول رو جایی دیدم ولی متوجه نمیشم w1 چی هست؟ شاید مربوط به تعداد دور شافت در یک دقیقه باشه 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 9 مهر، 2013 شاید مربوط به تعداد دور شافت در یک دقیقه باشه شما که در صنعتید بنظرتون برای یک کمپرسور مشخص با ظرفیت کم چقدر میتونه باشه؟---------- کمپرسور هواست، وجود بخار یکم غیر منطقی هست. 1
هولدن کالفیلد 19946 ارسال شده در 9 مهر، 2013 اینجا چندین نوع کمپرسور هست ولی همه از نوع سانتریفیوژ هستن توان موتور یکی از کمپرسور ها 30 مگاوات هست حتی توان راکتیو موتورش منفی 4000 وار !! قسمت های مختلفی داره از ***** های ورودی هوا تا ولو هدایت کننده هوا و پره ها و کوپلینگ ، و شفت و بیرینگ و موتور چون خورجی کمپرسور هوا و به صورت خطی هست بدون هیچ نوسانی از موتور سنکرون برای چرخوندن شفت استفاده شده اطلاعات بیشتر رو تو اولین فرصت اینجا میزارم 3
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 10 مهر، 2013 درود...بازده کمپرسور سانتریفیوژ چجوری حساب میشه؟ من یه فرمول بیشتر سراغ ندارم eff(ca)= h2(s)-h1/h2-h1 h2(s)شرایط اشباع بارها و بارها هم ازش استفاده کردم 3
M!Zare 48037 ارسال شده در 10 مهر، 2013 من یه فرمول بیشتر سراغ ندارمeff(ca)= h2(s)-h1/h2-h1 h2(s)شرایط اشباع بارها و بارها هم ازش استفاده کردم بد مطرح کردم..منظورم محاسبه کارش با استفاده از این جداول بود...این خط قرمزها چیه و در مجاسبه کار چه نقشی داره؟ 2
Ali.Fatemi4 22826 ارسال شده در 10 مهر، 2013 بد مطرح کردم..منظورم محاسبه کارش با استفاده از این جداول بود...این خط قرمزها چیه و در مجاسبه کار چه نقشی داره؟ من نمیدونم این نمودارا رو از کجا آووردین اما به نظر اینا نمودار تصحیح باشن تصحیح بازده و یه چیز دیگه 1
M!Zare 48037 ارسال شده در 10 مهر، 2013 اون N_c که نوشته دور کمپرسور هستاما Betta نمیدونم چیه آره نمودارهای تصحیح هستش...بتا هم فکر کنم به پره مروبط میشه....این تصحیح دور رو کجا میتونم استفاده کنم...در فرمولی که گذاشتم اگه به اضافه یک بشه خیلی خنده داره چون این هزاره 2
Ali.Fatemi4 22826 ارسال شده در 10 مهر، 2013 آره نمودارهای تصحیح هستش...بتا هم فکر کنم به پره مروبط میشه....این تصحیح دور رو کجا میتونم استفاده کنم...در فرمولی که گذاشتم اگه به اضافه یک بشه خیلی خنده داره چون این هزاره بسته به دور کمپرسور etta_is تفییر میکنه در دبی های مختلف دبی عبوری از کمپرسور رو باید داشته باشی دور کمپرسور رو باید داشته باشی در نهایت از نمودار یه etta_is یا بازده ایزوترمال بهت میده 2
Ali.Fatemi4 22826 ارسال شده در 10 مهر، 2013 احتمالا betta زاویه ورود به پره باشه اگه اشتباه نکنم که تو بازده هم کاری باهاش نداریم 1
M!Zare 48037 ارسال شده در 10 مهر، 2013 بسته به دور کمپرسور etta_is تفییر میکنه در دبی های مختلفدبی عبوری از کمپرسور رو باید داشته باشی دور کمپرسور رو باید داشته باشی در نهایت از نمودار یه etta_is یا بازده ایزوترمال بهت میده من چون تئوری دارم کار میکنم بازده رو خودم در نظر گرفتم..دبی رو هم دارم..دور رو بدست میارم...این دور در محاسبه کار نقشی نداره؟ 1
Ali.Fatemi4 22826 ارسال شده در 10 مهر، 2013 من چون تئوری دارم کار میکنم بازده رو خودم در نظر گرفتم..دبی رو هم دارم..دور رو بدست میارم...این دور در محاسبه کار نقشی نداره؟ اگه بازده رو خودتون انتخاب کردین، با توجه به دبی عبوری لازم از کمپرسور و با در نظر گرفتن مقدار etta_is میتونین دور کمپرسور رو به دست بیارین که برای مشخص کردن موتورش استفاده میشه 2
Ali.Fatemi4 22826 ارسال شده در 10 مهر، 2013 من چون تئوری دارم کار میکنم بازده رو خودم در نظر گرفتم..دبی رو هم دارم..دور رو بدست میارم...این دور در محاسبه کار نقشی نداره؟ البته خب منم نمیدونم دارین چیکار میکنین هااااااااا! 1
ارسال های توصیه شده