رفتن به مطلب

مركز بازدیدكنندگان از باغ گیاه‌شناسی بروكلین


R.Irankhah

ارسال های توصیه شده

این مرکز كه در دامنه تپه‌های واقع در گوشه شمال شرقی باغ قرار گرفته است، ساختمان شیشه‌ای پیچ و خم‌ دار به صورت یک سازه یکپارچه در توپوگرافی موجود به چشم می‌خورد که به سمت باغ 52 هکتاری هدایت می‌شود.

 

علاوه بر این، این مرکز 25 میلیون دلاری شامل موارد بسیاری از ویژگی‌های سازگار با محیط زیست پایدار، با 10000 فوت مربع سقف قابل استفاده، است و مصمم به دریافت گواهینامه طلایی LEED است. این پروژه با دریافت جایزه برتر طراحی توسط کمیسیون ملی نیویورک سیتی رسمیت یافت.

 

این مرکز 20000 فوت مربعی در واقع آستانه بین شهر و باغ گیاه‌شناسی بروکلین است که از حضور معماری در خیابان به چشم‌انداز ساخته شده در باغ می‌رسد.

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_15.jpg

 

مرکز بازدیدکنندگان را از خیابان واشینگتن به ساختمان شیشه‌‌ای منحنی و سپس به درون باغ که مشابه باغ Hill-and-Pond (تپه و برکه) و گردشگاه گیلاس سَبك ژاپنی دعوت می‌کند.

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_13.jpg

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_4.jpg

ورودی اصلیِ خیابان واشینگتن، از این مکان قابل مشاهده است. یک ورودی اضافی نیز از چشم‌انداز مرتفع و کوچه گینکگو در بالای سراشیبی، مرکز بازدیدکنندگان را به دو نیمه تقسیم می‌کند، و منظرهای آشکار قاب شده باغ‌ها و تپه‌های سَبک ژاپنی از یک شیب پلکانی پایین آمده و در نهایت به کُد ارتفاعی اصلی باغ می‌رسد.

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_3.jpg

 

دیوارهای شیشه‌ای منحنی این مرکز، نمای باغ را پوشیده کرده؛ شیشه لعابدار نور را ***** کرده و مانع از تصادم پرندگان با شیشه می‌شود. در مقابل منظر جنوبی ساختمان، بخش شمالی، در سطح شیبدار از پیش موجود ساخته شده است که راندمان حرارتی را بالا می‌برد. پنجره لعابدار به همراه شیشه لعابدار بر روی دیوارهای جنوبی دریافت گرما را به حداقل می‌رساند و روشنایی طبیعی را به حداکثر می‌رساند. سیستم تبادل خاكی فضاهای داخلی را گرم و سرد می‌كند.

 

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_1.jpg

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_16.jpg

 

سقف برگ مانند میزبان بیش از 40000 نوع گیاه ـ چمن، پیاز گل‌های بهاری، گل‌های خودروی همیشه سبزـ زیبایی باغ را دوچندان كرده است. سقف سبز در طول سال متغیر بوده و ماهیت معماری را در هر فصل تغییر می‌دهد.

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_8.jpg

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_11.jpg

 

لینک به دیدگاه

تقریباً 60000 گونه گیاهی نظیر گیلاس، مگنولیا، درخت‌های توپلو، ویبورنوم، رزهای وحشی و سه باغچه آبی با گیاهان آب دوست در جای‌جای مركز بازدیدكنندگان كاشته شده است. كاشت بلندپروازانه گیاهان در تركیب با سقف سبز مركز بازدیدكنندگان را به باغی به صورت یك پرده منقوش تبدیل كرده است.

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_12.jpg

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_14.jpg

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_6.jpg

 

1682_Archi_ru_Posetitelskii_centr_7.jpg

 

_20120518110523_94297.jpg

 

 

_20120518110537_21720.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...