رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه پیش فیس بوک در خصوص افزایش امنیت حساب کاربران خود، یک لایه امنیتی دیگر و تایید هویت دومرحله ای آن را ایجاد کرد. در این شیوه علاوه بر ورود رمزعبور اکانت خود، باید کد تصادفی تولید شده توسط فیسبوک را هم که از طریق پیامک به تلفن تان ارسال می شود، در محل مربوطه وارد کنید.

facebook%202%20step%20authentication.jpg

 

برخی اوقات به دلیل ایرادات شبکه مخابرات، پیامک تایید به دست شما نمی رسد و امکان لاگین به فیس بوک را کاملا از دست می دهید. پس راه حل چیست؟

 

enter-mobile-code.jpg

 

هنگامی که ایمیل و رمزعبور خود را وارد کرده و دکمه لاگین را می زنید، در صورت فعال بودن مرحله تایید اس ام اسی، صفحه ای مانند عکس بالا باز می شود و از شما می خواهد عدد دریافت شده را وارد کنید. اما اگر پیامکی برای تان ارسال نشد، برای طی کردن مراحل لازم جهت عبور از این شیوه تایید، بر روی عبارت I Can’t Get My Code در مقابل کادر ورود کد تایید کلیک کنید.

 

try-other-options.jpg

 

 

با این کار پنجره جدیدی مانند تصویر بالا باز می شود که ۳ گزینه را پیش روی تان می گذارد: با کلیک بر روی Resend Code Again، فیس بوک کد ورود تولیدی را دوباره برای شماره موبایل تان ارسال می کند، تا در صورتی که در سیستم ارسال و دریافت اس ام اس ایرادی بوده، کد با ارسال دوباره به دست تان برسد.

 

در صورتی که ارسال دوباره کد هم کارساز نبود، بر روی گزینه Get Your Code via Phone Call کلیک کنید.

 

با این کار سیستم تلفن خودکار فیس بوک با شماره موبایل شما تماس گرفته و کد را برای تان می خواند. هرچند که این تماس با زبان انگلیسی است، اما هیچ نیازی به صحبت شما نیست، بلکه یک برنامه خودکار ارقام کد را برای تان تکرار می کند.

 

اما گاهی اتفاق می افتد که به دلیل گم شدن موبایل، سوختن سیم کارت و مشکلاتی از این دست، شما به تلفن همراه تان برای دریافت اس ام اس یا پیام صوتی دسترسی ندارید. در این مواقع از گزینه سوم، یعنی Try othr options استفاده کنید. با کلیک بر روی این گزینه، پنجره جدیدی همانند شکل زیر برای تان باز می شود.

 

 

cant-get-code.jpg

 

 

در این صفحه فیس بوک به شما سه راه حل را پیشنهاد می کند. اول استفاده از کامپیوتر تایید و ثبت شده ای که قبلا با آن وارد فیس بوک شده و آن را به عنوان کامپیوتر مورد اطمینان ثبت کرده اید. دوم اینکه با اپراتور مخابراتی تان تماس گرفته و درخواست برقراری ارتباط یا دریافت سیم کارت جدید کنید.

 

و در صورتی که عمل به این پیشنهادات برای تان امکان پذیر نباشد، با کلیک بر روی لینک Contact Us با فیس بوک برای حل مشکل تان تماس بگیرید.

 

 

contact-us.jpg

 

 

با کلیک بر روی عبارت Contact Us پنجره جدیدی مانند تصویر بالا برای تان باز می شود. حال با پرکردن این فرم از فیس بوک درخواست کمک می کنید. در بخش Full Name نام و نام خانوادگی کاملی را که در فیس بوک برای خود انتخاب کرده بودید، وارد کنید. در بخش Login Email Address ایمیلی را که از آن برای لاگین کردن در فیس بوک استفاده می کردید، وارد کنید. در قسمت Mobile Carrier نام شرکت خدمات دهنده مخابراتی تان را وارد کنید.

 

در ایران یکی از دو گزینه MTN Irancell یا MCI را وارد کنید. و در پایان، در بخش Descreption of issue you’re encountering هم دلیل «عدم امکان دریافت اس ام اس و پیام تلفنی از سوی فیس بوک» را به شکل کوتاه و به زبان انگلیسی وارد کنید.

 

 

form_submitted_successfully.jpg

 

در پنجره بعدی فیس بوک به شما می گوید که درخواست تان ارسال شد و پاسخ برای ایمیل تان ارسال می شود.

 

email-forget-password.jpg

 

فیس بوک ایمیلی برای شما ارسال می کند که در آن گفته شده برای حل مشکل ورود رمزعبورتان را تغییر دهید، یا اینکه اگر مشکلی با رمزعبور ندارید, همین ایمیل را Reply کرده و مشکل را شرح دهید. در این مرحله ضمن شرح مشکل (به زبان انگلیسی)، درخواست کنید که تاییدیه پیامکی اکانت فیس بوک تان غیر فعال گردد.

 

approve_identity.jpg

 

 

پس از ارسال ایمیل درخواست، دوباره از سوی فیس بوک ایمیل دیگری دریافت می کنید که از شما خواسته شده تا برای انجام خواسته تان، ابتدا هویت تان را تایید کنید. برای این کار باید تصویر اسکن شده دو کارت شناسایی عکس دار معتبر را برای شان ارسال کنید.

 

بهتر است یکی این کارت ها گذرنامه با مدرکی همانند آن باشد که مشخصات تان را به زبان انگلیسی در خود داشته باشد. از اسکن کارت بانکی هم که نام شما به صورت انگلیسی روی آن درج شده می توانید استفاده کنید.

 

البته ارسال تصویر شناسنامه، گواهی نامه یا کارت ملی هم ممکن است مفید باشد. توجه داشته باشید که قبل از ارسال عکس ها حتما مشخصات تماس و اطلاعات مهم (مانند کد ۱۶ رقمی روی کارت بانکی) را در برنامه ویرایش عکس حذف کرده یا با رنگ بپوشانید.

 

 

final_email.jpg

 

 

با ارسال این مدارک، بعد از مدت کوتاهی، فیس بوک تاییدیه پیامکی و تلفنی را که بر روی اکانت فیس بوک تان تنظیم کرده اید، حذف می کند و شما تنها با نام کاربری (که همان ایمیل تان است) و رمزعبور می توانید وارد اکانت خود شوید.

 

 

 

نکته :

در صورت بروز مشکلات دیگری همچون بلاک شدن اکانت هم می توانید از این روش استفاده کنید.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...