Astraea 25351 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آذر، ۱۳۸۹ درود بر دوستان عزیز... چند وقته که کتاب معروف "شیطان در بهشت" هنری میلر دستمه...این کتاب از انتشارات ناهید و ترجمه بهاء الدین خرمشاهی و نازی عظیماست.شامل 6 نوشته است: زندگی من شیطان در بهشت تاملی بر مرگ میشیما لبخند در پای نردبان پی آمد تاملاتی بر نویسندگی خودم تا حالا 3 قسمت اولشو خونده ام و به نظرم جزء متفاوت ترین و به یادماندنی ترین شاهکارایی که مطالعه کرده ام...بخصوص شیطان در بهشت.. فکر کردم این تاپیکو بزارم و این نویسنده بسیار توانمند که فکر کنم یه کم در ایران گمنامه رو بهتون معرفی کنم.:icon_gol: 2 لینک به دیدگاه
Astraea 25351 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آذر، ۱۳۸۹ از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد هنری میلر هنری میلر (به انگلیسی: Henry Miller) (۱۸۹۱-۱۹۸۱) نویسندهٔ معاصر آمریکایی است. آثار خودزندگینامهای او تاثیری رهاییبخش بر ادبیات نیمهٔ قرن بیستم بر جای گذارد. بسیاری از آثار میلر به دلیل صراحت در طرح مسائل جنسی مدتها در بسیاری از کشورها اجازهٔ چاپ نداشت. میلر در دهه ۶۰ به یکی از پرخوانندهترین نویسندگان آمریکا بدل شد. تصویری که خوانندگان آثار «میلر» از نویسنده در ذهن داشتند یک آمریکایی بیپول ولی آزاده بود که روابط بسیار دارد و زندگیاش در رفت و آمد بین پاریس و نیویورک میگذرد. هنری والنتین میلر در ۲۲ دسامبر ۱۸۹۱ از پدر و مادری آلمانی-آمریکایی از طبقهٔ کارگر در منهتن نیویورک متولد شد. در دوران تحصیل از دانش آموزان خوب مدرسه بود. سپس به کالجی در شهر نیویورک رفت اما پس از دو ماه دانشگاه را رها کرد. مدت کوتاهی در کارخانه سیمان مشغول به کار شد و در سال ۱۹۱۳ برای کار به خیاطی پدر رفت که آن روزها مردی دائمالخمر بود. در سال ۱۹۱۷ با «بئاتریس سیلواس ویکنس» که پیانیستی آماتور بود ازدواج کرد و خیلی زود پدر شد. در خلال سالهای ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۴ میلر در شرکت تلگراف «وسترن یونیون» مشغول به کار شد و پس از مدت کوتاهی خانواده خود را رها کرد و با یکی از رقاصههای برادوی همخانه شد و او بود که بیش از هر کس دیگری «میلر» را برای نوشتن تشویق و ترغیب می کرد. این رابطه، الهامبخش میلر در نوشتن رمانهای آغازینش «خروس دیوانه» و «تب» شد که در همان سالها به چاپ رسید. در همان سالها مقالهها و داستانهای کوتاه متعددی از او در مجلات چاپ میشد. اما شروع نویسندگی جدی هنری میلر در سال ۱۹۳۰ بود که به پاریس نقل مکان کرد. با شروع جنگ جهانی دوم، هنری میلر به آمریکا بازگشت. در سن ۴۸ سالگی دچار احساس ناکامی و افسردگی شدیدی بود و کار خود به عنوان یک نویسنده را تمام شده میدید. از سال ۱۹۴۲ در ساحل کالیفرنیا سکنی گزید. در همان سالها با «جانینا مارتالپسکا» ازدواج کرد که سی سال از او جوان تر بود و فلسفه می خواند. این بار نیز زندگی مشترک میلر بیش از هفت سال دوام نیاورد. هنری میلر در ۷ ژوئن ۱۹۸۰ در ۸۹ سالگی دیده از جهان فروبست. 3 لینک به دیدگاه
Astraea 25351 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آذر، ۱۳۸۹ نکسوس (از سهگانهٔ تصلیب گلگون) (Nexus) ترجمهٔ سهیل سُمی، انتشارات ققنوس مکس (Max and the white Phagocytes) ترجمهٔ امید نیکفرجام، انتشارات نیلا پیکرهٔ ماروسی(colossus of maroussi) ترجمهٔ مهبد ایرانیطلب، نشر پرسش مدار راس السرطان کابوس تهویهشده روزهای آرام کلیچی عصر آدمکشها، دربارهٔ آرتور رمبو، ترجمهٔ عبدالله توکل، نشر زمان شیطان در بهشت (و چند اثر دیگر) : ترجمهٔ بهاءالدین خرمشاهی انتشارات ناهید ترجمهها در زبان فارسی: ادبیات مردهاست و چند اثر دیگر، ترجمهً داوود قلاجوری، تهران،نشر آتیه، ۱۳۷۹ آرامش در تبعید، ترجمهٔ داوود قلاجوری، تهران، نشر آتیه، ۱۳۸۰ صدای سقوط: یک داستان بلند از هنری میلر، همراه با یادداشت تحلیلی آثار میلر، مترجم: داوود قلاجوری، تهران، نشر نخستی 3 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 فروردین، ۱۳۹۳ [TABLE=width: 95%, align: right] [TR] [TD]كابوس با تهويۀ مطبوع: برداشتي از آمريكاي هنري ميلر [/TD] [/TR] [TR] [TD] چکیده: [/TD] [/TR] [TR] [TD]هدف از نوشتن مقالۀ حاضر بررسي برخي از آثار پرشمار هنري ميلر نويسندۀ شهير آمريكايي از ديدگاه اجتماعي است. تعدادي از اين آثار در دهۀ 30 قرن بيستم ميلادي نوشته شده و به همين خاطر مستقيم و غيرمستقيم از نابهسامانيها و مشكلات بيشمار آن دوره خبر ميدهند. ميلر، آمريكاي قرن بيستم، يعني آمريكاي روزگار خود را كابوس و دوزخي غير قابل تحمل ميبيند، آمريكايي در تضاد كامل با انديشهها و آرزوهاي پدران و بنيانگذاران اين كشور. به همين خاطر، در قسمت مقدمه، به طور مختصر و تا حد امكان گويا، انديشههاي برخي از برجستهترين انديشمندان سياسي و ادبي مطرح ميگردد، انديشمنداني كه آمريكا را سرزمين موعود و بهشت روي زمين ميديدند و پيشبيني ميكردند كه بشر در اين سرزمين بهشتي به آرامش و رستگاري خواهد رسيد. اين نگاه، شاكلۀ اصلي رؤياي آمريكايي است، رؤيايي كه اهميت محوري در انديشۀ آمريكايي و بهويژه در ادبيات آمريكايي دارد. اما ميلر در آثار خود نشان ميدهد كه اين آرزوي دست يافتن به بهشتي به شكل آمريكا، دروغي بيش نبوده و عموم مردم، بهويژه هنرمندان و نويسندگان، از مشكلات و بيعدالتيهاي اجتماعي موجود در عذابند. ميلر ـ همچون بسياري از نويسندگان و انديشمندان در سراسر دنيا ـ ريشۀ اين مشكلات و بيعدالتيها را جهل و خودخواهيهاي فرديِ ناشي از سوزاندن فرصتها براي رسيدن به تعالي معنوي ميداند. [/TD] [/TR] [/TABLE] مشخصات مقاله:مقاله در 8 صفحه به قلم دکتر عليرضا جعفري (استاديار دانشگاه شهيد بهشتی، دانشكدۀ ادبيات و علوم انسانی).منبع:ادبيات ،شماره پياپي 185، ،سال شانزدهم،، شماره در سال 5، اسفند، 1391، صفحه 12-19 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده