رفتن به مطلب

3ـ3ـ6" تنها نیمرخی از تحول آموزش و پرورش را نشان می‌دهد


ارسال های توصیه شده

یک دکترای مدیریت آموزشی گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید در اجرای این تغییرات بیشتر حوصله کنند.

حیدر تورانی، با اشاره به ساختار جدید آموزشی اظهار داشت: ساختار جدید نظام آموزشی که "3ـ3ـ6" نامیده می‌شود تنها بخشی از تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 

وی ادامه داد: در تحول بنیادین آموزش و پرورش باید زیر‌نظام‌های آن شامل رهبری و مدیریت، برنامه‌ریزی درسی و آموزشی، منابع انسانی، پژوهش، منابع مالی و تجهیزات و فناوری دستخوش تحول شود.اما متأسفانه تمام این موارد به حاشیه رفته است.

 

تورانی اضافه کرد: در حال حاضر آنچه که بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است، عنوان "3ـ3ـ6" است ولی باید توجه داشت نظام تحول بنیادین تنها بحث ساختاری را مدنظر قرار نداده است و زیر‌ نظام‌هایی که مطرح شد نیز باید مورد توجه باشد.

 

وی اضافه کرد: "3ـ3ـ6" تنها نیمرخی از تحول آموزش و پرورش را نشان می‌دهد که محدود به ساختار نظام آموزشی است؛ ساختاری که پایه‌های تحصیلی را شامل می‌شود.

 

این دکترای مدیریت آموزشی تأکید کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد زیرنظام‌های تحول بنیادین است که به طور مثال در این زمینه می‌توان به بحث تربیت اشاره کرد.

 

تورانی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظام "3ـ3ـ3ـ3" در نظر گرفته شده است، گفت: در "3ـ3ـ3ـ3" مقطع ابتدایی به دو، سه سال تقسیم می‌شود که البته "3ـ3ـ6" نیز در همین راستا مثبت است.

 

وی تصریح کرد: نکته‌ای که در اینجا از اهمیت خاصی برخوردار است، فرآیند اجرای این تغییر است؛ باید در اجرای این تغییرات اقداماتی صورت گیرد تا در اجرای سند تحول بنیادین با کمترین چالش‌ها مواجه شویم.

 

این دکترای مدیریت آموزشی بیان کرد: در حال حاضر این تغییرات با تعجیل صورت می‌گیرد و این در حالی است که مسئولان آموزش و پرورش باید در اجرای این تغییرات بیشتر حوصله کنند، چراکه باید معلم، آموزش لازم را کسب کند و فضا، تجهیزات و مدیریت منابع مالی در راستای اجرای ساختار جدید نظام آموزشی "3ـ3ـ6" همراه شوند.

 

وی اضافه کرد: در اجرای درست تغییر ساختاری آموزش و پرورش فقط تغییر کتاب درسی کفایت نمی‌کند، همزمان با تغییر کتاب‌های درسی باید تغییر در زیر‌نظام‌ها و آموزش معلمان نیز صورت گیرد وگرنه در این زمینه دچار بدفهمی و تعجیل می‌شویم. فارس

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...