رفتن به مطلب

ابریشم بافی در ایران در حال نابودی است


ارسال های توصیه شده

نساجی نیوز: یك كارشناس و پژوهشگر بین المللی فرش درمورد ورود فرش های ابریشمی چینی به ایران هشدار داد و تاكید كرد: باید با احیای ابریشم بافی در ایران از خطر نابودی این هنر ارزنده كشور جلو گیری كرد.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایرنا، طاهر صباحی تاكید كرد: متاسفانه در حال حاضر با واردات مواد مورد نیاز فرش، ما فقط بافنده فرش شدیم در حالی كه زمانی تولید كننده تمامی اجزای فرش بودیم.

 

وی افزود: نباید فقط به فكر صادرات فرش دست باف باشیم بلكه باید با احیای ابریشم بافی كه اكنون در ایران به فراموشی سپرده شده است، صادرات فرش ابریشمی را تقویت كنیم .

 

دكتر طاهر صباحی افزود: زمانی ابریشم بافی ایران شهره آفاق و انفس بود اما متاسفانه مدتی است كه این صنعت در ایران در حال نابودی است و فرش ابریشمی از چین وارد می شود.

 

وی گفت: متاسفانه نخ رنگ شده و مصنوعی ابریشمی از چین وارد شده و قالی بافان ما فقط بافنده اند درحالی كه در گذشته بهترین فرش ابریشمی را با نخ و رنگ طبیعی در ایران تولید می كردیم.

 

صباحی با بیان این مطلب كه فرش صنعتی است كه هنر در آن خیلی شرط است، افزود: اكنون از هر هزار فرشی كه بافته می شود، تنها تعداد كمی قابلیت موزه ای شدن را دارند در صورتی كه در گذشته اكثر فرش های تولیدی تماما هنرمندانه و ارزش موزه ای داشتند.

 

وی گفت: زمانی فرش در كناره سفره ها بافته می شد اما اكنون تلویزیون جای فرش را گرفته است و باید به گذر زمان در صنعت فرش توجه كرد و مطابق زمان پیشرفت كرد.

 

این كارشناس بین المللی فرش ایران گفت: مسوولان باید فرش را بشناسند و سپس عاشق فرش شوند تا بتوانند مسائل فرش را برطرف سازند. كسی كه فرش را نشناسد و عاشق فرش نباشد، چگونه می تواند برای فرش كار كند.

 

صباحی افزود: برای فرش ایران باید دنبال بازار یابی در بازار های جدید باشیم و بازار های جدید كشش خوبی برای فرش ایران دارند.

 

1391/03/13

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...