رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

شهر بار در استان خراسان رضوی و در دره‌های رشته‌کوه بینالود، با فاصله ۵۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار گرفته است. رودخانه بار نیز در کنار این روستا واقع شده است.

شهر بار دارای آبشاری زیباست که در دل کوه و میان باغهای گردو قرار گرفته است که به‌عنوان جاذبه‌های بار می‌توان نام برد. از میوه‌های اصلی و وافر آن می‌توان به سیب، هلو، گردو، گلابی، زردآلو و آلو اشاره کرد. آواز محلی آن‌ها به زبان کردی بوده و همچنین رقص محلی کردی دارند.

 

P7060080.JPG00011.jpg%D8%A8%D8%A7%D8%B1.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

راههای دسترسی به آبشار:

۱ـازسمت مشهد تانیشابورکه 120کیلومتر، ازنیشابور به سمت شهرفیروزه (بزغان) حدود 35 کیلومتر ، به یک دوراهی می رسیم که یکی به سبزوار(جاده قدیم )ودیگری به شهربارکه دوباره باز به یک دوراهی دیگر بر می خوریم که یکی به شهرستان قوچان وراه دیگر به شهربارمنتهی می شود که ازاینجا حدود 27 کیلومتر می باشد.وازروستاهای قالیباف ، خانلق ، دامنجان، اریه ، می گذرد. وراه دیگری که فرموده بودید از قوچان که به نظر من راه جالبی نمی باشد به علت یک بانده بودن وآسفالت نامناسب و مسافت این راه تا سردوراهی دوم که حدود140کیلومتر می شود.

 

 

۲ـابتدا ازمشهدبه طرف قوچان که 15کیلومتر مانده به قوچان به سه راه دوغابی می رسیم بعد به سمت چپ که راه شهرچکنه (سرولایت)می باشد بعدازچکنه به عبدا.. گیو وازآنجا به دوراهی می رسیم که یکی به سمت سبزوار ودیگری به نیشابور می رود. بعدازعبدا..گیو به روستاهای برگشاهی،تیجان ،تلی، کلاته محمدجان ،اندراب،زرنده،حصارنوکه جاده ازوسط این روستاها می گذرد دراین جا به همان دوراهی دوم که گفته بودم می رسیم که یکی به نیشابورودیگری به شهربارختم می شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

تنها دره ای بود ک با توجه ب نزدیک شدن ب منطقه خراسان شمالی، دره پهن بود ب جای اینکه عمیق وتیز بشه!

بعد از نیشابور ب سمت شهر فیروزه برید همون طور ک تو پست بالا نوشتم ب دو راهی ک برسید تابلو داره.

بعد از رسیدن ب روستا، حدود 45 دقیقه با سرعت 10-20 کیلومتر ماشین راه هست تا ابتدای ابشار، راه خاکی. اگر زمستون می رید اصلا ب هیچ وجه با پراید نرید. سر بالایی و سرپایینی زیادی داره.

بعد از اتمام راه خاکی، حدود 10 مین تا ابشار راه هست ک مسیر خانوادگی ه. بعد از اون دیگه مسیر سخت یم شه و ابی هم نیست در عوض پر درخت گردو ه. روستای بار اخرین روستای مسیرش هست. ب این معنی ک بعد بار و رسیدن ب ذو بار دیگه روستایی داخل ذو نیست.

اب بسیار خنکی داره در تابستون حتی! روستای پر نعمت و پر میوه ای هست.

 

پاینده باشید:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...