رفتن به مطلب

فلاونویید موجود در شکلات تلخ به سلامت قلب و عروق کمک می کند


Ssara

ارسال های توصیه شده

به گفته یک فوق تخصص تغذیه، فلاونویید موجود در شکلات تلخ به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

 

دکتر کیومرث دانشور در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: فلاونوییدها گروهی از آنتی اکسیدانها هستند که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند و ارتباط تنگاتنکی جهت مقابله با بیماری های قلبی دارند.

 

دکتر دانشور با اشاره به اینکه کاکائو منبعی غنی از این نوع آنتی اکسیدان است، گفت: فلاونوییدها برای سلامت قلب و عروق مفید هستند، از سوی دیگر مصرف شکلات تلخ همچنین چربی خون را کاهش می دهد و قند را کنترل می کند، دو ترکیب مضری که بسترساز ابتلا به انواع بیماریهای قلبی هستند.

 

وی گفت: به طور کلی تحقیقات جدید در این زمینه مشخص کرده که بعضی از فلاونوئیدهای موجود در شکلات موجب کاهش فشارخون، افزایش انعطاف پذیری عروق خونی و جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ها می شوند.

 

دکتر دانشور در خاتمه با تاکید بر اینکه شکلات تلخ نباید با قند ترکیب شود، اظهار داشت: هنوز تا زمانی که شکلات را به عنوان یک عامل قطعی کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی بشناسیم فاصلهٔ زیادی داریم و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...