رفتن به مطلب

رقابت قطعه سازی کشور با صنعت یکصد ساله قطعه سازی جهان


Amin

ارسال های توصیه شده

رقابت قطعه سازی کشور با صنعت یکصد ساله قطعه سازی جهان

دوشنبه، 24 اسفند 1388

 

 

 

 

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : سیاست های تشویقی برای قطعه سازان ، مسئولان را متوجه جایگاه ویژه قطعه سازی در کشور خواهد کرد.

 

 

حسین گروسی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی ایران در حال حاضر از بعضی کشورهای صاحب صنعت جهان چون انگلیس پیشی گرفته است افزود: کسب رتبه دوازدهم خودروسازی ایران در بین خودروسازان جهان خود گویای توجه به ارتقاء سطح استاندارهای جهانی در میان خودروسازان داخلی کشور است.

 

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: هدف گذاری در بخش ارتقاء کیفیت و کمیت در قطعه سازی و خودروسازی نیازمند سیاست های تشویقی و حمایتی قوی دولت بوده ولازم به ذکراست که بسیاری از شرکتهای قطعه سازی قدمهای اساسی در این بخش را برداشته اند.

 

 

گروسی با اشاره به اینکه مجلس با عدم تصویب کاهش تعرفه واردات خودرو حمایت خود را از خودروسازان اعلام داشته تصریح کرد : اعمال سیاستهای تشویقی از طریق اعطای تسهیلات کم بهره همانند سایر کشورهای جهان ، کمک شایان توجهی به ارتقاء کیفیت و کمیت تولیدات قطعه سازان خواهدنمود.

 

 

نماینده مردم شهریار بیان کرد : تجربه نشان داده همیشه سیاستهای تشویقی بهتر از سیاستهای بازدارنده نتیجه بخش بوده و امروز سیاستهای صنعتی کشور بویژه در بخش خودرو ، قطعه سازی و خدمات پس زا فروش آن باید دارای جنبه تشویقی باشد تا لوکوموتیو صنعت ، حرکت به سوی جهانی شدن و صنعتی شدن را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر خواهان رقابت قطعه سازی کشور با صنعت یکصد ساله قطعه سازی در سایر کشورها هستیم دولت می بایست در کنار سیاستهای تشویقی با مساعدت مؤسسات مالی و اعتباری توجه ویژه ای به این بخش از صنعت نشان داده و با ارائه تسهیلات با نرخ بهره پایین ، موانع اساسی پیش روی این صنعت گران را برطرف سازد.

 

خبر خودرو

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...