رفتن به مطلب

اینجا ایرانه.... نمیدونستی؟ شک داشتی؟ میخوای بخواه نمیخوای رات بازه بفرماااااا(سرگذشت مسافر تهران -تبریز)


ارسال های توصیه شده

(مطلب ذیل توسط یکی از خوانندگان نوشته شده است. سایت فرارو اعلام می‌کند که بنابر ملاحظات حرفه‌ای و حقوقی، نام شرکت هواپیمایی مذکور حذف شده است.)

اینجا ایرانِ!

قرار بود بنده امروز مسافر تبریز باشم.

بله ، قرار بود بنده امروز طی یک برنامه‌ریزی مثلاً منظّم و از پیش تنظیم شده با پرواز ساعت 10 صبح شرکت هواپیمایی ... به تبریز بروم و فردا نیز با پرواز ساعت 21 همین شرکت معظّم هواپیمایی به تهران برگردم. برای اطمینان از عدم بروز ناهماهنگی ها در تبریز، هتل هم از تهران رزرو گردید. ( که ای کاش نمی‌گردید!! )

ولی از این مهم غافل بودم که: متاسفانه بی نظمی، نبود مدیرّیت، عدم تعهّد کاری و اخلاقی و ... که زینت بخش تمامی ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های سرزمین‌مان شده در شرکت‌های هواپیمایی (خصوصآً شرکت‌های خصوصی هواپیمایی) غوغا می‌کند و گویا تو ایران نباید رو برنامه‌ریزی کاری را انجام داد.

امروز بنده در اوج زمان پیک ترافیکی شهرمون، شرق به غرب تهران را در طول یک و نیم ساعت گذروندم تا به فرودگاه مهرآباد رسیدم.

در حالیکه از به موقع رسیدنم به فرودگاه احساس غرور می کردم، در سالن ورودی فرودگاه تابلو دیجیتالی اعلان پروازها را یک نگاه کردم که ناگهان برق از چشمانم پرید.

جلوی شماره پرواز ... (تهران به تبریز) نوشته شده بود: باطل شد.

به همین راحتی!!!

وقتی به اتّفاق سایر مسافران پرواز مذکور به دفتر هواپیمایی ... در محل فرودگاه مراجعه نمودیم. آقا و خانمی که مشغول خوردن تغذیه ساعت دهی خود بودند، با کمال خونسردی اعلام کردند که آره، پرواز باطل شده است. وقتی علّت ابطال پرواز را جویا شدیم، کمی بی‌خیال‌تر جواب دادند که اصلاً همچین پروازی تو لیست پروازهای ما نیست!!!!! لذا بلیط هاتونو بدید تا براتون مُهر ابطال بزنیم و بعد برید از آژانس محل خرید بلیط، پولتان را پس بگیرید!!!

قیافه تمامی مسافران (از همه بیشتر خود بنده) در آن لحظات واقعاً دیدنی بود. البته قیافه دو تا از مسافرها که بلیطشونو از یک آژانس در شهر قم خرید کرده بودند هم، خیلی دیدنی شده بود.

آخه مگه میشه به همین راحتی تمامی برنامه‌ریزی‌ها و هزینه‌های انجام شده توسط افراد جامعه را نادیده گرفت. پس تکلیف قرارهای کاری امثال بنده چی میشه؟ تکلیف هزینه‌های متفاوتی که این افراد، برای انجام سفرشان تقبّل نموده‌اند چی می‌شه ؟ تکلیف ..... ؟

متاسفانه پاسخ عذاب دهنده آقا و خانم مسئول دفتر هواپیمایی ...، در قبال پرسش‌های فوق، جمله زیر بود :

دلتون خوشِ بابا، اینجا ایرانِ

البته هر چند حرفشون لج آدمو بیشتر در می‌آورد و بنده رو به شخصه عصبی‌تر می‌کرد، ولی راست می‌گفتند! ، اینجا ایرانه!! و گرنه اگر این کوتاهی تو کشور مردمان بی دین و ایمانی چون: مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه و مرگ بر .... اتّفاق می‌افتاد، شرکت هواپیمایی مربوطه می‌بایست تا رضایت تمامی مسافران، پاسخگو می‌بود.

فیلمِ کوتاهی از نحوه پاسخگویی این خانم و آقای متعهّد، در گوشی همراه بنده موجود است.

  • Like 20
لینک به دیدگاه

همه ادارات همینطوره. کاری رو که میشه در یه روز سر و تهشو هم آورد، یه ماه تمومش میکنی، چون هربار یکی که باید امضا کنه نیستش. مردمم خیلی حرصشون گرفت میتوونن سرشون رو بزنن به دیوار.

  • Like 8
لینک به دیدگاه

خوب راس میگه اینجا ایرانه:w16:

 

چیزی که اصلا وجود خارجی و ارزش نداره وجدان و تعهد کاری است

 

اینجا مهم مرگه که نثار دیگران میشه

 

اینجا مهم جیب مبارکه، مردم کیلو چنده؟؟؟

 

مردم فقط برای رأی دادن ارزش دارن و بس.

 

ودر نهایت همه چی آرومه :whistle:

  • Like 4
لینک به دیدگاه

به نظرم تو این کشور از رو عمد و غرض می گردن هرکی رو که عقده ای تره , بدبین تره , بی فرهنگ تره گزینش می کنن میزارن سرکار

بخصوص کارایی که درسطح مدیریتی و تصمیم گیری هستن

درواقع یه جریان تنفرسازیه

  • Like 7
لینک به دیدگاه
به نظرم تو این کشور از رو عمد و غرض می گردن هرکی رو که عقده ای تره , بدبین تره , بی فرهنگ تره گزینش می کنن میزارن سرکار

بخصوص کارایی که درسطح مدیریتی و تصمیم گیری هستن

درواقع یه جریان تنفرسازیه

 

افراد حاضر جواب رو معمولا استخدام میکنن

و از اونجایی که این افراد بیشتر از اونی که فکر کنند حرف میزنند، معمولا چرندیات زیاد تحویل میدن

  • Like 6
لینک به دیدگاه

اعصابم خیلی خیلی به هم میریزه از خوندن و شنیدن این اتفاقات.... گاهی واقعا دلم میخواد بزارم برم و اصلا یادم بره یه روزی یه همچین جایی زندگی می کردم...چقدر از فرهنگ حال حاضر جامعه و کشورمون بدم میاد.اینجارو دیگه دوست ندارم hanghead.gif

  • Like 3
لینک به دیدگاه

خوندم - خدا رو شکر من جاش نبودم

تو اینجور مواقع زود از کوره در میرم

اگه من جای این آقا بودم مجبورشون میکردم همونجا با یه پرواز دیگه بلیط برام تهیه کنن

بعد هم باید عذر خواهی میکردن

  • Like 2
لینک به دیدگاه

.

 

فکر نمی کنم مشکل کارمندای هواپیمایی باشن،اونا فقط یه کارمند ساده هستن.

مقصراصلی سیستمه،وقتی اصل سیستم پاسخگو نباشه ازاجزاش چه انتظاری داری :hanghead:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...