Mohammad Aref 120454 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 خرداد، ۱۳۹۱ هدف از پژوهش حاضر، اولويت بندي نيازهاي آموزشي شهروندان منطقه 19 تهران بر اساس «سر فصل هاي موضوعات آموزشي معاونت خدمات شهري» است. به اين منظور، 29 موضوع آموزشي در زير مجموعه هاي «حوزه معاونت خدمات شهري»، طبقه بندي و رتبه بندي شد. اولويت بنديِ نيازهاي آموزشيِ شهروندان يكي از دغدغه هاي دست اندركاران و مُديران اِجرايي شهر تهران است. جامعه مورد بررسي كليه شهروندان ساكن در منطقه 19 تهران (اعم از زن و مرد و خصوصا سرپرستان خانوارها) در نيمه اول سال 1387 بود كه تعداد آن ها 315/248 نفر (64285 خانوار) بود و بر اساس «جدول مورگان»، 384 نفر از طريق «روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي» انتخاب شدند. روش تحقيق توصيفي- پيمايشي و ابزار اندازه گيري پرسشنامه محقق ساخته حاوي 29 سؤال بسته پاسخ بود. پس از توصيفِ اطلاعات جمع آوري شده از گروه نمونه جهت تجزيه و تحليل داده ها از «آزمون آماري مجذور كاي» «آزمون فريدمن» استفاده شد. بر اساس نتايج پژوهش نيازهاي آموزشي شهروندان منطقه 19 تهران به گونه زير اولويت بندي شد. براي نمونه اولويت اول: نظافت عمومي شهر؛ اولويت دوم: روش هاي امداد و نجات فردي و خانوادگي؛ و غيره. کلمات کلیدی: اولويت بندي، نياز هاي آموزشي، سرفصل آموزشي، موضوعات آموزشي معاونت خدمات شهري نویسندگان: ليلا زماني كوخالو، داريوش نوروزي دانلود مقاله لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده