رفتن به مطلب

توليد بافت استخوان از سلول هاي بنيادي انسان


ارسال های توصیه شده

به گزارش ديلي ميل، اين تحقيق نخستين نمونه استفاده از سلول تكامل يافته استخوان به دست آمده از سلول هاي جنيني انساني است كه بافت استخواني فشرده را در مقدار زياد كه قابل استفاده در ترميم آسيب هايي با مقياس سانتي متري رشد مي دهد.

 

زماني كه اين بافت استخواني به بدن موش پيوند زده و در طول زمان مطالعه شد، محققان دريافتند اين بافت پيوندي امكان رشد رگ اي خوني را فراهم كرده و رشد طبيعي ساختار استخوان ادامه يافته است؛بدون آن كه نشانه اي از بروز تومور را در پي داشته باشد.

 

دكتر داريا مارلوت محقق بنياد آزمايشگاهي سلول هاي بنيادي نيويورك مجري اين طرح با همكاري دانشگاه كاليفرنيا اين پروژه تحقيقاتي را اجرا كرده است.

 

محققان اين مطالعه را گام مهمي به سوي استفاده از سلول هاي بنيادي شبه جنيني براي ترميم و جايگزيني بافت استخوان در بيماران مي دانند.

 

قابليت درمان هاي جايگزين استخوان در بيماري هاي مختلف از جمله نيروهاي نظامي زخمي و بيماران دچار نقص هاي مادرزادي نسبي است.

 

سلول هاي پرتوان القايي مشابه سلول هاي بنيادي جنيني هستند كه مي توانند به هر نوع سلول در بدن تبديل شوند، اما سلول هاي پرتوان القايي از سلول هاي بالغ به دست مي آيند و براي هر بيمار شخصي شده هستند.

 

مارلوت اميدوار است با استفاده از سلول هاي پرتوان القايي، بافت گرافت هاي استخواني شخصي شده اي ايجاد شود كه تا از واكنش ايمني بدن ممانعت كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...