Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اردیبهشت، ۱۳۹۱ این مقاله در صدد آنست که با بررسی سنجش رابطه بین شرکت و فعالیت افراد در تشکلهای دانش آموزی در دوران مدرسه و تکوین هویت مدنی و حس مسئولیت پذیری اجتماعی، به این سوال پاسخ دهد که چرا بزرگسالان به گروهها می پیوندند و در این میان از کدام سازوکارها و رویه های اجتماعی تبعیت می کنند؟ و از این طریق به دنبال چه چیزهایی هستند؟ ما در مقاله حاضر براساس رویکرد تکوینی به بررسی در مورد این سوال پرداخته ایم. نقطه عزیمت این رویکرد در خصوص تکوین هویت مدنی توجه به این مسئله است که چگونه افراد به بالغانی تبدیل می شوند که مشارکت مدنی آنها به تداوم، اصلاح یا تغییر شکل جامعه مدنی کمک می کند. این رویکرد تلاش می کند که توضیح دهد، در وهله اول چگونه جامعه مدنی توسط افرادی که دارند هویت های مدنی خود را شکل می دهند، ساخته می شود. جامعه آماری تحقیق را افراد بالای 25 سال ساکن شهر تهران تشکیل می دهند و حجم نمونه برابر با 400 نفر برآورد گردید. کلمات کلیدی: هویت مدنی، تشکلهای دانش آموزی، مشارکت مدنی، رویکرد تکوینی، نوجوانان و جوانان، مسئولیت پذیری اجتماعی نویسندگان: محمدامیر پناهی، غلامرضا غفاری دانلود مقاله لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده