Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 اردیبهشت، ۱۳۹۱ گردشگری روستايی بالاخص گردشگری طبيعی روستايی كه به نام اكوتوريسم روستايی تسميه يافته است، از مهم ترين رويکردهای اقتصاد گردشگری در راستای بهره وری بهينه و پايدار از منابع طبيعی و زيست بوم روستايی به شمار می رود كه از جنبه های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و معيشتی و رشد و پيشرفت رشد ناخالص ملی مورد التفات فزاينده ای قرار گرفته و در اين ميان، پاسداشت و نگهداشت محيط زيست و منابع طبيعی، از مهم ترين محورها و مؤلفه های گسترش آن به شمار م یرود. در واقع می توان منابع طبيعی و جاذبه های گردشگری شرايط فعلی ايران را گنجينه و منابعی دانست كه بايد در راستای استفاده بهينه، گسترش توجه گردشگران داخلی و خارجی به منابع و جاذبه های روستايی و رو شهای مديريت مؤثر و كارآمد اين صنعت راهکارهايی ارائه شود و با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، لازم است تا از اين فناوریدر توسعه و مديريت گردشگری روستايی بهره برد. بر اين اساس در اين مقاله در روش تحقيق تطبيقی و توصيفی با رجوع به نمونه های موردی در حال انجام و انجام شده ملی و بين المللی به ارائه يک مدل برای توسعه گردشگری الکترونيک پرداخته می شود. نتايج و يافته های پژوهش حاضر بر ارائه مدلی در توسعه گردشگری الکترونيک روستايی بر اساس چرخ هدمينگ، به محورهای: 1- طراحي و برنامه ريزي؛ 2-اجرا؛ 3- بازرسي و كنترل؛ 4- اقدام اصلاحي؛ اشاره دارد كه می تواند در شرايط معاصر ايران، در توسعه گردشگری روستايی در حوزه به كارگيری بهينه و كارآمد منابع و جاذبه های موجود مناطق روستايی مؤثر باشد. کلمات کلیدی: گردشگری روستایی, گردشگری مجازی, فناوری اطلاعات و ارتباطات, چرخه دمینگ نویسندگان: محمدرضا بمانیان، محمدرضا پورجعفر، هادی محمودی نژاد دانلود مقاله 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده