رفتن به مطلب

خبرها و تازه های ماشین آلات کشاورزی


ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

دوستان عزیز
icon_gol.gif

این تاپیک برای انواع خبر و مطلب در مورد مبحث مکانیک ماشین های کشاورزی هست.

هر گونه خبر و یا موضوعی در مورد ماشین های کشاورزی دارین اینجا مطرح کنین تا همه دوستان بتونن ازش استفاده کنن.

لطفا تو این تاپیک سوال نپرسین.

ممنون از همکاری شما عزیزان
a030.gif

 

لینک به دیدگاه

[h=2]اختصاص تسهیلات یارانه ای برای خرید انواع تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی 30/2/88[/h]

مدیرکل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن از اختصاص تسهیلات یارانه ای برای خرید انواع تراکتور ، کمباین و ادوات کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنایع و معادن، محسن صالحی نیا افزود: این اقدام به دنبال تعاملات وزارتخانه های صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در چارچوب حمایت از بخش مکانیزاسیون کشاورزی و تولیدکنندگان ماشین آلات مورد نیاز این بخش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: یک هزار و 180 میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای برای خریداران انواع تراکتور، کمباین، ادوات و غیره با عاملیت بانک کشاورزی تخصیص پیدا کرده و عملیات اجرائی آن با ابلاغ به بانکهای استانی و با اولویت در بررسی، آغاز شده است.

مدیرکل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن با اشاره نحوه دریافت تسهیلات توسط متقاضیان افزود: متقاضیان براساس شرایط اعلام شده و با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان می توانند با ارائه پیش فاکتور از طرف شرکتهای تولیدکننده وارائه آن به شعبات بانکها از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این رقم، 800 میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای دیگر نیز از محل سهمیه های سالهای قبل، توسط بانک صادرات با اختصاص 570 میلیارد ریال و بانک کشاورزی با 230 میلیارد ریال قابل تخصیص می باشد که براساس سهمیه های استانی در نظر گرفته شده و با روش یاد شده در حال اقدام است.

صالحی نیا همچنین یادآور شد: براساس هماهنگی به عمل آمده واعلام وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اختصاص 600 میلیارد ریال یارانه در بودجه سال 88 برای پشتیبانی از تسهیلات قابل تخصیص، ظرف یک ماه آینده شرایط لازم برای مبادله موافقتنامه با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری فراهم و متعاقباً مبالغ متناسب با آن اعلام خواهد شد.

لینک به دیدگاه

[h=2]سرسيلندر موتورهاي كشاورزي با قدرت خنك كنندگي بالا در كشور ساخته شد[/h]

محققان مركز رشد ساري موفق به طراحي و ساخت سرسيلندر موتورهاي كشاورزي با قدرت خنك كنندگي 10 درجه بيشتر از نمونه‌هاي موجود در بازار شدند.

 

شيما مرزبان شيرخوار كلائي، مجري طرح در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين سرسيلندرها براي موتورهاي كشاورزي تك سيلندر و احتراق داخلي ساخته شده است كه مقاوم سازي بين سوپاپهاي آ‌ن باعث شده كه موتورها در چاه‌هاي با عمق 38 متر به خوبي كار كرده و ميزان قدرت موتور 2 تا 3 اسب بخار افزايش پيدا كند.

 

وي با بيان اينكه تمام مراحل طراحي و ساخت اين سرسيلندر از نقشه‌كشي تا قالب سازي و توليد نهايي كاملا بومي و در داخل كشور انجام شده است، افزود: نمونه خارجي اين سرسيلندر كه با قيمت بيشتري نسبت به قيمت نمونه داخلي به كشور وارد مي‌شود در چاه‌هاي با عمق بيشتر از 28 متر نمي‌تواند كار كند و اين در حالي است كه نمونه توليد شده در عمق‌هاي 38 متري هم به راحتي كار كرده و از قيمت پايين‌تري برخوردار است.

لینک به دیدگاه

نخستین زن دکترای مکانیک ماشینهای کشاورزی کشور از دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شد.

 

 

به گزارش ایانا از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، فاطمه نادی با دفاع از رساله دکترای تخصصی خود تحت عنوان "شبیه سازی خشک کردن ورقه سیب تحت خلاء به روش اجزاء محدود" به عنوان نخستین دانشجوی زن دکترای مکانیک ماشینهای کشاورزی کشورمان دانش آموخته شد.

گفتنی است وی در این طرح پژوهشی معادلات انتقال جرم و حرارت را به طور همزمان در خلاء، مدل کرده که این روش برای اولین بار در جهان توسط این محقق ایرانی به کار گرفته شده است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...