Mohammad Aref 120454 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۱ استقرار و توسعة خدمات شهري الکترونيکي و تعاملي در شهرداري ها، بدون شك مزاياي متعددي را در عرصة مديريت شهري، به دنبال خواهد داشت. با توجه به سياست افزايش اختيارات و تقويت شهرداري ها در ادارة امور مناطق و اهداف ناحيه محوري و محله گرايي در مديريت شهري تهران، مي توان به جايگاه و نقش كليدي شهرداري هاي مناطق و همچنين ضرورت برنامه ريزي جامع و استراتژيك جهت استقرار و توسعة خدمات تعاملي در شهرداري هاي الکترونيك، پي برد. مقالة حاضر، گزارش پژوهشي است كه به منظور تدوين استراتژي هاي توسعة ، خدمات شهرداري هاي الکترونيك و در قالب مطالعة موردي شهرداري منطقة 13 انجام پذيرفته است. در نخستين گام اين پژوهش، عوامل كلان و كليدي تأثيرگذار بر توسعة خدمات الکترونيك شهردار يها تبيين و در گام بعدي عوامل استراتژيك موجود در هر زمينه، شناسايي شده است. سپس هر يك از اين عوامل، با تعيين اهميت نسبي و تعيين ارزش راهبردي آنها بر طبق الگوي پياده سازي ماتري سهاي ارزيابي عوامل خارجي و داخلي، مورد ارزيابي قرار گرفته است. بدين ترتيب عوامل استراتژيك برون سازماني و درون سازماني رتبه بندي گشته و مهم ترين فرصت ها، تهديدها، نقاط قوّت و ضعف هاي شهرداري منطقه، در راستاي توسعة خدمات الکترونيك، معرفي شده است. در نهايت نيز به كمك ابزار تعيين موقعيت استراتژيك و تدوين استراتژي، راهبردهايي در دو گروه عمده و خاص براي توسعة خدمات شهرداري الکترونيك در منطقة 13 تهران، تدوين و ارائه گشته است. کلمات کلیدی: خدمات شهرداري الکترونيك، برنامه ريزي استراتژيك فناوري اطلاعات و ارتباطات، مديريت شهري، شهرداري منطقة 13 تهران نویسنده: مهران نژاد جوادی پور دانلود مقاله 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده