رفتن به مطلب

سفیر دانمارک: معماري دانمارک متاثر از معماري صدر اسلام در ايران


ماتینا

ارسال های توصیه شده

سفیر دانمارک: معماري دانمارک متاثر از معماري صدر اسلام در ايران

 

26100_223.jpgخبرگزاري ميراث فرهنگي ـ گردشگري‌ ـ آندرس کريستين هوگارد سفير دانمارک در ايران در گفت‌و گو با CHN با اشاره به اين نکته که امروزه در زمينه فيلمسازي بيشترين تماس فرهنگي بين ايرانيان و دانمارکي‌ها وجود دارد گفت: «در دانمارک جشنواره‌هاي متعددي در زمنيه فيلم و فيلم‌سازي برگزار مي‌شود و البته سفارت ايران در دانمارک نيز از معرفي فيلم‌هاي ايراني به دانمارکي‌ها استقبال مي‌کند. اين امر سبب شده در ميان دانمارکي‌ها فيلم‌هاي ايراني طرفدار و مخاطب خاص خود را داشته باشد.»

 

سفير دانمارک در ايران از نظر تاريخي بيشترين نقاط مشترک فرهنگ و هنر اين دو ملت را در زمينه معماري عنوان کرد و افزود: «طي قرون گذشته توانستيم تاثيرات خوبي از معماري ايران بگيريم و امروزه نيز مي‌توان شاهد اين تشابهات بود. اين معماري در اصل از اطراف خليج فارس و بويژه ايران گرفته شده‌است. اصل اين معماري به هنر صدر اسلام باز مي‌گردد که روي هنرمندان و معماران دانمارکي تاثير زيادي داشته و امروزه نيز مي‌توان شاهد اين تاثيرات در بناهاي اين کشور بود.»

 

وي درخصوص آشناييت مردم دانمارک نسبت به شاعران و ادباي ايران گفت:‌ «به طور کلي نويسندگان و شعراي کلاسيک ايراني در دانمارک و بسياري از کشورهاي اروپايي شهرت خاصي دارند و به تبع آن طرفداران خود را را دارا هستند. کتاب‌هايي که از اين شاعران به زبان دانمارکي ترجمه شده که در تمام کتابخانه‌ها قابل دسترسي است و از آنجايي که فرهنگ کتابخانه‌اي در ميان دانمارکي‌ها غني است، آنها اين کتاب‌ها را مطالعه مي‌کنند.»

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...