رفتن به مطلب

معماری های عجیب و غریب !


R.Irankhah

ارسال های توصیه شده

[h=2]یک مسیر مارپیچ اما وحشتناک در چین[/h]

شاید نظیر این جاده ی پیچ اندر پیچ در هیچ جای دنیا نباشد. این جاده که مسیر صعود از جنوب چین و یکی از دیدنی ترین مناظر در استان هونان است، پایین ترین بخش آن 200 متر زیر سطح دریاست، در حالیکه بالاترین حد آن نیز تا 1300 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و در نوع خود طولانی ترین مسیر مارپیچ در جهان است. تاب و چرخش این جاده برای رانندگانی که مشکل قلبی دارند اصلا توصیه نمیشود.

 

20.jpg

 

22.jpg

 

23.jpg

 

24.jpg

 

26.jpg

 

27.jpg

لینک به دیدگاه

دانمارک : زمین بازی بر روی پشت بام

 

01.jpg

 

یک شرکت مهندسی دانمارکی این زمین بازی بسیار جالب را در یکی از پرجمعیت ترین محله های کپنهاگ طراحی کرده است. این زمین بازی بر بالای ۳ پنت هاوس قرار گرفته و محل بسیار مناسبی برای بچه های شجاع و جسور و البته والدین نگران آنها است. بازدید کنندگان علاوه بر بازی می توانند از روی یک سکوی مخصوص منظره ی شهر را تماشا کنند و یا از یک باربیکیو در فضای باز لذت ببرند. هر چند ممکن است ارتفاع حصاری که دور تا دور این پارک را فرا گرفته کم باشد و باعث نگرانی والدین شود ولی کودکانی که چنین فضایی را تجربه می کنند در آینده نسبت به مردم عادی افرادی ماجراجو و با اعتماد به نفس خواهند بود.

 

h3-bg2.png

سنگاپور : استخر بر روی پشت بام

 

02.jpg

 

اگر ترس از ارتفاع دارید فکر شنا در این استخر را از سر بیرون کنید. این استخر بر بالای یک ساختمان ۵۵ طبقه ساخته شده اما شنا کردن در آن چندان هم خطرناک نیست. با اینکه به نظر می رسد که آب استخر از لبه های آن به پایین می ریزد اما در واقع این آب به داخل محفظه ای می ریزد که بعد از آن دوباره به داخل استخر پمپ می شود. این استخر سه برابر اندازه ی یک استخر استاندارد است و بنابراین بزرگترین استخر روبازی است که در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح زمین ساخته شده. این استخر داخل مجموعه ی "پارک آسمان" است که به شکل قایق ساخته شده و بر بالای سه برج قرار گرفته که گران ترین هتل جهان یعنی هتل ۴ میلیارد پوندی مارینا بای سند در سنگاپور است. این استخر که به نام استخر بی نهایت معروف است بر بالای سه برج این هتل گسترده شده. سطحی که این استخر بر روی آن قرار گرفته از برج ایفل هم طویل تر است (یعنی اگر برج بر روی زمین قرار گرفته باشد) و در نوع خود یکی از بزرگترین ها در جهان محسوب می شود.

 

h3-bg2.png

 

آفریقای جنوبی : تریلر پارک یا کاروان بر روی بام

 

03.jpg

 

03.jpg

 

بر بالای هتل مشهور گرند ددی در کیپ تاون این منظره ی جالب ساخته شده است و به یکی از جالب ترین و مورد توجه ترین اماکن افریقای جنوبی تبدیل شده. تعداد هفت کاروان به پشت بام این هتل منتقل شده اند. نتیجه ی تلاش این طراحان و هنرمندان مجموعه ای از سوئیت هایی است که بر بالای بام قرار دارند و تخیل و احساس آدمی را به هیجان می آورند. قیمت این سوئیت ها از ۹۴۵ دلار به بالا است.

 

h3-bg2.png

 

ژاپن : رولرکوستِر بر روی پشت بام

 

05.jpg

 

05.jpg

 

این رولرکوستر که بر روی پشت بام یک ساختمان ۸ طبقه در یکی از مناطق شلوغ شهر توکیو ساخته شده هرگز به بهره برداری نرسیده است. برخی منابع خبری گفته اند که مشکل از ساختار این ساختمان است؛ البته این ساختمان قادر به تحمل وزن رولر کوستر هست اما عوامل جانبی دیگری باعث ایجاد مشکلات غیر مترقبه ای شدند که باعث شد این محل هرگز بر روی عموم باز نشود.

لینک به دیدگاه

تایلند : بار بر روی پشت بام

 

06.jpg

این بار که بسیار زیبا و خیره کننده است و با رنگ های زیبا تزئین شده دقیقه ها را به لحظه های بی پایان تبدیل می کند. بار آسمان که در ارتفاع طبقه ی شصت و سوم در برج ایالتی قرار دارد یکی از مرتفع ترین بارهای روباز است که به چشم انداز وسیعی از شهر بانکوک و رودخانه ی چائو فرایا مشرف است. این بار به عنوان جالب ترین بار در بانکوک شناخته شده است.

 

h3-bg2.png

 

استرالیا : سینما بر روی پشت بام

 

07.jpg

اینجا احتمالاً جالب ترین سینما در استرالیا است. این سینما متعلق به گروهی هنرمند است که خودشان آن را طراحی کرده اند و در آن فیلم های کلاسیک، فیلم های جدید و یا هنری را در فضای آزاد و بر بالای یک ساختمان ۶ طبقه به نمایش در می آورند. بر روی صندلی های راحت این سینما بنشینید و از دیدن فیلم لذت ببرید و فقط سعی کنید شلوغی شهر حواس شما را پرت نکند.

 

h3-bg2.png

 

سنگاپور : باغ بر روی پشت بام

 

08.jpg

 

باغچه های زیبایی بر روی پارکینگ های چند طبقه و بر روی پشت بام ساختمان ها در سنگاپور دیده می شوند اما باغ های آسمان در داکستون بلندترین مجموعه آپارتمانی مسکونی ۵۰ طبقه در سنگاپور به این باغچه ها معنی تازه ای بخشیده است. گفته می شود این باغچه های منحصر به فرد که در طبقات ۲۶ و ۵۰ این ساختمان طراحی شده اند طولانی ترین باغچه های به هم پیوسته در جهان هستند که این ۷ ساختمان را به یکدیگر مرتبط می سازند. برای آینده نیز برنامه ی اجرای ۹ هکتار بام سبز با هزینه ی نگهداری محدود، در حال انجام است که تا ۳ الی ۵ سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

h3-bg2.png

 

اتریش : اداره بر روی پشت بام

 

09.jpg

 

یک مهندس اتریشی، ولف پریکس و همکارانش طراحی های خارق العاده ای انجام می دهند که بر اساس مراحل سه گانه ی زیر طراحی می شوند : ضبط یک احساس، خلق یک طرح منحصر به فرد بر اساس آن و ساخت و اجرای مجموعه ی ساختمان ها. عکس فوق مربوط به طراحی این شرکت برای یک دفتر حقوقی است که بر روی بام قرار دارد و بر اتاق کنفرانسی در زیر مشرف است.

 

h3-bg2.png

 

شیکاگو : مزرعه بر روی پشت بام

 

10.jpg

 

در سال ۲۰۰۸ مسئولین رستورانی در شیکاگو مزرعه ی ۷۵۰ متری خود را بر بالای پشت بام افتتاح کردند. هدف از ایجاد این مزرعه تولید محصولات ارگانیک برای رستورانی است که در طبقه ی پایین قرار دارد. همچنین به کودکان یا بزرگسالان علاقه مند یاد می دهند که چگونه در فضای شهری یا بر روی بام کشاورزی کنند و محصولات ارگانیک تولید کنند.

لینک به دیدگاه

1561001801903755245240119861926124471160.jpg

 

1918832178853129895132139420773158.jpg

 

253322282204397116431546822313321491132180.jpg

این رستوران عجیب و دیدنی در بزرگراه 58 و در ورودی پارک Onoyama در جنوب ژاپن ( اوکیناوا) قرار گرفته است. این رستوران عجیب بر روی یک درخت بتنی که به شکل درخت انجیر هندی است؛ ساخته شده است. از دیگر جذابیت های این رستوران می توان به سرو غذاهای آسیایی و مشرف بودن به اقیانوس اشاره کرد که باعث شده علاوه بر شکل و موقعیت جالب و عجیبش سالانه توریست های زیادی به سوی خود جلب می کند.

لینک به دیدگاه

کارنلیا کانراد از بازی کردن با سازه ها لذت میبرد.

 

نتیجه کارهای تخیلی او بسیار جالب و عجیب است. تعدادی از آثار او را در ادامه خواهید دید.

 

ihfNrPF1p2.jpg

 

INF9cGY2BC.jpg

 

xEzwb8TADU.jpg

 

vdWNimamKy.jpg

 

6GnMvklkcV.jpg

 

6z908GHI8T.jpg

 

mwLlZO2d0o.jpg

 

9nLiXgTnwT.jpg

 

cpy3BdWwBR.jpg

 

CsL8UMnk3e.jpg

 

saBVE70QXx.jpg

 

YmyIILS815.jpg

لینک به دیدگاه

کارنلیا کانراد از بازی کردن با سازه ها لذت میبرد.

 

نتیجه کارهای تخیلی او بسیار جالب و عجیب است. تعدادی از آثار او را در ادامه خواهید دید.

 

ihfNrPF1p2.jpg

 

INF9cGY2BC.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخییییییی چه رویایی:ws37:

لینک به دیدگاه

بالاخره پس از ۱۸ ماه تلاش طراحان و سازندگان، خانه ای قابل حمل موسوم به blob VB3 به اتمام رسید. به نقل از سایت Design Inspiration، خانه مزبور که به شکل تخم مرغ است، توسط شرکت dmvA طراحی شده ‌است. البته هدف این پروژه ساخت یک خانه نبوده، بلکه هدف آن طراحی یک دفتر کاری سیار برای شرکت Xfactoragencies بوده و شرکت متصدی ساخت در نهایت این حجم تخم مرغی را برای این کار طراحی کرده است.

 

این حباب که عمدتا‍ً از پلی استر ساخته شده است، دارای تمام فضاها و ملزومات زندگی از جمله حمام، آشپزخانه، اتاق خواب، نورگیر و چند کمد و قفسه برای وسایل است. علاوه بر این، دماغه خانه می تواند بطور اتوماتیک باز شود تا تبدیل به ایوان شود. هنگامی‌ که بسته باشد، تبدیل به یک حباب کامل یا یک تخم مرغ می شود.

 

این یک گام بزرگ در ایجاد واحد های سیار محسوب می‌شود. به راحتی می توان از آن به عنوان دفتر، ویلا و یا هر آنچه که ما میخواهیم استفاده کنیم. هیجان‌انگیز ترین چیز این است که می تواند به هر جایی منتقل شود. با حباب VB3، زندگی در سفر و خارج شدن از منزل راحت‌تر و با خیال آسوده‌تر انجام پذیر می شود.

 

make_01.jpg

 

make_02.jpg

 

make_03.jpg

 

make_04.jpg

 

make_05.jpg

 

make_06.jpg

 

make_07.jpg

 

make_08.jpg

 

make_09.jpg

لینک به دیدگاه

اين ساختمان در كاناس در ليتواني قرار دارد ،سازنده آن اعتقاد دارد پول روي درخت رشد نميكند ، بلكه روي ساختمان رشد مي‌كند. نماي آن از ۴۵۰۰ قطعه شيشه ميناكاري شده كه در هلند ساخته شده و حمل شده ساخته شده است ، طرح نما از اسكناسي مربوط به ۱۹۲۶ برداشت شده است .

 

9739363.jpg

 

5921926.jpg

 

4523652.jpg

 

2635645.jpg

 

7222860.jpg

 

6260157.jpg

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

خانه ی مشهور به وارونه که به یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری در اتریش تبدیل شده، را می توان یک اثر هنری نامید چراکه در عین وارونه بودن خانه ای کامل بوده و تمامی تجهیزات یک خانه را داراست. بدلیل طبیعی بودن این اثر در نگاه اول به نظر می رسد که این خانه به وسیله گردباد و طوفان به این شکل در آمده است.

 

ساخت این خانه وارونه 8 ماه زمان برده است و طراح آن و بازدید کنندگان معتقدند که بی نظیر ترین خانه وارونه دنیا محسوب می شود چرا که آنقدر طبیعی ساخته شده که گاهی تصور می شود که آنها دارند برعکس می بینند!

 

درب ورودی این خانه از پنجره زیر شیروانی ساختمان می باشد. یکی دیگر از طرافتهای این ساختمان واروونه آثار و بقایای پِی ساختمان است که از دور مشاهده شده و تصور واقعی بودن را برایمان چند برابر می کند.

 

در تصاویر زیر می بینید که حتی اتاق کودکان به هم ریخته شده و با ظرافت خاصی اشیا به سقف متصل شده است. همچنین یک ماشین در پارکینگ وجود دارد که به شکل ماهرانه واروونه شده است. شومینه و تلویزیون واقع در نشینمن این خانه نیز واقعی بوده و قابل استفاده می باشد و دودکش شومینه در زمین تعبیه شده است.

01.jpg

 

 

02.jpg

 

 

03.jpg

 

 

04.jpg

 

 

05.jpg

 

 

06.jpg

 

 

07.jpg

 

 

08.jpg

 

 

09.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...