رفتن به مطلب

بويلرهای فايرتيوب


spow

ارسال های توصیه شده

بويلرهاي فايرتيوب

 

معيارهاي زيادي براي تقسيم بندي بويلرها وجود دارد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مهمترين معيار تقسيم بندي بويلرها بر اساس محتويات داخل لوله ها مي باشد. بويلرهاي فايرتيوب و واترتيوب دو نوع از اين تقسيم بندي مهم هستند.

عموما بويلرهاي فايرتيوب از يك محفظه احتراق و ديگ تشكيل شده اند. ديگ حاوي لوله هايي است كه از

يك طرف به آن وارد و از طرف ديگر خارج میگردند، بدين ترتيب بخشي از فضاي ديگ توسط لوله ها اشغال شده و باقي فضاي موجود براي آب در نظر گرفته شده است. گازهاي گرم حاصل از سوزاندن سوخت در محفظه احتراق وارد اين دسته لوله ها شده و از سراسر ديگ عبور ميكنند. در اين حين انتقال حرارت بين گازهاي عبوري از لوله ها و آب درون ديگ سبب گرم شدن آب و توليد بخار مي گردد. در بويلرهاي فاير تيوب نمي توان قطر محفظه احتراق را بزرگ طراحي نمود، طول محفظه احتراق را نيز از حدي بيشتر نمي توان در نظر گرفت. چراكه با وجود محدوديت قطر محفظه احتراق، قطر و طول مخروطي مقدار مشخصي خواهد بود. از طرفي فاصله نوك شعله تا انتهاي محفظه احتراق به جهت ايجاد انتقال حرارت همگن و نيز پرهيز از ايجاد تنش حرارتي و نيز ذوب ديواره، داراي حد مشخصي است. اين مشكل در نوع ديگر بويلرها كه واترتيوب هستند به علت ساختار مكعبي شكل محفظه احتراق و نحوه قرارگيري، تعدد و نوع متفاوت مشعل ها كاسته مي شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...