رفتن به مطلب

مسافران نوروزی خطر ابتلا به بیماری وبا را جدی بگیرند


ارسال های توصیه شده

IMAGE634552210591815809.jpg&Height=200&Width=200&Quality=Highیک متخصص اپیدمیولوژی به مسافرین مناطق گرمسیر هشدار داد که خطر ابتلا به بیماری های اسهالی را جدی بگیرند.

 

به گزارش سه نسل به نقل از پانا، دکتر خیرالله اسدالهی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این باره، اظهار داشت: میکروب وبا توسط آب‌های آلوده به مدفوع بیماران و به طور مستقیم از راه وسایل آلوده و مواد غذایی مخصوصا (سبزی‌ها و میوه‌های آلوده به میکروب)، شیر، خامه، مرغ خوب پخته نشده، برنج پخته با دست‌های آلوده آشپزها و افرادی که به نحوی با غذای مردم سر و کار دارند، منتقل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مگس در سرایت این بیماری نقش موثری دارد افزود: افرادی که دچار فقر غذایی هستند و مواد پروتئینی کمتری به بدن آنها می‌رسد و دچار سوء تغذیه هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: شستن دست‌ها با صابون قبل و بعد از غذا خوردن و از همه مهم‌تر بعد از توالت و اجابت مزاج در پیشگیری از این بیماری بسیار مؤثر است که این عمل نه تنها از وبا جلوگیری می‌کند، بلکه از بیماری‌هایی مثل اسهال خونی، حصبه و انتقال بعضی انگل‌ها هم پیشگیری خواهد کرد.

 

این متخصص اپیدمیولوژی اضافه کرد: سبزی‌ها و میوه‌های خام حتما باید ضدعفونی و به قدر کافی با آب شسته شوند، ضمن اینکه والدین باید متوجه باشند که کودکان نیز مانند افراد بزرگسال به این بیماری دچار می‌شوند.

 

اسدالهی تأکید کرد: بروز اسهال شدید در کودکان و افراد بزرگسال به هر علتی که باشد، باید هر چه زودتر تحت درمان قرار گیرد و باتوجه به علائم بیماری وبا که با اسهال واستفراغ و بروز کم آبی بدن همراه است.باید بیمار دراولین فرصت به مراکز بهداشتی ودرمانی یا بیمارستان رسانده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...