رفتن به مطلب

ابتكار استاد ايراني براي درمان كودكان مبتلا به ناهنجاري قلبي


ارسال های توصیه شده

استاد دانشگاه علوم پزشكي شيراز با استفاده از روش‌هاي جديد، بيماران مبتلا به مشكلات مادرزادي قلبي را درمان مي‌كند.

 

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، حميد آموزگار، در خصوص روش‌هاي مورد استفاده خود گفت: استنت گذاری (فنر گذاری) در مجرای شریانی نوزادان یکی از روش‌های جدید درمانی است که در بخش قلب كودكان راه‌اندازي شده است.

 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: بعضی از نوزادان مبتلا به بیماری قلبی با اکسیژن خون پایین در سنین نوزادی نیازمند عمل جراحی قلب جهت ایجاد شنت هستند که با استنت گذاری (فنر گذاری) در مجرای شریانی نوزادان، بدون نیاز به جراحی با قرار دادن استنت (فنر) در مجرای شریانی، امکان درمان اولیه نوزادان فراهم مي‌شود.

 

آموزگار افزود: تاکنون در این مرکز 18 نوزاد تحت این روش جدید قرار گرفته‌اند که نسبت به عمل جراحی عوارض و مرگ و میر کمتری دارد.

 

وی اظهار كرد: این روش در مراکز محدود و پیشرفته‌ای در جهان انجام می‌شود و مرکز قلب کودکان علوم پزشکی شیراز از معدود مراکزی است که این روش با موفقیت در آن انجام شده است.

 

آموزگار بیان کرد: بستن سوراخ بین بطنی (vsd) بدون نیاز به جراحی قلب باز و به کمک فنر روش جدید دیگری است كه در اين مركز اجرا مي‌شود.

 

وی گفت: بستن سوراخ بین دهلیزی بدون نیاز به عمل جراحی باز در بزرگسالان از سال‌ها قبل انجام می‌شد اما انجام این روش در کودکان به تازگی در این مرکز برروي 30 کودک دو تا هفت ساله با موفقیت انجام شده است.

 

آموزگار افزود: بستن فیسچول (ارتباطات نا بجا) شریانی و کرونر در کودکان به کمک فنر با موفقیت بر روي پنج کودک 10 روزه تا دو ساله و همچنین بستن خروجی بطن راست در بیماران تک بطنی جهت کاهش فشار ریوی از جمله فعالیت‌هایی است که در بخش قلب کودکان شیراز و بر اساس روش‌های جدید درمانی انجام شده يا در حال انجام است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...