رفتن به مطلب

ارائه الگوریتمی اجرایی برای مدیریت ادعا در پروژه های نیروگاهی (مطالعه موردی: نیروگاه گازی جنوب اصفهان)


ارسال های توصیه شده

خلاصه مقاله:

وجود اركان مختلف سه و در پروژه های بزرگ چهار عاملی با مدیریت ها و روش های مختلف برای انجام وظایف محوله از ابتدا تا به اتمام پروژه های مذكور ایجاب می كند هر ركنی از پیمانكار تا به كارفرما وظایف، تعهدات شرایط و قوانین حاكم بر قرارداد را به دقت آگاه بوده و در چارچوب آنها اقدام نماید. عموما به دلیل ان كه اركان پروژه نسبت به شرایط تعهدات و قوانین حاكم برقرارداد به صورت كامل آگاه نبوده یا مطابق آنها اقدام نمی كنند مشكلاتی در حین اجرا و عموما در پایان پروژه ها اتفاق می افتد كه توافق در راه حل قطعی آنها پیچیده و گاها غیر ممكن شده و عموما پیمانكار پروژه بخشی از بهای كاركرد خود را دریافت نمی كند یا آن كه كارفرما بهای بیشتری از كاركرد حاصل شده در مقدار یا كیفیت را پرداخت می كند و بعضا نیز كار پروژه به صورت كامل به انجام نمی رسد. این مقاله سعی می نماید كه در مورد مدیریت ادعاها یا به اصطلاح رایج آن مدیریت كلیم ها، ضمن ارایه الگوریتمی اجرایی روشی را برای پیشگیری و تسهیل در حل ادعاها در صورت بروز چنین مسایلی معرفی نماید كه به واسطه اجرای آن محدوده امنیت اركان پروژه در برابر این مشكلات فراهم و تقویت گردد. در ادامه با استفاده از الگوریتم پیشنهادی پروژه نیروگاه گازی جنوب اصفهان را مورد بررسی قرار داده و چند نمونه از ادعاها(كلیم های ) پیش آمده در پروژه را به تصویر می كشیم.

faClaimsManagement.jpg

نویسنده: امیر حسین خامنه، كارشناس ارشد مدیریت اجرایی ، دانشگاه علم و صنعت ایران كارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر هماهنگی و خدمات پروژه ، معاونت تحقیق و توسعه گروه مپنا

 

pdf.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(این مقاله 11 صفحه Pdf و با حجم 200 کیلوبایت (KB) و مربوط به اولین كنفرانس ملی اجرای پروژه به روش EPC می باشد.)

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...