رفتن به مطلب

افزایش میزان پروتئین لایمفوتاکسیندر بدن می‌تواند به ایجاد انواع عفونت و سرطان کبد کمک کند


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افزایش پروتئین لایمفوتاکسین در بدن می‌تواند به ایجاد عفونت و سرطان کبد کمک کند.

54645645641-300x225.jpg

به گزارش دکتر سروش ، سرطان‌ کبد عبارت‌ است‌ از یک‌ تومور بدخیم‌ (سرطانی‌) که‌ از بافت‌ کبد منشأ می‌گیرد. در کبد سرطان‌هایی‌ نیز یافت‌ می‌شوند که‌ از نقاط‌ دیگر منشأ گرفته‌ به‌ کبد گسترش‌ یافته‌اند.

سرطان‌ کبد معمولاً در ارتباط‌ با یک‌ بیماری‌ زمینه‌ای‌ در کبد مثل‌ سیروز کبد رخ‌ می‌دهد. این‌ سرطان‌ در هر دو جنس‌ به‌ وجود می‌آید، اما در مردان‌ شایع‌تر است‌.

دکتر جوهانسن دانشمند استرالیایی دانشگاه گرز پی برد افزایش میزان پروتئین لایمفوتاکسیندر بدن می‌تواند به ایجاد انواع عفونت و سرطان کبد کمک کند.

هم از این‌رو مطالعه دقیق رویپروتئین لایمفوتاکسین بتا و آلفا و گیرنده این نوع پروتئین می‌تواند به شناساییویروس هپاتیت ب ( B ) و ث ( C ) در بافت کبد بیماران کبد فراوانی کند.

دکتر هانسن گفت: «اگراین پروتئین به دقت شناسایی نشود سبب‌ساز عفونت و سرطانی شدن کبد و متاستاز بهسایر اعضای بدن می‌شود.»

این دانشمند که با تغییر ژنتیکیمقدار زیادی پروتئین و آزمایش روی بافت کبد موش‌ها به این نتیجه رسیده افزود: «باوجود آزمایش‌های فراوان هنوز تاثیر این سلول‌ها بر کبد انسان مبهم است.»

سرطان کبد رشد خارج از کنترل سلول های بدخیم در کبد است ، سرطان کبد ممکن است به طور اولیه از سلول های غیرطبیعی کبدی یا مجاری صفراوی منشأ گرفته یا از گسترش سرطان عضوی دیگر به کبد ناشی گردد (متاستاز).

شایع ترین این سرطان های گسترش یابنده به کبد عبارتند از سرطان های رکتوم ، کولون ، ریه ، پستان ، پانکراس ، مری و پوست (ملانوم بدخیم ). سرطان کبد در همه سنین ممکن است بروز کند ولی در مردان بالای ۶۰ سال شایع تر است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...