!Hooman 10133 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اردیبهشت، ۱۳۹۱ سلاممم خب قراره تو این تاپیک باهم متلب رو به صورت مقدماتی یاد بگیریم من اول مطالب رو تایپ میکردم که این کار به دلایل زیر یکم برام سخت بود : اول اینکه هم تایپ زمان زیادی میبره هم موقع پست دادن علائم جابجا میشن با مشورتی که با دوستان کردم به این نتیجه رسیدم که بهتره هر قسمت رو به صورت یک فایل تصویری دربیارم و پست بدم که این چنتا مزیت داره اول اینکه برای من اصلا زمان نمیبره دوم اینطوری خروجی کار خیلی بهتره سوم حجم فایل ها هم خیلی کمه ( هر قسمت کمتر از 5مگ .. SWF ) چهارم اینکه شاید بعضی از دوستان حوصله خوندن متن رو نداشته باشن ولی دیدن یک فایل 5دقیقه ای زیاد خسته کننده نیست نکته اخر اینکه با سرعت بیشتری مباحث رو جلو میریم . از دوستانی هم که تسلط به این برنامه دارن دعوت به همکاری میکنم نرم افزار متلب را میتونین از لینکهای زیر دانلود کنید برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 10 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اردیبهشت، ۱۳۹۱ فصل اول : شروع کار با نرم افزار matlab _آشنایی اولیه با محیط نرم افزار matlab _تعریف متغیر _توابع اولیه _work space یا فضای کاری _تعریف بردار _تولید اعداد تصادفی و آدرس دهی به درایه های موردنظر _ماتریس _رسم توابع اولیه _حرکت عمودی تحت شتاب جاذبه زمین _دستگاه معادله خطی و مثال های حل شده فصل دوم : اطلاعات بنیادی _اعداد _انواع داده ها _تقدم عملگرها _عملیات جبری در ارایه ها _نمایش اطلاعات _نحوه نمایش اعداد _ضریب مقیاس _آشنایی m-file ها _تکرار با استفاده از حلقه for _محاسبه فاکتوریل و حد یک دنباله _اجتناب از حلقه FOR با استفاده از برداری کردن کد _عبارات منطقی . ساختارهای شرطی . تصمیمات _استفاده از دستور else _آشنایی با عمگرهای منطقی _ساختار switch _اعداد مختلط فصل سوم : توابع matlab و ورود و خروج اطلاعات _مقدمه ای بر برنامه نویسی ساخته یافته _برنامه نویسی ساخت یافته با استفاده از توابع _دسترسی به توابع موجود در matlab _معرفی برخی توابع موجود در matlab _جستجوی توابع با استفاده از help _ورود اطلاعات به matlab و خروج اطلاعات از آن _ذخیره کردن اطلاعات در فایل متنی با فرمت accii فصل چهارم : بردارهای منطقی _آشنایی با بردارهای منطقی _ترسیم منحنی های قطع شده _اجتناب از تقسیم بر صفرو اجتناب از بی نهایت _عملگرهای منطقی _آدرس دهی با استفاده از بردارهای منطقی _توابع منطقی _کاربردی از بردارهای منطقی فصل پنجم : ماتریس های عددی _آشنایی با ماتریس ها _آدرس دهی با ماتریس ها _کاربردعملگر کولن _کپی کردن و پاک کردن سطرها و ستون ها _ماتریس های اولیه و ماتریس های خاص _کاربرد توابع در ماتریس ها _ماتریس ها و حلقه for _آرایه های چند بعدی _ضرب و به توان رساندن ماتریس ها فصل ششم : رشته های متن _آشنایی با رشته های متنی _معرفی کدهای ascii و مقایسه رشته ها _توابع مربوط به رشته ها _رشته های متن دو بعدی و اجرای رشته ها فصل هفتم : مبانی گرافیک _گرافیک دو بعدی _برچسب ها _رسم چند نمدار در یک محور _شکل خط . رنگ خط و علامت گذارها _حدود نمودار _رسم چند نمودار در یک پنجره _مشخص کردن نقطه با استفاده از ماوس _نمودارهای لگاریتمی و نمودارهای قطبی _رسم توابع با تغییرات بسیار سریع _معرفی برخی از توابع گرافیکی فصل هشتم : گرافیک سه بعدی _آشنایی با نمودارهای سه بعدی _رسم رویه ها _تنظیم دامنه رویه با استفاده nan _منجنی های تراز _رسم میدان های برداری _نمودار سه بعدی ماتریس ها _معرفی برخی از تئابع گرافیکی سه بعدی فصل نهم : تکمیل برنامه نویسی _دسته بندی توابع _ساختار توابع m-file _محدوده دید متغیرها در توابع _انواع داده پیشرفته در matlab _نوع داده cell array فصل دهم : تعیین رابط گرافیکی کاربر ((gui _آشنایی با رابط گرافیگی کاربر _افزودن کنترل ها وتنظیم خواص آنها _برنامه نویسی و ساختار ((gui _تولید پیغام خطا _ساخت هسته برنامه و امتحان کردن آن _ایجاد لغزنده کنترلی در ساختار ((gui _استفاده ازلغزنده های کنترلی 9 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۱ فایل : SWF حجم : 1.79MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۱ حجم : 1.79mb برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام تعریف ماتریس >> a=[1 2 3;4 5 6;7 8 9] a = 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ترانهاده >> b=a' b = 1 4 7 2 5 8 3 6 9 ماتریس رندُم >> c=rand(3,4) c = 0.8147 0.9134 0.2785 0.9649 0.9058 0.6324 0.5469 0.1576 0.1270 0.0975 0.9575 0.9706 ادرس دهی >> c(2,3) ans = 0.5469 درایه آخر ماتریس >> c(end,end) ans = 0.9706 4 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۱ حجم : 2.8MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام رسم نمودارسینوسی >> x=0:pi/30:2*pi; >> z=sin(x); >> plot(x,z) دستور grid برای نقطه چین شدن نمودار >> x=0:pi/30:2*pi; >> z=sin(x); >> plot(x,z),grid راه ساده برای رسم نمدار سینوسی >> ezplot('sin(x)') برای تغییر محدوده رسم در دستور قبلی >> ezplot('sin(x)',[0 2*pi]) 4 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۱ حجم : 4MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اگر سنگی را با سرعت اولیه v پرتاب کنیم .. ارتفاع سنگ که آنرا با h نمایش میدهیم پس از گذشت t به صورت رابطه زیر خواهد بود که در این رابطه g شتاب زمین است. h=-1/2g*t^2+vt میخواهیم t=12.3s زمان را به فواصل 0.1s تقسیم کنیم و ارتفاع سنگ را دراین زمان ها اندازه بگیریم. دستورات استفاده شده : رسم نمودار عنوان نمودار عنوان محور x عنوان محور y برای نقطه چین شدن نمودار >> v=60; >> t=0:0.1:12.3; >> g=9.8; >> h=v*t-g/2*t.^2; >> plot(t,h),title('vertical motion under gravity '),xlabel('time'),ylabel('vertical displacement'),grid 3 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۱ حجم : 4.6MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به 2 روش میتوان یک دستگاه معادلات خطی را حل کرد : 1_روش ماتریسی 2_دستور solve مثال : x+2y=4 2x-y=3 روش اول : ماتریسی >> a=[1 2;2 -1]; >> b=[4;3]; >> x=a\b x = 2 1 ******************************************************************************************* مثال : x+2y=4 2x-y=3 روش دوم : دستور solve >> [x,b]=solve('x+2*y=4','2*x-y=3') x = 2 b = 1 3 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۱ این قسمت در ارتباط با اعداد میباشد. حجم : 2.3MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 اردیبهشت، ۱۳۹۱ حجم : 2.6MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 اردیبهشت، ۱۳۹۱ حجم : 2.1MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 اردیبهشت، ۱۳۹۱ حجم : 3.9MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام علامت . قبل از عملگر ضرب باعث میشود آرایه های متناظردوبردار یا دو ماتریس درهم ضرب شوند. >> a=[2 4 8];>> b=[3 2 2]; >> a.*b ans = 6 8 16 این دستور با دستور قبل برابر است. >> [a(1)*b(1) a(2)*b(2) a(3)*b(3)]ans = 6 8 16 این دستورات باهم متناظر هستند : >> [2 3 4].^[4 3 1] ans = 16 27 4 >> [2^4 3^3 4^1] ans = 16 27 4 نکته : دو آرایه ای که به صورت . درهم ضرب تقسیم یا بتوان میرسند باید باهم برابر باشند. در این دستور عدد 3 را به توان تک تک درایه های c رساندیم >> c=[1 2 4];>> 3.^c ans = 3 9 81 در این دستور تک تک درایه های c به توان 3 رساندیم >>c.^3ans = 1 8 64 در صورتی که ماتریس مربعی باشد میتوان آنرا به توان رساند. >> d=[1 2;4 5];>> d^2 ans = 9 12 24 33 در این دستور تک تک درایه های d به توان 2 رسید. >>d.^2ans = 1 4 16 25 یکی از کاربردهای ضرب آرایه ای یا نقطه دار . پیدا کردن مقدار ضرب داخلی 2 بردار میباشد. >> r=[1 2 4];>> t=[3 4 5]; >> sum(r.*t) ans = 31 3 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 اردیبهشت، ۱۳۹۱ ی سری تمرینات متلب با توجه به هر فصل برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 اردیبهشت، ۱۳۹۱ حجم : 3.6MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام دو راه برای نمایش یک آرایه وجود دارد : 1 _ وارد کردن نام متغیر >> a=[1 2 3];>> a a = 1 2 3 2_ استفاده از دستور disp >> disp (a) 1 2 3 *تنها تفاوت این 2 روش این است که در دستور disp اطلاعات متغیر مربوطه بدون ذکر نام آن نمایش داده میشنود. با استفاده از دستور disp میتوان متنی را نمایش داد : >> disp ('ali')ali ___ به این دستور توجه کنید : دستور disp در آن واحد تنها یک نوع متغیر را میپذیرد این متغییر میتواند رشته ای یا عددی باشد تابع num2str متغییر عددی را به رشته تبدیل میکند عدد 2 در دستور num2str به معنای to میباشد. و عدد 3 نشان داده شده تنها یک کارکتر است و ارزش عددی ندارد. >> disp (['the number is ' num2str(3)])the number is 3 عکس این دستور به این صورت میباشد str2num >> number1=str2num('22')number1 = 22 اگر به نوع داده number1 توجه کنید میبینید که از نوع double است درحالی که ورودی تابع str2num از نوع رشته میباشد. >> whos Name Size Bytes Class Attributes a 1x3 24 double number1 1x1 8 double اگر این دستور را وارد کنید میبینید که صفحه نمایش قادر به نمایش همزمان همه این اعداد نیست و پی در پی اعداد را نشان میدهد تا به انتهای نمایش برسد چنین حالتی زیاد پیش میاید >> disp (0:0.001:10000) برای قطع نمایش میتوانید از کلیدهای ترکیبی ctrl+c و ctrl+break استفاده کنید. _در صورتی که بخواهید دستور به صورت خط به خط نمایش داده شود قبل از دستور مورد نظر از دستور more on استفاده نمایید. >> more on>> disp (rand(10,5)) 0.8147 0.1576 0.6557 0.7060 0.4387 0.9058 0.9706 0.0357 0.0318 0.3816 0.1270 0.9572 0.8491 0.2769 0.7655 0.9134 0.4854 0.9340 0.0462 0.7952 0.6324 0.8003 0.6787 0.0971 0.1869 0.0975 0.1419 0.7577 0.8235 0.4898 0.2785 0.4218 0.7431 0.6948 0.4456 0.5469 0.9157 0.3922 0.3171 0.6463 0.9575 0.7922 0.6555 0.9502 0.7094 0.9649 0.9595 0.1712 0.0344 0.7547 درصورتی که تعداد سطر زیاد باشد با فشردن کلید space صفحه بعدی نشان داده میشود . با فشردن کلید Enter یا هر کلید دیگری به غیر از q به سطر بعد میروید. چنانچه کلید q فشرده شود نمایش قطع میگردد. برای اینکه نمایش به حالت قبل بازگردد از دستور more off استفاده نمایید. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده