Arpak 8511 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ سلام بر دوستان معمار عزیز غرض از مزاحمت میخواستم چندتا سوال تخصصی و حیاتی خیلی مهم من بابِ درس طرح بپرسم ازتون راستیتشو بخواین من میخوام تویه این تاپیک با هم بتونیم موزه هنرهای معاصر و تحلیلش کنیم اینکه چه چیز شاخصی توش هست ک به عنوان یه بنای خوب حائز اهمیت شده؟ یه سوالِ دیگه ایم ک داشتم اینه ک بنظرتون اگه بخوایم یه طرح گرافیکی بزنیم از خودِ تهران چه ایده ای بیشتر بهش میخوره؟ کانسپتش میتونه آشفتگی باشه ولی نمیدونم با چه متریالهایی و چه جوری این آشفتگیشُ نشون بدم باس یه گلاژ سه بعدیم 3D ازش بزنم پیشاپیش از همکاری شما دوستان عزیز کمال تشکر را دارم و مرچی 19 لینک به دیدگاه
nassimgoly 368 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ سلام بر دوستان معمار عزیزغرض از مزاحمت میخواستم چندتا سوال تخصصی و حیاتی خیلی مهم من بابِ درس طرح بپرسم ازتون راستیتشو بخواین من میخوام تویه این تاپیک با هم بتونیم موزه هنرهای معاصر و تحلیلش کنیم اینکه چه چیز شاخصی توش هست ک به عنوان یه بنای خوب حائز اهمیت شده؟ یه سوالِ دیگه ایم ک داشتم اینه ک بنظرتون اگه بخوایم یه طرح گرافیکی بزنیم از خودِ تهران چه ایده ای بیشتر بهش میخوره؟ کانسپتش میتونه آشفتگی باشه ولی نمیدونم با چه متریالهایی و چه جوری این آشفتگیشُ نشون بدم باس یه گلاژ سه بعدیم 3D ازش بزنم پیشاپیش از همکاری شما دوستان عزیز کمال تشکر را دارم و مرچی man hastam 2 لینک به دیدگاه
Arpak 8511 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ man hastam کجا هستی عزیزم! باید ب سوالا جواب بدی خو 2 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ نوه گلم عکسی چیزی از این موزه هنرهای معاصر نداری من که ندیدمش چطوری قراره تحلیلش کنم عزیزم!! برای اشفتگی میشه از مصالح مختلف و درهم و برهم استفاده کرد...یا از چیزی مثل یه گلوله نخ باز شده که اشفته هست.... 4 لینک به دیدگاه
Ali.Akbar 9300 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ موزه هنرهای معاصر خیلی ویژگی های بسیار قشنگ و عالی دارد مثلا استفاده از یکی از عناصر معماری قدیم ایران به نام بادگیر که تغییر کاربری داده اینجا و نقش نور دهی غیر مستقیم به داخل ساختمان را در بر گرفته این موزه طوری طراحی شده که شما از یکی از قسمت ها که شروع به دیدن بکنین به وسیله رمپ به قسمت های دیگه راه پیدا میکنین و شایید خودتون متوجه نشید و همینطوری داخل موزه میچرخید و آخر هم که دیدن تموم شد به مکان اول میرسید . 7 لینک به دیدگاه
lady architect 5358 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ تو این موزه از سنت و مدرنیسم و اندیشه فلسفی استفاده شده . اجزایی مثل هشتی چهارسو گذرگاه و بادگیر داره. یه محلی به نام هشت نگارخانه داره که با یه ارتفاع چشمگیری از موزه قرار داره که در مسیر چرخشی قرار داره انتهای اخرین نگار خانه هم به هشتی وصل میشه حالا بگو چیشو میخوای تحلیل کنی 6 لینک به دیدگاه
Arpak 8511 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۱ تو این موزه از سنت و مدرنیسم و اندیشه فلسفی استفاده شده . اجزایی مثل هشتی چهارسو گذرگاه و بادگیر داره. یه محلی به نام هشت نگارخانه داره که با یه ارتفاع چشمگیری از موزه قرار داره که در مسیر چرخشی قرار داره انتهای اخرین نگار خانه هم به هشتی وصل میشه حالا بگو چیشو میخوای تحلیل کنی هشت نگارخانه ش کجاشه دقیقا؟ کلا اینکه چی شده ک این موزه شاخص شده خو...کلِ موزه از هر نظر قرارِ تحلیل بشه به دوتا سوالِ دیگه م ج نیدی؟ 1 لینک به دیدگاه
Arpak 8511 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۱ نوه گلم عکسی چیزی از این موزه هنرهای معاصر نداری من که ندیدمش چطوری قراره تحلیلش کنم عزیزم!! برای اشفتگی میشه از مصالح مختلف و درهم و برهم استفاده کرد...یا از چیزی مثل یه گلوله نخ باز شده که اشفته هست.... بیا مامان بزرگه 6 لینک به دیدگاه
Arpak 8511 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۱ موزه هنرهای معاصر خیلی ویژگی های بسیار قشنگ و عالی دارد مثلا استفاده از یکی از عناصر معماری قدیم ایران به نام بادگیر که تغییر کاربری داده اینجا و نقش نور دهی غیر مستقیم به داخل ساختمان را در بر گرفته این موزه طوری طراحی شده که شما از یکی از قسمت ها که شروع به دیدن بکنین به وسیله رمپ به قسمت های دیگه راه پیدا میکنین و شایید خودتون متوجه نشید و همینطوری داخل موزه میچرخید و آخر هم که دیدن تموم شد به مکان اول میرسید . مرچی نظری راجع ب طرح گرافیکی و کلاژ ندارین!؟ 1 لینک به دیدگاه
lady architect 5358 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۱ هشت نگارخانه ش کجاشه دقیقا؟ کلا اینکه چی شده ک این موزه شاخص شده خو...کلِ موزه از هر نظر قرارِ تحلیل بشه به دوتا سوالِ دیگه م ج نیدی؟ برا اینکه ساختمان موزه با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی، یکی از نمونههای با ارزش و کم همتای معماری نوین ایران است. این ساختمان تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است که با الهام از بادگیرهای مناطق حاشیه کویر ایران ساخته شده است. در ضمن این موزه مرکز فعالیت های مهم هنرهای تجسمی هستش 3 لینک به دیدگاه
R.Irankhah 25490 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۱ در طراحی موزه هنرهای معاصر دو دیدگاه مورد بررسی قرار داشت که هر دو آنها به درستی انتخاب و مورد بازبینی قرار گرفتند: یکی در محوطه اطراف سایت بود یعنی پارک لاله (تهران) که یک پارک نسبتا بزرگ است و دیگری مسیر دسترسی به موزه که در کنار یکی از محورهای حرکتی پارک لاله قرار داشت. کامران دیبا در طراحی موزه حیاط مرکزی را انتخاب کرد که علاوه بر اینکه یکی از نشانه های معماری ایرانی باشد بتواند به کمک آن فضایی مجزا از پارک را ایجاد کند. علاوه بر آن کامران دیبا با طراحی دید مناسب از حیاط مرکزی به پارک سعی بر برقراری رابطه با پارک نیز دارد. این رابطه در طراحی داخلی نیز با پنجره های دیواری و سقفی حفظ شده است. کامران دیبا از آن دسته از معمارانی است که با شناختی مناسب از معماری ایرانی و درک مبانی و مفاهیم معمار گونه آن شروع به طراحی می کند. موزه هنرهای معاصر تهران ساختمانی پست مدرنیست است که با بهره گیری از عناصر معماری کهن ایرانی به صورتی مینی مالیستی خود نمایی می کند. بادگیرها به وضوح در کالبد و فرم بنا خود نمایی می کنند بادگیرهایی که سابقا نقش تهویه و جریان باد را در ساختمان داشتند اکنون وظیفه انتقال نور به داخل بنا را دارند. نور نیز همانند باد از دل بادگیرها عبور کرده و در دل فضا بخش می شود. سایه ها - نیم سایه ها و نورها به طوری کنار یکدیگر قرار گرفته اند که هر گالری را به بخشی مجزا برای نمایش آثار تبدیل می کند. نکته قابل توجه در مسیر حرکت و سیرکولاسیون حرکتی موزه است. مسیر آغازین بازدید کنندگان یک رمپ می باشد که شما را با حرکت دورانی خود به زیر زمین هدایت می کند. مخاطب مجبور به حرکتی آرام (شیب رمپ) و مارپیچ را دارد. گویی دیبا قسط داشته که مخاطب خود را از فضای خارج و نا آرام موزه رها کرده و به سمتی جدا و احساسات درونی خود باز گرداند. در مسیر حرکت کف گالری ها شیب ملایمی دارد که علاوه بر بالا بردن شما (مخالف رمپ ورودی) شما را به سمت محل شروع برای خروج هدایت می کند. آخر کار هم شما بدون متوجه شدن شیب مسیر به یکباره خود را مقابل همان رمپ خواهید دید. مقاصد دیبا در طراحی این موزه و روش های معمارانه اش برای نمایش آنها: تلفیق هوشمندانه عناصر معماری مدرن با عناصر معماری سنتی ایرانی ایجاد مکانی فرهنگی-اجتماعی برای عموم مردمبعضی از تدابیری که دیبا برای تلفیق معماری سنتی ایرانی با معماری مدرن اندیشده : اتصال ساختمان تنها از جانب ورودی به معبر شهری(درونگرا) شکل نورگیرها یادآور بادگیرها در شهرهای سنتی فرو رفتن تدریجی در دل زمین (شهرهای گرم و خشک) بالا و پایین رفتن احجام و نورگیرهای متعدد(بافت سنتی) هم مایه بودن رنگ مصالح نما (ایجاد سیمای سنتی) 4 لینک به دیدگاه
M_Archi 7762 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۱ سلام بر دوستان معمار عزیزغرض از مزاحمت میخواستم چندتا سوال تخصصی و حیاتی خیلی مهم من بابِ درس طرح بپرسم ازتون راستیتشو بخواین من میخوام تویه این تاپیک با هم بتونیم موزه هنرهای معاصر و تحلیلش کنیم اینکه چه چیز شاخصی توش هست ک به عنوان یه بنای خوب حائز اهمیت شده؟ یه سوالِ دیگه ایم ک داشتم اینه ک بنظرتون اگه بخوایم یه طرح گرافیکی بزنیم از خودِ تهران چه ایده ای بیشتر بهش میخوره؟ کانسپتش میتونه آشفتگی باشه ولی نمیدونم با چه متریالهایی و چه جوری این آشفتگیشُ نشون بدم باس یه گلاژ سه بعدیم 3D ازش بزنم پیشاپیش از همکاری شما دوستان عزیز کمال تشکر را دارم و مرچی دیروز اومدما ولی دیدم همه توضیحات رو بچه ها نوشتن دیگه چیزی نگفتم! اما خب پیغام دادی دوباره خلاصه منم میگم درباره موزه همونطور که بچه ها گفتن دلیل اصلی مطرح شدنش تلفیق معماری سنتی و مدرنه. استفاده از حیاط مرکزی استفاده از نور طبیعی و خلاقیت دربکار گیری از فرم بادگیر در راستای تامین نور، که بخصوص بخاطر فرمی که داره نوری پراکنده و ملایم و یکنواخت رو ایجاد میکنه. (نور در معماری مدرن یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اصول فضاسازیه) روانی و حرکت که این هم از اصول معماری مدرنه و تو طراحی این بنا مدنظر قرار گرفته. استفاده از رمپ درجهت روانی، ارتباط بین فضاها در مسیر حرکت که کاملا هدایت و تشویق کننده است. (کلا مسیر و سیرکولاسیون حرکتی موزه واقعا قشنگ طراحی شده و اگه نرفتی پیشنهاد میکنم حتما حتما خودت ی بار برو و از نقطه شروع حرکت تا انتهاش، مسیری که میری رو تجسم کن. چون تا خودت تجربه نکنی و تو مسیر راه نری و احساسش نکنی متوجه تاثیرش نمیشی.) اما درباره سوال دومت. راستش خیلی متوجه نشدم. باید کلاژ تریدی بزنی؟! بلاخره کلاژه یا تریدی؟! البته من کلا کلاژ کار نکردم چیز زیادی ازش نمیدونم فقط شنیدم. ولی من تهران رو بیشتر از نظر ارتفاعات و مصالح متفاوت و فرمهای ناهماهنگش نامنظم میدونم که بیربط کنار هم قرار گرفته و هیچ کجا هماهنگی وجود نداره و هر بنا ساز خودشو میزنه. نمیدونم چطوری ولی چیزی که الان بنظرم رسید استفاده از همون مصالح مختلف و حتی مسخره با چیدمان و فرم ناهماهنگ و نامنظمه. وخب بازم میگم من کلاژ کار نکردم جزییاتشو نمیدونم چطوری میشه فقط به ذهنم رسید گفتم 6 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۱ پلان های مجموعه(برای نشان دادن عکس در اندازه واقعی بر روی آن کلیک نمائید)1. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام عکس های مجموعه 2 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۱ چند نمونه ازعکس های مجموعه 2 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۱ شرمنده اینم یه سری مطالبه از سایت های مختلف جمع کردم،به صورت خلاصه،حالا اگه بعدا وقت بشه یه تاپیک جداگانه میزنم.......اما چون میخواستی تحویل بدی دیگه گذاشتم،سرعتمم خیلی افتضاح بود ،شرمنده دیر شد.اینم لینکش: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
~M~O~J~ مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۱ مقدمات طرح 1 دوستام همین موضوع بود... برات میذارم... لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۱ پاورپویت موزه هنرهای معاصر تهران؛ 51 صفحه : http://www.noandishaan.com/forums/thread84711.html#post924918 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده