رفتن به مطلب

اسپیلیت


ارسال های توصیه شده

دوستان من دنبال گرمایش اسپیلیت میگردم که خوب توضیح داده لاشه همه میگن کار کندانسور و اواپراتور عوض میشه ولی دیگه توضیح ندادن میخواستم بدونم کسی میتونه کمک کنه بتونم بفهمم؟

لینک به دیدگاه

بعضی از دوستان لطف دارن این تایپکو میبینن و چون مطلب خوبی برا دانلود توش نیست و فقط جنبه پرسشو پاسخ داره ازش رد میشن.دوستان من 4 سال مکانیک خودرو خوندم هنرستانو کاردانی الان دارم کارشناسی سیالات میخونم .اینو به جرات میگم اگر سوالی بلد باشم جواب میدم .بلا نسبت بعضیا ماها فقط دوست داریم اطلاعات بگیریم.یه حرف دوستانه به بعضیا دانلود کردن مهم نیست که بریم از هرچیزی و مطلبی که فکر کنیم خوبه دانلود کنیم .مهم خوندن اونه

 

 

من جواب این سوالو میرم پیدا میکنم ودیگه تایپک سوال نمیذارم تواین انجمن دوستانی که تاسیسات خوندن فقط خوندن به عمل که میکشه یادوست ندارن از چیزی که بلدن بگن یا بلد نیستن اینو بدون رودربایستی گفتم

لینک به دیدگاه

سلام بر مهندس رحیمی عزیز

با توجه به اون قیدی که فرمودید (کامل توضیح داده باشه) باید بگردم و اگر پیدا کردم اینجا قرار بدم

موفق باشید:a030:

لینک به دیدگاه
بعضی از دوستان لطف دارن این تایپکو میبینن و چون مطلب خوبی برا دانلود توش نیست و فقط جنبه پرسشو پاسخ داره ازش رد میشن.دوستان من 4 سال مکانیک خودرو خوندم هنرستانو کاردانی الان دارم کارشناسی سیالات میخونم .اینو به جرات میگم اگر سوالی بلد باشم جواب میدم .بلا نسبت بعضیا ماها فقط دوست داریم اطلاعات بگیریم.یه حرف دوستانه به بعضیا دانلود کردن مهم نیست که بریم از هرچیزی و مطلبی که فکر کنیم خوبه دانلود کنیم .مهم خوندن اونه

 

 

من جواب این سوالو میرم پیدا میکنم ودیگه تایپک سوال نمیذارم تواین انجمن دوستانی که تاسیسات خوندن فقط خوندن به عمل که میکشه یادوست ندارن از چیزی که بلدن بگن یا بلد نیستن اینو بدون رودربایستی گفتم

 

 

ممنون از حسن نظر شما دوست عزیز

شما مبنا رو بر این بذار که دوستانی که تاسیسات خوندن یا دارن میخونن یا..... بلد نیستند جواب این سوال رو بدند، !!!

من هم جواب شمارو بدون رودربایستی گفتم

در ضمن وقتی جواب رو پیدا کردید اینجا بذارید تا باقی دوستان هم که نمیدونند استفاده کنند.

موفق باشید

لینک به دیدگاه

اونطور که من برداشت کردم شما منظورت سیستم درونی دستگاه و پروسه تبدیل شدن این دو به هم هست.

دوست عزیز هیچکس جواب این سوال رو به شما نمیده،حتی سازنده!

جواب روتینش همون میشه که خودت گفتی،غیر از اون هم زیاد خودت رو درگیر نکن،اینجا هم کسی چیزی بلد باشه مطمئن باش جواب میده و الا به قول شما!!!!!بلد نیست!!!!!!!!!امیدوارم در سوالات بعدیتون موفق باشید:a030:

فروم فقط برای سوال پرسیدن و رفع اشکال نیست،برای یاد دادن هم هست،پس اگر یاد گرفتید،حتما اون رو با بقیه شریک بشید:a030:

لینک به دیدگاه

بعد از گشتن و پرسوجو بلاخره جواب این سوالو پیداکردمدوعدد سیکل از سایت Energy Savers برای شما قرار داده ام که به وضوح تغییر سیکل و چرخه Heat Pump را نمایش می دهد به طوری که در شکل زیر همانطور که مشاهده می کنید سیکل نرمال یک کولر گازی است.

 

splitsyste.jpg

 

 

تنها تفاوتی که در چرخه گرمایش مشاهده می شود جهت عبور سیال است که فرآیند کاندنسینگ در داخل انجام می پذیرد.

 

splitsyoy.jpg

 

کاندنسر کولر گازی شکل اول ........................تبدیل شده است به........................... اواپراتور شکل دوم .

 

اواپراتور کولر گازی شکل دوم ........................تبدیل شده است به........................... کاندنسر شکل دوم .

 

جهت عبور سیال بر عکس شده است.

 

شیر انبساط بدون تغییر باقی می ماند.

 

شما باید اول طرز کار Heat Pump را آشنا شوید تا سیکل برایتان کاملا جا بیفتد.توسط این دستگاه جهت جریان را تغییر می دهند.

 

funzinkvk.jpg

 

در این شکل سیکل گرمایش و سرمایش به سادگی تشریح شده است توسط هیت پمپ:

 

figure44.gif

دوستان عزیز اولا شما باید یک نکته را بدونین:

دمای مبرد در یک فشار تقطیر ثابت می تونه مقادیر مختلفی باشه مثلا مبرد 22 در فشار تقطیر (فشار کندانسور) 13.9 بار وقتی از کمپرسور خارج می شود دمایش حدود 60 درجه است ولی دمای 60 به دلیل این است که مبرد در حالت سوپرهیت است مبرد از خروجی کمپرسور شروع به مافوق داغ زدایی (desuperheating) میکند یعنی در همان فشار 13.9 بار شروع به سرد شدن می کند تا به حالت اشباع برسد وتقطیر شود وقتی مبرد به اشباع رسید فشار همان 13.9 بار است ولی دمای مبرد 36 درجه سانتی گراد است. فرآیند مافوق داغ زدایی در خط دهش و مقداری از کویل کندانسور صورت می گیرد ولی بیشتر سطح کندانسور در حالت اشباع است ودمای آن برابر با دمای اشباع مبرد در فشار 13.9 بار است که 36 درجه می باشد. حالا وقتی اسپیلیت به حالت گر مایش رفت درسته دمای خروجی کمپرسور بالا است ولی مبرد وقتی به داخل کنداسورحالت گرمایش(که همان اواپراتور سرمایش داخل اتاق است) وارد می شود تا دمای اشباع خنک می شود و دمای مبرد داخل کویل خیلی پایین تر می آید و 93 درجه نیست .حالا برای اینکه دقیقا بدونی دمای داخل کویل چقدر است باید بدونی که دراسپیلیت فشار اواپراتور داخل که حالا کندانسور شده در حالت گرمایش چقدر است سپس از جدول خواص اشباع مبرد مورد استفاده ، دمای اشباع متناظر با آن فشار را می خوانی که این دما دمایی است که داخل کویل می باشد و اتاق را گرم می کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...