.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 فروردین، ۱۳۹۱ آنچه در ادامه میخوانید، نگاه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، نویسنده وبلاگ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، به تعدادی از فیلمهای مطرحی است که در آنها، بازیگران و ستارههای سینما، به ایفای نقش یک معمار پرداختهاند: 1. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در فیلم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، به کارگردانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، سال 1949 در این فیلم، "گری کوپر"، ستاره جدی و متشخص آن سالها، نقش "هوارد رورک" را بازی کرد، معماری که طراحیهایش، با عرف پذیرفتهشده معماران متفاوت بود و بنابراین از دانشگاهش اخراج شد و او تصمیم گرفت برای اثبات خود، از طرحهایش دفاع کند. جایی در این فیلم، کوپر میگوید: "قبل از اینکه بتونی کاری برای مردم بکنی، باید کسی باشی که اصلاً میتونه کاری انجام بده! ولی برای اینکه کاری انجام بدی، باید انجام دادنش رو دوست داشته باشی، نه مردم رو!" برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 11 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 فروردین، ۱۳۹۱ آنچه در ادامه میخوانید، دومین بخش از نگاه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، نویسنده وبلاگ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، به تعدادی از فیلمهای مطرحی است که در آنها، بازیگران و ستارههای سینما، به ایفای نقش یک معمار پرداختهاند: 2. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در فیلم i برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، به کارگردانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، سال 1957 در این فیلم، "هنری فاندا"، یک سال پس از بازی در فیلم تاریخی "جنگ و صلح"، نقش آرشیتکتی را باری میکند که نفر هشتم هیئتمنصفهای 1۲نفره است. قتلی رخ داده و یک جوان اسپانیایی ـ آمریکایی متهم است و این هیئتمنصفه باید بر گناهکار بودن یا بیگناهی جوان شهادت دهند. در جای مهمی از فیلم، فاندا میگوید: "ما یک تردید منطقی داریم، و اون چیزیه که در روش ما خیلی ارزشمنده: هیچ عضو هیئت منصفهای نمیتونه کسی رو گناهکار بدونه، مگه اینکه مطمئن باشه! ما 9 نفر نمیتونیم بفهمیم شما سه نفر چطور هنوز اینقدر مطمئنید!» منبع 10 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۱ 3. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در فیلم Hiroshima Mon Amour، به کارگردانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، سال 1959 در فیلم "هیروشیما، عشق من"، زن فرانسوی جوانی که به هیروشیما رفته تا فیلمی درباره صلح بسازد، آنجا با یک معمار ژاپنی رابطه عاطفی پیدا میکند و به یاد اولین عشق زندگیاش میافتد، عشق به یک افسر آلمانی! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 11 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 خرداد، ۱۳۹۱ 4. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در فیلم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، به کارگردانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، سال 1967 در این فیلم، "آلبرت فینی"، یک آرشیتکت پرمشغله و "اُدری هپبورن"، یک راهنمای تور است. آنها ازدواج میکنند و ده سال پس از ازدواجشان، سعی در حل مشکلات زندگی مشترکشان دارند. [TABLE=align: center] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=width: 235][/TD] [/TR] [/TABLE] 8 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۱ 5. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در فیلم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، به کارگردانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، سال 1974 در این فیلم که با هزینه ۱۴ میلیون دلاری ساخته شده است، "پل نیومن" نقش معمار برجی را دارد که آتش گرفته و باید به مأموران آتشنشانی در خاموش کردن آتش و نجات جان افراد گرفتار در برج کمک کند. در جایی از فیلم، "مککویین" در نقش رئیس آتشنشانی، خطاب به معمار داستان میگوید: «میدونی؟! امشب خیلی خوششانس بودیم. جنازهها تقریباً ۲۰۰ تا بودن. یکی از این روزا، تو ۱۰۰۰۰ نفر رو تو یه آتشسوزی میکشی و این منم که باید دود بخورم و جنازه در بیارم تا یکی یادمون بده، چطور ساختمون بسازیم!» برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 7 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 تیر، ۱۳۹۱ 6. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در فیلم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، به کارگردانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، سال 1991 داستان این فیلم، ماجرای بازخوردهای ازدواج یک معمار سیاهپوست با یک خانم منشی سفیدپوست، میان اطرافیانشان است. از نکات جالب فیلم این است که «هال بری» برای آنکه نقش یک معتاد به کراک را بازی کند، دو هفته حمام نرفت! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 شهریور، ۱۳۹۱ 7. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در فیلم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، به کارگردانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، سال 1994 در این فیلم خیلی متوسط، Richard Gere، در نقش «وینسنت ایستمن» بازی میکند که این جناب ایستمن، معطل مانده بین همسرش (شارون استون) که ۱۶ سال است ازدواج کردهاند و یک خانم تازهوارد به نام اولیویا، کدام را برگزیند؛ وسط این انتخاب مهم هم گاهی معماری میکند! [TABLE=align: center] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=width: 235][/TD] [/TR] [/TABLE] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 آبان، ۱۳۹۱ [TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [TD=align: center] به یاد یکی از بزرگترین استادان فیلم ساز مدرن آلفرد هیچکاک به دهه ی 50 و فیلم پنجره ی عقبی باز می گردیم. پنجره ی عقبی در سال 1954 در آمریکا به کارگردانی هیچکاک به نمایش درآمد. در این فیلم بیشتر سکانس ها به چشم انداز یک اتاق تک نفره محدود شده است. همه چیز در این مجتمع مسکونی برای همه عادی به نظر می رسد به استثنای یک عکاس که مجبور است دنیا را از همان چشم انداز همیشگی ببیند. جف عکاس حرفه ای که در یک صانحه صدمه دیده به نوعی در آپارتمان خودش زندانی شده است. با فراستی که هیچکاک در فیلمبرداری به خرج داده بیننده به تبع جف در این آپارتمان حبس می شود, و به تماشای همسایگان آپارتمان مقابل از نمای پشتی ساختمان می پردازد. پرداخت معمارانه ای که هیچکاک در این اثر تعبیه کرده به جف کمک می کند تا رد یک جنایت را دنبال کند. فضاسازی , محدود کردن تمام تصاویر توام با کلوزآپ از تک اتاق جف و گزیدن پنجره ی عقبی ساختمان روبه رو در قامت پرده ی نمایش به رازآلودگی داستان دامن می زند. [/TD] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [/TABLE] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 دی، ۱۳۹۱ [TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [TD=align: center] كليك فيلمي كمدي و نه چندان منتقد پسند است، اما ارتباطي تنگاتنگ با حرفه معماري دارد و بسياري از مسائل شخصي زندگي يك معمار را نشان مي دهد. ضرب العجل ها، تغييرات غير منتظره در برنامه و كار در شب، جزئي از روال عادي زندگي شخصيت اصلي فيلم شده است تا آنجا كه كمبود زمان براي زندگي اجتماعي و خانوادگي وي، باني استفاده از وسيله اي براي كنترل زمان مي شود. به عنوان يك معمار، اين تنگناهاي زماني براي شما نيز آشناست؟ مشخصات اصلي فيلم: محصول سال 2006 از آمريكا كارگردان: فرانك كوراكي نويسندگان: استيو كورن ، مارك اُكيف بازيگران: ادام سندلر، كيت بكينسيل ، كريستوفر واكن ، ديويد هاسلهف ، جولي كاونر معمار جوان، مايكل نيومن زندگي خانوادگي متوسطي همراه يا همسرش دونا و فرزندانش بن و سامانتا دارد. با اين حال، وي به كارش معتاد است و تحت فشار و استرس زيادي قرار دارد . وي در تلاش براي جلب رضايت رئيس خود با كار زياد و همكاري هايش در شركت است و با اولويت دادن به كار خود از زندگي خانوادگي اش غافل شده است. زماني كه وي بسيار خسته براي خريد يك كنترل به فروشگاه مي رود، فروشنده عجيب آنجا به وي كنترلي با توانايي تنظيم زندگي اش مي دهد. با اين حال به دليل استفاده بيش از حد از اين دستگاه، مايكل كنترل زندگي خود را از دست مي دهد و در اين ميان لحظاتي از زندگي اش را مي بيند كه به دليل كار زياد از دست داده است و در پايان، بسيار دير به اين نتيجه مي رسد كه خانواده اش را در اولويت اول زندگي اش بگذارد. [/TD] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] كليك [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] كليك [/TD] [/TR] [/TABLE] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 دی، ۱۳۹۱ [TABLE=class: BorderBox] [TR] [TD=align: center][TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [TD=align: center] اگر خانه شما، محله زندگي تان و حتي شهرتان، بخشي از يك مجموعه تلويزيوني باشد، چه مي كنيد؟ يك جهان جعلي، همچون آرمانشهري كوچك، محلي ست كه ترومن بربنك زندگي مي كند ؛ پيچيده در دروغ ها و نقش ها با غالب هايي روزمره و فضاهايي واقعي. اين فيلم، سوالي ست از ايده ي يك " واقعيت " كامل و مشكلات زندگي در حومه شهر با سناريوهاي از پيش تعيين شده و قابل پيش بيني. از ديدگاه شهرسازي و معماري اين نگراني پيش مي آيد، كه ما تا چه حد بر دنياي اطرافمان كنترل داريم؟ و تا كدامين مرز ما طراح واقعي آنچه مي خواهيم، هستيم؟ و آيا اين انتخاب هاي تصادفي، اختياري، بي ترتيب ، در اصل از نظر ما " كمال " و " حقيقت " هستند؟ در فيلم پيتر وير، ما شاهد زندگي ترومن بربنك مي باشيم كه در اصل سناريويي از پيش نوشته شده در نمايش يا مستندي واقعي ست ؛ نمايشي كه او در زندگي حقيقي اش، ستاره آن است و در هر قدم او را دنبال مي كند. فيلم نشاط وي را در زندگي به ظاهر " كامل " و شهر ايده الش نشان مي دهد ؛ يوتوپيايي از پيش نوشته و مكتوب. خانواده، همسايگان، همكاران و دوستانش، بازيگران بزرگترين توليد فيلم تلويزيون هستند. درخواست ها و تمايلات وي ، در طلب خشنودي و زندگي كامل تر شروع مي شود. اين سوءاستفاده از ترومن براي جلب مخاطب شبكه تلويزيوني اش، تفسيري قدرتمند از جامعه مدرن را نشان مي دهد كه به طور فزاينده اي، تعاملات زندگي مان را با ارتباطات و برنامه هاي تلويزيوني پوشانده ايم و به دنبال" زندگي ايده ال " ، دست از زندگي واقعي خود كشيده ايم. اين فيلم محو شدن افزاينده حريم ميان واقعيت و داستان ، حقيقت و درام را نشان مي دهد ؛ همانگونه كه وير مي گويد: " ما همه به اين شبكه هاي جهاني متصليم. ما آنجاييم ؛ در تماشاي جهان. همه ما به جنگ خليج فارس، همچون برنامه اي نمايشي مي نگريم. دوربين ها از همه چيز فيلم مي گيرند و در حال حاضر هيچ تاسف و تعجبي از ديدن و شنيدن يك حادثه وحشتناك وجود ندارد. ما خبر كشته شدن يك كودك را مي شنويم و به ديدن كليپ هايي كه پدر و مادرش از بزرگ شدنش گرفته اند، مي نشينيم. مثل يك فيلم است ؛ بسيار غير قابل باور و عجيب. " فيلم همچنين، آرمان هاي مدرن و سطحي " زندگي ايده ال " وعده داده شده را به بحث مي گذارد ؛ يك زندگي به سبك حومه آمريكاي شمالي. اين معماري پرسش برانگيز ما در تفسير روش هاي مدرن و گستردگي هاي بي هدف هر متروپليتن است. معماري نمايش ترومن، بسيار قابل توجه است، منطقه اي در فلوريدا كه در برنامه توسعه شهري آن به همين صورت ساخته شده است.چهارصد خانه كه همگي به صورت ساختمان هاي منحصر بفرد و جداگانه اي ساخته شده اند ؛ البته با قوانيني سخت گيرانه و مشخص در جزئيات و اندازه ها. اين آيين نامه شامل چگونگي چمن حياط ها، دكوراسيون خارجي و شرايط نگهداري باغ نيز مي باشد. اين نوع خاص از توسعه شهري كه نام " شهر ويكتوريايي مدرن " گرفته، با خيابان هاي باريك، نرده هاي حياط مشابه و خانه هاي نزديك به هم به منظور تشويق به پياده روي و روابط همسايگي، بسيار ساختگي ست و چشم اندازي ايده ال اما مصنوع را ارائه مي دهد. مشخصات اصلي فيلم: محصول سال 1998 از آمريكا كارگردان: پيتر وير نويسنده: اندرو نيكول بازيگران: جيم كري ، لارا ليني ، اد هريس ، نوا امريچ ، ناتاشا مك الون [/TD] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نمايش ترومن [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [/TABLE] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 دی، ۱۳۹۱ [TABLE=class: BorderBox] [TR] [TD=align: center][TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [TD=align: center] آينده كجاست؟ چگونه ساخته مي شود؟ يكي از راه هاي پيدا كردن جواب چنين سوال هايي، نگاه كردن به فيلم هاييست كه به تشريح و نمايش آينده مي پردازند. استفاده از معماري آينده مشكلات زيادي در نحوه توليد فيلم و سناريو ايجاد مي كند. چه تغييراتي در هر بازه زماني در معماري ايجاد مي شوند و چگونه به وجود مي آيند؟ از كجا آغاز مي شوند؟ اين تغييرات، مطمئنا در كاربري ها نمود بيشتري خواهد داشت. حتي اگر سينما راهكاري براي پيش بيني و ابزاري براي نمايش تغييرات و تحولات آينده بيابد، در بيان تغيير كاربري ها دچار ضعف مي شود. آيا تغييرات با حفظ عملكرد معماري به وقوع مي پيوندند؟ اگرچه به وضوح، بيان سينمايي از تفسيرهاي پيچيده تحولات عملكردي قاصراست، اما اين صنعت اهميت بيشتري بر نحوه بيان و نمايش تحولات آينده مي گذارد. بعد از گذشت پنجاه و پنج سال از متروپليس اثر لانگ، تاثيرات آن بر روي فيلم بليد رانر به راحتي ديده مي شود. اسكات نيز به نمايش راه ها، به عنوان جداكننده شكافي ميان فقير و غني و انفجار جمعيت مي پردازد، بدون ارائه هيچ راه حلي. تيم اسكات نيز همچون لانگ، آيندهشهر لس آنجلس را با الهام از شهر نيويورك ؛ توسط گروه جلوه هاي ويژه داگلاس ترمبول به نمايش مي گذارد: " بزرگترين چالش ما، ايجاد يك حس مقياس بي نهايت بزرگ در شهري همچون نيويورك بود؛ با ايده اي براي ساخت سازه هايي بي شمار با پنجاه يا شصت طبقه كه بخشي از سايتي شامل ابر سازه هايي متشكل از بلوك هاي متعدد و گنجايش صدها نفر در هر طبقه. " لس آنجلس، سال 2019 ، زمينه ي اصلي فيلم بليد رانر از ريدلي اسكات است ؛ فيلمي برگرفته از كتاب " آيا آدم مصنوعي ها خواب گوسفند برقي مي بينند؟ " منتشر شده در سال 1968 . فيلمنامه فيلم كه با تغييرات كلي مواجه شده است، داستان مبارزه با ماشين هايي انسان نما با نام رپليكانت است كه با وجود منع حضورشان بر زمين، مخفيانه در لس آنجلس زندگي مي كنند. فيلم ارتباطي ميان تاريخ ( آينده ) ، معماري ( موقعيت شهري و شهرسازي لوس آنجلس ) و بدن ( نياز به تشخيص انسان از روبات ) را به ارمغان مي آورد و فيلمنامه اي علمي-تخيلي يا مضامين فلسفي مي سازد. مشخصات اصلي فيلم: محصول سال 1982 از آمريكا كارگردان: ريدلي اسكات نويسنده: همپتون فنچر ، ديويد پيپلز ،رولند كبي بازيگران: هريسون فورد ، روتگر هاور ، ادوارد جيمز اولمس ، داريل هانا [/TD] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] بليد رانر [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [/TABLE] منبع 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 بهمن، ۱۳۹۱ [TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [TD=align: center] معمار پرتغالي و برنده جايزه پريتزكر سال 2011، ادواردو سوتو دي مُر، يكي از شش برگزيده رقابت معتبر جايزه ولف از اسراييل در سال 2013 شده است. اين افتخار باز هم، تاييدي بر استعداد اين معمار برجسته اما گمنام مي باشد. به منظور بهبود بخشيدن به اين گمنامي و معرفي اين معمار، تام اندرسن وي را به عنوان موضوع فيلم جديد خود، " ريكُنوِرسائو " قرار داده است. تام اندرسن، براي ساخت كلاژ سينمايي خود در سال 2004 كه از كليپ هاي فيلم هاي محبوب سينمايي ساخته بوده است، به نام " لس آنجلس با خود بازي مي كند " مورد تاييد و تحسين منتقدان و از لحاظ قانوني مورد سوال قرار گرفت. " بسياري از فيلم ها به ساختمان هاي معماري، همچون اشياء هنري مي نگرند. " تام اندرسن در گفتگو با ال اِي ويكلي اضافه مي كند: " همانند فيلم كِن بِرنز از فرانك لويد رايت. شما اين فيلم را تماشا مي كنيد و متوجه نخواهيد شد كه ساختمان لاركين ديگر وجود ندارد! اين بنا را همچون يك نماد ايده ال نشان مي دهند و فرم هايش را ابدي. در حاليكه من مي خواستم زندگي حقيقي اين ساختمان ها را نشان دهم. " اندرسن رويكردي بدون قضاوت و آرشيو گون، همچون نگاهش در فيلم قبليش ، همچون نگرش سوتو دي مُر در ساخت يك محيط دارد. اين معمار پرتغالي به دليل الحاقات درون متني اش از ساختارهاي نيمه تخريب شده و يا ويران شده در پروژه هاي امروزي اش، مورد ستايش قرار گرفته است. با امتناع از معماري هاي خيال پردازانه براي بقاياي تاريخي، وي به عنوان پيشگامي جسور شناخته شده است. اندرسون با استفاده از اين فيلم، به دنبال دست يافتن به ادراك پيچيده معماري در كارهاي اين معمار و جان بخشيدن به ساختمان هاي خاموش وي است و يا به نقل از ال اِي ويكلي: " تغيير ساختار زمان در فيلم و گذر از زمان مورد نياز در درك قدرشناسانه ساختمان هاي اين معمار. " [/TD] [TD=bgcolor: #cdcdcd] [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] استاديوم شهرداري بارگا ، ادواردو سوتو دي مُر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] موزه پائولو رگو ، ادواردو سوتو دي مُر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] مترو پورتو ، ادواردو سوتو دي مُر [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گالري سرپنتين در سال 2005 ، ادواردو سوتو دي مُر و الوارو سيزا [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] موزه پائولو رگو [/TD] [/TR] [/TABLE] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
*lotus* 20275 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 بهمن، ۱۳۹۱ فیلم سینمایی inception کوب (لئوناردو دی کاپریو) یک مهاجم شرکتی با بالاترین قابلیت است. او به ذهن افراد دیگر نفوذ می کند تا ایده هایشان را بدزدد. حالا او توسط یک میلیاردر قدرتمند استخدام شده تا برعکس کار خود را انجام دهد: معرفی یک ایده به ذهن یک رقیب و باید آن را چنان خوب انجام دهد که فرد رقیب فکر کند این ایده متعلق به خودش است... کارگردان : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بازیگران: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام جوایز :برنده اسکار: بهترین فیلمبرداری، بهترین صداگذاری، بهترین صدا برداری، بهترین جلوه های ویژهنامزد اسکار:بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اورجینال، بهترین موسیقی متن در واقع تو این فیلم یه معمار خلاق فضاسازی میکنه تا از طریق این فضا ها به ذهن افراد نفوذ کنن 1 لینک به دیدگاه
*lotus* 20275 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 بهمن، ۱۳۹۱ کارگردان: Marc Webb ژانر: کمدی ، درام ، عاشقانه بازیگران: [TABLE=width: 525, align: right] [TR] [TD]Joseph Gordon-Levitt [/TD] [TD]در نقش [/TD] [TD]Tom Hansen [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zooey Deschanel [/TD] [TD]در نقش [/TD] [TD]Summer Finn [/TD] [/TR] [/TABLE] فیلمنامه: Scott Neustadter ، Michael H. Weber زمان فیلم: 95 دقیقه خلاصه داستان فیلم: پسری بنام تام ( جوزف گوردن ) که یک طراح موفق است، عاشق دختری بنام سامر ( زوی دسچانل ) میشود. تام همه اتفاقات و حرکاتی که در دنیا اتفاق می افتد را به نوعی به عشق ارتباط میدهد و حتی معتقد است اعتصابات و درگیری ها نیز از یک نوع عشق و عاطفه سرچشمه میگیرند. اما نگاه سامر به زندگی متفاوت است و عشق را باور ندارد... لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده