رفتن به مطلب

تاثیرات الودگی الکتریکی بر سلامت


ارسال های توصیه شده

آیا احساس می کنید از بی خوابی، افسردگی، کج خلقی زیاد و روز افزون، دردهای غیر قابل تشریح، سردردها، جوش های پوستی، صدای زنگ زدن درگوش، کرختی و بی حسی، ضربان قلب غیر معمول، افزایش فشار خون یا سرگیجه، در رنج و عذاب هستید و خسته شده اید؟

 

اگر این طور است، احتمالا شما از " حساسیت الکتریکی" در رنج هستید. این مطلب را دکتر مگدا هاوس، که یک متخصص معروف در سطح بین المللی در زمینه " اشعه الکترومغناطیسی" می باشد، مطرح کرده است. وی همچنین بیان می کند: "الکتریسیته آلوده" در سطح جهانی موجب نگرانی در سلامتی شده است.

 

امروزه، تعداد کمی از افراد، گرایش به عدم استفاده از وسایل الکتریکی دارند. اما قبل از این پژوهش من هرگز پی نبرده بودم که وسایل مدرن الکتریکی، چگونه می توانند مقدار زیادی آلودگی الکتریکی تولید کنند.

 

دکتر هاوس معتقد است، الکتریسیته خالص و مناسب که در اصل در محل کار و خانه هایمان، انرژی تولید می کند، فرکانس سالم و مطمئن ۶۰ هرتز را بکار می برد. امروزه، ترانسفورماتور ها ۶۰ هرتز را به انرژی با ولتاژی پایین برای وسایل الکترونیکی تبدیل کرده اند. این امر موج های کوچک آلودگی الکتریکی را ایجاد می کند که ۲۵۰۰ بار بیشتر از انرژی یک سیستم الکتریکی متعارف ۶۰ هرتزی است. درحقیقت ما آلودگی الکتریکی ایجاد کرده ایم، آلودگی که برای ما ضرر دارد و خوب نیست.

 

من متوجه شده ام که اگر ما یک مهندس برق نباشیم، به راحتی گول این انرژی آلوده را می خوریم. به عنوان مثال، خانه های ما چندین دستگاه تنظیم کننده شدت نور دارد. از روی سادگی فکر می کردم که این مساله می تواند حرکتی سنجیده و عاقلانه باشد، اما کلیه این وسایل اضافه شده به لامپ های فلورسنت، لامپ های کم مصرف و مراکز تفریحی الکترونیکی و کامپیوترها، الکتریسیته آلوده ایجاد می کنند. درواقع، آنها به طور کلی تابش الکترومغناطیسی زیادتری نسبت به خطوط برق تولید می کنند.

 

اگر می خواهید آلودگی الکتریکی بیشتری ایجاد کنید، از سشوار استفاده کنید. این وسیله، ۵۰۰ بار بیشتر از اجاق های مایکروویو، خطوط برق و ماشین های لباسشویی; اشعه الکترومغناطیسی(emr) آلوده تولید می کند.

 

هفته گذشته در بوستون، من از دستگاه جی پی اس(gps) استفاده کردم تا راهم را گم نکنم. سیگنال های الکتریکی مربوط به آن از ۲۰۰۰ ماهواره در فضا بر من ساطع می شد.

 

اغلب مردم از این ابر غیرقابل مشاهده اشعه الکترومغناطیسی (emr) و تاثیرات آن بر روی سلامتی مان آگاه نیستند. اما آن نمی تواند حیوانات وحشی را گول بزند. پرنده ها، خفاش ها و زنبورها، محل هایی که در آنجا دکل های مخابراتی ساخته می شوند را ترک می کنند.

 

دانشمندان در روسیه، طلایه دار تحقیقات رویemr هستند. در طی جنگ جهانی دوم، آنان متوجه شدند که اپراتورهای رادار اغلب از نشانه های بیماری ای در رنج هستند که اکنون این علائم به emr نسبت داده می شود. در اوج جنگ سرد، آنان به طور مخفیانه، سفارت آمریکا در مسکو را با اشعه میکروموجی، که باعث یک نوع بیماری ناشی از اشعه در کارمندان آمریکایی شد، بمباران کردند.

 

بعدها، در سال ۲۰۰۷، یک تیم مشترک از دانشمندان ایالات متحده، سوئد، دانمارک، اتریش و چین نیز گزارش ۶۵۰ صفحه ای از ۲۰۰۰ آزمودنی تهیه کردند که به جزئیات اثرات مسمومیت زایemr پرداخته بود.

 

نتایج آن پژوهش حاکی از این بود که اشعه حتی به میزان کم، می تواند روی سیستم ایمنی تاثیر مخرب گذاشته و در ایجاد بیماری آلزایمر، جنون و بیماری های قلبی نقش داشته باشد. مطالعات دیگریemr ; را به سقط جنین، تولد کودکان نارس و ناقص، خودکشی، بیماری اسکلروزیس آمیو تروفیک لترال(als) و بیماری پارکینسون ربط داده بودند.

 

علاوه بر این اختلالات، شواهدی موجود است که نشان می دهد emr می تواند موجب بیماری سرطان شود. در سال ۱۹۵۶ در استرالیا، زمانی که تلویزیون برای استفاده عموم به بازار آمد; محققان با ارائه مدارکی، افزایش سریع بیماری های بدخیم را در بین افرادی که در نزدیکی دکل های انتقال برق زندگی می کردند به اثبات رساندند. در دهه ۱۹۷۰، نانسی ورتایمر، یک متخصص بیماری های واگیردار از دنور، به وجود نشانه هایی از سرطان خون در میان کودکانی که در نزدیکی خطوط برق فشارقوی زندگی می کردند اشاره نمود. دیگر مطالعات نیز به نتایج مشابهی دست یافتند.

 

در سال ۱۹۸۸، شرکت هیدرو کبک قراردادی را با محققان دانشگاه مک گیل به منظور مطالعه و بررسی در خصوص اثرات خطوط فشار قوی برق بر سلامتی کارکنان منعقد نمود. آنان کشف کردند که این کارگران ۱۵ برابر بیشتر در معرض خطر بیماری سرطان خون قرار داشتند. این موسسه پس از چاپ نتایج پژوهش، مطالعاتش را در این زمینه به پایان رساند.

 

در مورد استفاده از تلفن های همراه و بی سیمی چطور؟ امروزه افراد زیادی هنوز آنها را بکار می برند، به خاطر آنچه " اصل پیشگیرانه" نامیده می شود در رابطه با استفاده از آنها بایستی احتیاط نمود. نتایج یک مطالعه سوئدی نشان داد، کسانی که در سنین نوجوانی شروع به استفاده از تلفن موبایل کرده اند، ۵ برابر بیشتر نسبت به کسانی که در بزرگسالی شروع به استفاده از آن نمود ه اند، در معرض خطر سرطان مغزی قرار دارند. این اطلاعات با مطالعه اخیر سازمان بهداشت جهانی بر روی تلفن های موبایل همبستگی دارد و بیانگر نیاز به پژوهش های بیشتری در مورد تلفن هایی که نوجوانان به کار می برند و ارتباط آن با خطر تومورهای بدخیم کشنده مغزی می باشد. نوشته: دکتر گیفورد جونز یک روزنامه نگار امور پزشکی است که دارای مطب شخصی طبابت در تورنتو می باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...