رفتن به مطلب

موزه موسیقی


lady architect

ارسال های توصیه شده

سلام.........به قول سارا جون همه حرفارو بچه ها زدن...........من خودم واسه کارام با این موضوع مخالفم که واسه کانسپت دقیقا شکل یک چیز باشه در اینجا مثلا سازها.....

به نظرم شما باید در مورد موسیقی مطالعه کنید ببینید که چی هست وچه رابطه ای میتونید با معماری براش در نظر بگیرید...............

 

مثلا یکی از ارکان شاید آرامشی باشه که از موسیقی گرفته میشه......خب باید دید چطور میشه اون رو در معماری به کار برد ...شاید یکی از کارا استفاده از احجام منحنی هستش..........

 

فراموش نکنید که معمارخالق فضاس که به وسیله احجام به وجود میاد منظورم از این حرف اینه که این نباشه که با المان بیاید ونشون بدید که موزه موسیقی هست .......

شاید آخرین مرحله وگوشه ی کوچیکی از کار باشه........

اینجا یه سری مطلب دیدم شاید به دردتون بخوره.............

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

دیییه همییییییییییین..................:JC_thinking:

اگه چیزی دیگه به ذهنم رسید میگگگگگگگم.................:girl_in_dreams::connie_24::there:

لینک به دیدگاه
یعنی میخوای فقط حجمش و بسازی ببری؟

طراحی داخلش مد نظرت نیست؟

 

چون کاربری موزه هست معمولا فرم بنا مدنظره........البته باید به عملکردهای داخلی هم توجه داشت ..........مخصوصا که موسیقیه......ممکنه بعضی عملکردها

 

در فرم بناتاثیر گذار باشه ودر نمادیده بشه.........................

 

:ws37::ws52::icon_redface::icon_redface:

لینک به دیدگاه
چرا فدات شم منتها اول حجمم باید تایید شه

 

اها ...

منم مثل دوستمون میخواستم یه چیز دیگه رو هم بگم اونم اینه که وقتی همه نت و ساز به ذهنشون رسیده احتمالا یه کم کلیشه بشه این شکل

میری میبینی همه همین شکلی طراحی کردن

فک میکنم اگه یه الهامی بگیری که تو نگاه اول دقیقا شکل اون چیزی که ازش الهام گرفتی معلوم نباشه کارت خاص تر بشه

یه چیزی که احتیاج به کشف داشته باشه مثلا میتونی به جای اینکه مستقیما از حجم یه چیزی استفاده کنی از عناصر ریز ترش استفاده کنی مثل سیم ها،حفره های ساز های بادی،انحنا های ساز های کوبه ای یا باز هم سازای سیمی مثل کاسه تار و سه تار یا کمانچه

 

یا همون امواج موجی شکلی که آدم فک میکنه موقع موسیقی گوش کردن تو فضا پخش میشه

طرحای ریتمیک خطوط کنار هم تو درا یا روی حجم کلیت

 

 

چون کاربری موزه هست معمولا فرم بنا مدنظره........البته باید به عملکردهای داخلی هم توجه داشت ..........مخصوصا که موسیقیه......ممکنه بعضی عملکردها

 

در فرم بناتاثیر گذار باشه ودر نمادیده بشه.........................

 

ws37.gifws52.gificon_redface.gificon_redface.gif

آخه بعضی اساتید فقط طراحی حجم بیرونی و نما مد نظرشونه و طراحی داخلش و نمیخوان

 

یعنی نقشه براش طراحی نمیشه فقط حجم خارجیشو میخوان

فک کردم که دوستمونم ماکتش و اینجوری باید بسازه

چون در این صورت کمتر نیازی به فکر کردن به جزییات و ریزه کاری هستش

لینک به دیدگاه
اها ...

منم مثل دوستمون میخواستم یه چیز دیگه رو هم بگم اونم اینه که وقتی همه نت و ساز به ذهنشون رسیده احتمالا یه کم کلیشه بشه این شکل

میری میبینی همه همین شکلی طراحی کردن

فک میکنم اگه یه الهامی بگیری که تو نگاه اول دقیقا شکل اون چیزی که ازش الهام گرفتی معلوم نباشه کارت خاص تر بشه

یه چیزی که احتیاج به کشف داشته باشه مثلا میتونی به جای اینکه مستقیما از حجم یه چیزی استفاده کنی از عناصر ریز ترش استفاده کنی مثل سیم ها،حفره های ساز های بادی،انحنا های ساز های کوبه ای یا باز هم سازای سیمی مثل کاسه تار و سه تار یا کمانچه

 

یا همون امواج موجی شکلی که آدم فک میکنه موقع موسیقی گوش کردن تو فضا پخش میشه

طرحای ریتمیک خطوط کنار هم تو درا یا روی حجم کلیت

 

 

 

 

 

من بااین حرفتون موافقم اما نباید فراموش بشه که افرادی که از این موزه استفاده میکنن تنها افرادروشنفکر و معمار وکسایی که تو اینکار هستن نیست

 

وباید در طرح به این مورد توجه بشه که فرم برای افراد عادی هم قابل لمس باشه حالا نه به طور محسوس اما یه طور باشه که باکمی تامل متوجه بشن

 

وهمین یکی از عوامل جذب افراد هستش.......................

 

:ws52:

لینک به دیدگاه
من بااین حرفتون موافقم اما نباید فراموش بشه که افرادی که از این موزه استفاده میکنن تنها افرادروشنفکر و معمار وکسایی که تو اینکار هستن نیست

 

وباید در طرح به این مورد توجه بشه که فرم برای افراد عادی هم قابل لمس باشه حالا نه به طور محسوس اما یه طور باشه که باکمی تامل متوجه بشن

 

وهمین یکی از عوامل جذب افراد هستش.......................

 

:ws52:

 

اوهوووووووم موافقم

نه اونقدر زمخت که تو ذوق بزنه نه اونقدر پنهان که به ذهن نرسه :w16:

لینک به دیدگاه

باتوجه به موضوع موزه می تونی با یه اهنگ یا سمفونی های معروف شروع کنی یعنی مثلا یه موسیقی رو کانسپت خودت قرار بدی وباتوجه به اون روند طراحی رو شروع کنی یا این که اززبان موسیقی کمک بگیری ازنت ها ی موسیقی باتوجه به اقلیمی هم که داری بدنیست یه قسمتایی ازحجمت روببری داخل زمین یه پوسته یاحجمی که ازدل زمین اومده بیرون ویه قسمتهایی روهم اززمین بلندکنی برای نشون دادن حس تعالی موسیقی.

لینک به دیدگاه

سلام

ببخشید مزاحم شدم

یه کم تجربه دارم که شاید به دردتون بخوره

حرف آخرو همین اول میزنم

استفاده از شکل و حجم ساز ها در طراحی حجم موزه میتونه به نوعی زشترین و غیر معمارانه ترین حجم ها برای طراحی موزه باشه! به شدت توصیه میکنم در حجم بناتون اصلا به سمت انواع انحنای سه تارو زاویه سنتور و امواج صوتی نرید... اگه میخاید یه کار معمارانه انجام بدید

یه ساختمون شیشه دیدم که حجمش ویولون در مقیاس بسیار بزرگ بود! از دیدنش هم حالت تهوع بهم دست داد چه برسه بخام وارد فضاش بشم!

خوب ممکنه سلیقه شخصی من باشه

یک شخص عادی ممکنه با دیدن چنین ساختمانی به به و چه چه کنه و به نبوغ و نو آوری معمارش زنده باد بگه! ولی آیندگانی هم خواهند آمد و در مورد کارتون به قضاوت مینشینند.

میخواید از موسیقی ایده بگیرید؟

عالیه! ولی به دنبال کانسپت از احجام ملموس موسیقی نباشید!

یه کتاب مختصر در مورد تئوری موسیقی مطالعه کنید

به جای استفاده از حجم زیبای گیتار الکتریک، به یک کنسرت بی کلام برید و بعد از قرار گیری در فضای هارمونیک کنسرت، خط هاتونو بکشید! مطمئن باشید دست شما هارمونی موسیقی را روی کاغذ میاورد نه حجم ظاهری ساز رو!

از ریتم و ملودی استفاده کنید! ببینید چقدر بناهای اسلامی ما ریتم و تکرار دارند! ببینید چگونه همشون قالب و ملودی دارند

از یه گام مشخص استفاده کنید و به هر خطی اجازه ندید وارد کارتون بشه!

---

 

گوته عزیز میگه: هنرمند چیزی را خلق میکند که مردم عادی بایستی دوست داشته باشند، نه چیزی که دوست دارند

یه کم متفاوت باشید :a030:

لینک به دیدگاه

-به نظرم ابتدا يك ايده پيدا كن سپس كانسيت رو بر مبناي ايده ات پياده كن به طور مثال ايده من دندانه هاي پيانو و بالا و پايين شدن احجام بر مبناي حركت اصوات بود حتما نبايد ايده ايي كه ميخواي باهاش كار كني يك ساز موسيقي باشه اصلا و ابدا خودت رو محدود نكن مفاهيم زيادي رو ميتوني در ايده ات بكار ببري مثل نت موسيقي و ..... معمولا اگر ايده و در نهايت كانسپتت نتونه به روشني و وضوح بيان بشه ميتوني در طرحت از المانهايي استفاده كني كه به بيننده كمك كني بدون پرسيدن سوال كاربري طرحت رو درك كنه

2-براي ريز فضاها هم من هميشه ابتدا چارت سازماني براي آن موضوع طراحي ميكنم بعد براي ان چارت سازماني فضا يابي سپس با استفاده از تجربه و منابع كمكي ريز متراژ فضاها رو محاسبه ميكنم و در اخر سر جمع بندي ميكنم

3- شما براي موزه دو نوع فضاي باز و بسته داري حوزه هاي فضاهات هم عبارتست از 1- مديريت 2- مالي و اداري 3- آموزشي 4- پژوهشي 5- پشتيباني

اگر به جارت هاي موزه ها نگاه كني اكثرا به اين صورت هستند البته ممكنه اسم هاشون با هم فرق كنه ولي در نهايت عملكرد داحدها يكي هستند ( رياست - مديران يا معاونين مالي و اداري - پژوهشي - هنري - فرهنگي و پشتيباني ) در ضمن حتما حتما ميبايست در طرحت سالنهاي اجراي موسيقي در ابعاد مخلف ببيني چون موسيقي زنده است و موزه موسقي رو نميشه محدود به چند تا اثر قديمي نمود

دقت كن گالري هات با يد با هم در ارتباط باشه ولي امكان مجزا شدن رو هم داشته باشه يا حداقل بعضي هاشون داشته باشه و اين به دليل برگزاري مراسم مختلف -رو نمايي هاي مختلف ميبابشد

لینک به دیدگاه
سلام

ببخشید مزاحم شدم

یه کم تجربه دارم که شاید به دردتون بخوره

حرف آخرو همین اول میزنم

استفاده از شکل و حجم ساز ها در طراحی حجم موزه میتونه به نوعی زشترین و غیر معمارانه ترین حجم ها برای طراحی موزه باشه! به شدت توصیه میکنم در حجم بناتون اصلا به سمت انواع انحنای سه تارو زاویه سنتور و امواج صوتی نرید... اگه میخاید یه کار معمارانه انجام بدید

یه ساختمون شیشه دیدم که حجمش ویولون در مقیاس بسیار بزرگ بود! از دیدنش هم حالت تهوع بهم دست داد چه برسه بخام وارد فضاش بشم!

خوب ممکنه سلیقه شخصی من باشه

یک شخص عادی ممکنه با دیدن چنین ساختمانی به به و چه چه کنه و به نبوغ و نو آوری معمارش زنده باد بگه! ولی آیندگانی هم خواهند آمد و در مورد کارتون به قضاوت مینشینند.

میخواید از موسیقی ایده بگیرید؟

عالیه! ولی به نبال کانسپت نباشید!

یه کتاب مختصر در مورد تئوری موسیقی مطالعه کنید

به جای استفاده از حجم زیبای گیتار الکتریک، به یک کنسرت صامت برید و بعد از قرار گیری در فضای هامونیک کنسرت، خط هاتونو بکشید! مطمئن باشید دست شما هارمونی موسیقی را روی کاغذ میاورد نه حجم ظاهری ساز رو!

از ریتم و ملودی استفاده کنید! ببینید چقدر بناهای اسلامی ما ریتم و تکرار دارند! ببینید چگونه همشون قالب و ملودی دارند

از یه گام مشخص استفاده کنید و به هر خطی اجازه ندید وارد کارتون بشه!

---

 

گوته عزیز: هنرمند چیزی را خلق میکند که مردم عادی بایستی دوست داشته باشند، نه چیزی که دوست دارند

یه کم متفاوت باشید :a030:

من هنوز خیلی راه دارم تا معمار شدن ولی با نظرت کاملا موافقم

استفاده از فرم سازها و نت ها حتی استفاده از هر خطی که به شکل محسوسی کارت رو به یکی از اجزای موسیقی یا سازها نزدیک کنه غیر معمارانه ترین کاره ی که میشه انجام داد ازش پرهیز کن

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...
  • 2 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...