hasti1988 22046 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 فروردین، ۱۳۹۱ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می کند: نخستين دور ۀ مسابقهی ملی بين رشتهای کارخانه مجازی انجمن علمی مهندسی صنايع با همکاری انجمنهای علمی مهندسی مکانيک، متالورژی، عمران، کامپيوتر و برق، اين بار دست به اقدامی بی سابقه در سطح کشور زد: برگزاری مسابقهی ملی و بين رشتهای کارخانه مجازی. 20 تيم 10 نفره از دانشگاه های سراسر کشور در اين مسابقه شرکت ميکنند و هر تيم، ترکيبی از دانشجويان صنايع، مکانيک، برق، عمران، کامپيوتر و متالورژی خواهد بود تا در ادامهی دورهی قبلی اين مسابقه که البته محدود به دو رشتهی مکانيک و صنايع فردوسی بود اهميت نقش تمامی رشتههای مهندسی به خصوص مهندسی صنايع که هنوز حتی برای عدهی کثيری از قشر فرهيخته آنطور که بايد و شايد جا نيفتاده است را يادآور شده و نيز نتايج بهينهی همکاری همهی مهندسين در صنعت را به رخ کشد. اين مسابقه، اواخر فروردين 1390 برگزار خواهد شد . در اسفند سال 1388 گروهی از دانشجويان مهندسی صنايع دانشگاه فردوسی با همکاری های دلسوزانه گروه مهندسی صنايع دانشگاه فردوسی مشهد، اقدام به طراحی نخستين مسابقهی بين رشتهای با نام کارخانه مجازی (با حضور دو رشته مهندسی صنايع و مکانيک) نموده و شعار اين مسابقه را تئوری، عمل، تعامل قرار دادند. انجمن علمی دانشجويی مهندسی صنايع دانشگاه فردوسی مشهد در ارديبهشت 1389 به منظور آزمايش طرح مسابقه، امکانسجی بسط و توسعه طرح و شناسايی نقاط قوت و ضعف آن، مسابقه را در سطح دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دو رشته مهندسی صنايع و مهندسی مکانيک برگزار نمود. بر اساس بررسيهای انجام شده اين پروژه از نظر موضوع مسئله طرح شده، وسعت برگزاری و دستاوردهای نهايی در سطح کشور برای نخستين بار برگزار خواهد شد و بررسی اين موضوع در سطح بينالمللی در دست انجام است. اين طرح سال گذشته در جشنواره حرکت به عنوان طرح برگزيده نوآروی انتخاب شدهاست. پس از برگزاری دوره اول و بازتاب گسترده رسانه ای و با اعلام حمايت اساتيد هيئت علمی گروههای مهندسی صنايع و مکانيک از برگزاری مسابقه اصلی در سطح کشوری و اعلام آمادگی انجمنهای علمی تمامی رشتههای دانشکده مهندسی برای همکاری در طراحی و برگزاری اين پروژه انجمن علمی مهندسی صنايع زمينه را برای برنامه ريزی، طراحی و برگزاری مسابقه کشوری بين رشتهای فراهم يافته و به وسيله دانشجويان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری از رشتههای مختلف و اساتيد هيئت علمی گروههای مکانيک و صنايع اقدام به آغاز طرح مسئله برای مسابقه نمود. اهداف: آشنا کردن متخصصين، صنعتگران و ساير اقشار جامعه با مهندسی صنايع و کاربردهای آن ترويج کار تيمی و مشارکت بين دانشجويان رشتههای مختلف آشنايی دانشجويان با کليه رشته های مهندسی آشنايی دانشجويان با کاربرد های رشتههای مختلف روبرو شدن دانشجويان با واقعيتهای محيط کار، صنعت، وضعيت اقتصادی و مالی، بازار و جريانهای اجتماعی فراهم آوردن فضايی برای دانشجويان به منظور ارزيابی سطح دانش خود و توانايی استفاده از آن به چالش کشيدن آموختههای تئوريک دانشجويان به منظور بروز خلاقيت آنها در حل مسئله بهرهمندی صنايع از مستندات و تجربيات تيمهای شرکت کننده در مسابقه تبادل دانش و اطلاعات بين اساتيد و دانشجوياندانشگاههای کشور با يکديگر و با صنعتگران حل مشکلات صنعت با استفاده از خلاقيت و تقکر دانشجويان طرح کاستيهای حقيقی موجود در صنعت کشور به عنوان مسئله ميان نخبگان علمی کشور ماهيت مسابقه: مسابقه به اين شکل است که که کاربرد کالايی در صنعت خاص تعريف ميشود و کليه اطلاعات پايه مورد نياز برای طراحی محصول، امکانسنجي، ساخت و توليد کالا و بهرهبرداری کارخانه در اختيار شرکت کنندهها قرار ميگيرد. از آن جايی که قرار است در مسابقه واقعيت های صنعت و بازار شبيه سازی شود از تيم های شرکت کننده انتظار می رود که کليه مطالعات، تحليل ها و پيش بينی های لازم در جهت طراحی محصول، ابداع يا انتخاب روش و فرايند ساخت و در نهايت راه اندازی يک واحد صنعتی انجام دهند. مطالعاتی نظير: مطالعه بازار طراحی محصول و بهينه سازی آن طراحی فرايند تحليل های اقتصادی و مالی مکان يابی نحوه استقرار ماشين آلات تخصيص منابع برنامه ريزی توليد برنامه ريزی تعمير و نگهداری و ... در مجموع گزارشهای نهايی شرکتکنندهها در سه حيطه زير است: طرح امکانسجی اوليه طراحی و نمونه سازی و ساخت محصول اجرای فاز توليد آزمايشی و دريافت اطلاعات واقعی از بازار اصلاح طرح امکانسنجی اوليه با توجه به جامعيت مساله، پيچيدگی و زمانبر بودن حل آن، مسابقه در سه فاز برگزار می شود. دو فاز اول به صورت غير حضوری و فاز سوم حضوری برگزار می شوند. فاز اول؛ مرحله اول- پس از اعلام رسمی مسابقه از طريق سايت و ديگر کانال های اطلاع رسانی و معرفی حوزه صنعت مورد نظر، دانشجويان علاقه مند می توانند از طريق سايت رسمی مسابقه مشخصات تيم خود را به کميته برگزاری مسابقه ارسال کنند. مرحله دوم- طی مسابقات اينترنتی تيمها رده بندی می شوند. فاز دوم؛ مرحله اول- معرفی محصول مورد نظر از ديدگاه مشتريان و معرفی تمامی اطلاعات مربوط به روشهای موجود طراحی محصول از قبيل تکنولوژيهای ساخت، محدوديت منابع و مواد اوليه، شرايط تست محصول و غيره. مرحله دوم- تيم ها موظف هستند که تا تاريخ تعيين شده مستندات مرتبط با محصول را به کميته برگزاری ارسال کنند. اين مستندات شامل نقشه های فنی، ليست مواد اوليه مورد نياز برای نمونه سازی در روزهای مسابقه روش انتخابی يا ابداعی برای ساخت و غيره ميباشد. فاز سوم؛ مرحله اول- ابتدا تمامی اطلاعات مورد نياز تکميل مسابقه و امکانات مورد نياز تيم ها تحويل داده می شود. سپس تيم ها بايد محصول خود را با توجه به طرحی که در فاز دوم ارائه دادند، بسازند و طرح امکان سنجی اوليه را آماده کنند. در پايان مسابقه محصول ساخته شده در اين مرحله با توجه به معيارهای تعيين شده داوری و تست می شود. مرحله دوم- در اين مرحله تيم ها از طريق بازار مجازی طراحی شده و نتايج امکان سنجی خود به پياده سازی آزمايشی واحد صنعتی، توليد و تجارت می پردازند. مرحله سوم- ارزيابی و اصلاح طرح امکانسنجی اوليه با استفاده از اطلاعات و تجربيات به دست آمده از مرحله دوم و ارائه طرح نهايی. * لازم به ذکر است که مستندات در پايان هر مرحله در اختيار داوران قرار می گيرد. * تمامی فازها و مراحل مسابقه امتياز خاص خود را دارند که در انتهای مسابقه تيم ها با توجه به امتيازهای کسب شده رده بندی می شوند. * در تست محصول علاوه بر داوری اساتيد دانشگاهی برای نزديک شدن به معيارهای صنعت از محصول ايدهآل، نمايندگان صنعت نيز که در مسابقه به عنوان شرکتهای مشاوره دهنده حضور دارند به عنوان خريداران نهايی محصولات امتيازدهی ميکنند. لازم به ذکر است که با وجود جوايز نفيس تيمهای برتر مسابقه، اين تيمها در همايشی با حضور صنايع برتر حوضه محصول (عمدتا صنايع همکار در برگزاری مسابقه)، به نام همايش کشوری کارخانه مجازی که پيش از مراسم اختتاميه مسابقه برگزار ميشود فرصت مييابند تا برای فروش رسمی طرحهای خود به واحدهای صنعتی از طرح خود دفاع نمايند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر به آدرس برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام مراجعه نمايند. 3 لینک به دیدگاه
hasti1988 22046 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 فروردین، ۱۳۹۱ البته لازم به توضیح هست که این مسابقه بنابه دلایلی کنسل شد و قرار دادن این پست صرفا جهت آشنایی بود.... 2 لینک به دیدگاه
مهندس خوش فکر 11397 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 فروردین، ۱۳۹۱ حیف شد هستی خانوم چه ایدی عالی بود چقدر میتونست مفید باشه کلا منتفی شد یا بعدا ممکنه برگزار شه؟ لینک به دیدگاه
hasti1988 22046 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 فروردین، ۱۳۹۱ این دلیلی هست که برای کنسل شدن این مسابقه عنوان شده... مسابقه کارخانه مجازی کنسل شد!!! متأسفانه به دلیل عدم همکاری چند تن از مسئولین دانشگاه فردوسی در برگزاری مسابقه ملی کارخانه مجازی و نخستین همایش فرآیندهای برتر ساخت، این مسابقه با وجود 16 تیم شرکت کننده ، و جذب حمایت خیلی خوب از خارج از دانشگاه مانند حمایت وزارت علوم، شهرداری و ... و سایتهای مرجع مانند سیویلیکا و ... و پس از تلاش 1 ساله تیم برگزار کننده مسابقه، موقتاٌ کنسل شد!!!!! از تمامی دوستان عزیز به دلیل مشکل به وجود آمده بسیار عذرخواه هستیم و از همه ی تیم های شرکت کننده که تا کنون برای دریافت پول خود اقدام نکرده اند، خواهشمندیم هرچه سریعتر با شماره تلفن 09391389101 تماس حاصل فرموده یا به آدرس Info@Virtualfactory.com ایمیل فرستاده و نام گروه خود را ذکر نمایند. امیدواریم در آینده ای زود، مسابقه کارخانه مجازی برگزار گردد و مسئولین محترم دانشگاه فردوسی همکاری لازم را با تیم برگزار کننده به عمل آورند. دبیرخانه مسابقات ملی کارخانه مجازی 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده