رفتن به مطلب

بررسی دوباره کارآیی واحد فروش از دیدگاه منبع محور و قابلیت های پویا


ارسال های توصیه شده

هدف: طرح و دیدگاه منبع محور شرکت و قابلیت های پویا است. این مطالعه نشان می دهد که مهارتهای فروش فروشندگان و مهارتهای مشارکتی درون و بین سازمانی با ارزش، کمیاب و از نظر اجتماعی پیچیده اند و جزء منابع دانش محور ضمنی هستند که در سرمایه انسانی و اجتماعی واحد فروش جاسازی شده اند. مهارتهای فروش و مشارکتی فروشندگان به طور مستقیم و تعاملی بایستی در تولید بیشتر ارزش برتر به واحد فروش کمک کنند. هدف از این مطالعه کشف اثر مهارتهای مشارکتی و فروش فروشندگان بر روی میزان دستمزد پرداختی به آنها از طریق نقش واسطه گری عملکرد واحد فروش است.

رویکرد/ روش شناسی/ طرح: داده های بدست آمده از یک نمونه از مدیران واحدهای فروش در 102 شرکت بزرگ کانادایی است. پس از ارائه مدل، فرضیه با استفاده از تجزیه و تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی تعدیلی مورد آزمون قرار گرفت.

یافته ها: مهارتهای مشارکتی (نه مهارتهای فروش) به طور مستقیم با عملکرد واحد فروش مرتبط است. تأثیر مهارتهای فروش بر عملکرد واحد فروش بوسیله نقش مهارتهای مشارکتی تکمیل و تقویت می گردد. مهارتهای فروش و مهارتهای مشارکتی هر دو به صورت تعاملی و یا به صورت جداگانه روی پرداخت دستمزدهای کل به فروشندگان تأثیر داشته و موجب افزایش عملکرد آنها می شود.

مفاهیم و محدودیت های محققان: مهارتهای فروش و مهارتهای مشارکتی نه تنها منجر به تولید ارزش برتر در عملکرد واحد فروش می شوند بلکه آنها افزایش دستمزد فروشندگان را نیز سبب می شوند.

ارزش اصلی: این مطالعه جز معدود مطالعاتی است که نقش استراتژیکی فروشندگان در ایجاد مزیت رقابتی و پیوند ادبیات مدیریتی فروش به ادبیات منبع محور شرکت و تئوری سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی را کشف کرد.

 

کلمات کلیدی: سرمایه انسانی- عملکرد فروش- دستمزد- منابع- مطالعات تحقیقاتی کانادا.

 

این مقاله ترجمه شده به همراه مقاله اصلی آن به زبان انگلیسی را می توانید از فایل پیوست دانلود کنید:

 

مترجم و ارسال کننده: maryam_bah

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...