رفتن به مطلب

آزمایش یکنواختی


spow

ارسال های توصیه شده

Uster

 

اهمیت آزمایش یکنواختی

 

در طی عملیات ریسندگی staple مخصوصاً با الیاف طبیعی باید جریاینی از میلیونها لیف را که هر کدام ساختار متفاوتی با بقیه دارند و حتی مقداری از الیاف غریبه و خارجی را به همراه خود دارد را به صورت نخ با ساختاری یکنواخت چه از نظر تاب ، وزن واحد طول ، قطر ، رنگ ، استحکام و ... تبدیل شود . بسیاری از این مشخصات به هم وابسته بوده و با آندازه گیری و آنالیز تغییرات در آنها می توان به یکنواختی و با عدم یکنواختی در نخ پی برد . از گذشته به طور معمول اندازه گیری وزن واحد طول نخ را با یکنواختی آن مرتبط می دانند و از این شیوه نه تنها برای اندازه گیری یکنواختی نخ که برای دیگر تولیدات مراحل ریسندگی چون فتیله و نیمچه نخ هم استفاده می کنند .

فرض کنید لایه ای از الیاف داریم و آن را به قطعات کوچکی با طولهای یکسان میبریم . می توان وزن هر کدام از این قطعات را اندازه گیری نموده و در یک گراف با فواصل مشخص علامت زده و آنها را به هم وصل کنیم . (مانند شکل 1-1 ) حال اگر توسط یک خط افقی مقدار متوسط داده ها را مشخص کنیم می توانیم شمایی از میزان تغییرات در وزن این قطعات نسبت به میانگین را ببینیم .

این اطلاعات پایه می تواند به روش های دیگری به صورت داده های عددی بیان گردد. مثلا ً میانگین و ضریب تغییرات را محاسبه و بیان کنیم .

 

متن کامل مقاله را ازفایل پیوستی دریافت نمایید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...