رفتن به مطلب

مدیریت رفرنس ها در نوشتن مقاله


ارسال های توصیه شده

دوستانی که تا بحال مقاله نوشته اند،میدانند که یکی از بخش های آن ارجاع دادن به مقالات مورد استفاده است.اگر از ابتدا این منابع بصورت درست و اصولی مرتب نشود،در انتها مرتب کردن آن بسیار سخت است.

شما از چه شیوه ای برای مدیریت رفرنس استفاده میکنید؟

  • Like 5
لینک به دیدگاه

من خودم این 4روش رو میشناسم:

1. نوع دستی (فیش برداری حالا کاغذی یا الکترونیکی)

2. استفاده از خود ورد

3. نرم افزارهای مخصوص (دسکتاپ - آفلاین)

4. نرم افزارهای مخصوص ( آنلاین یا شاید ابری)

  • Like 3
لینک به دیدگاه

نرم افزاري به نام Reference Manager وجود داره كه بسيار قوي هست. در واقع end note در برابرش چيزي نيست. اين نرم افزار data base كاملي از بسياري از ژورنالها و كنفرانسها داره كه ميتونه خودش به فرمت ژورنال يا كنفرانس مورد نظر، مراجع رو مرتب كنه، همچنين يك Tab داخل Microsoft Word ايجاد ميكنه كه به راحتي ميشه در word ازش استفاده كرد. مشكل اصلي اينه كه قيمتش گرونه و داخل امريكا 250 دلاره. البته اگر دوستان روشهايي بلدند كه به صورت رايگان دانلود كنند، بسيار مفيد خواهد بود، موفق باشيد.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

من خودم Zotero و Mendely رو پیشنهاد میکنم، اینا نسل جدید Reference manager ها هستن و کار رو خیلی ساده میکنن (مثلا حین مرور وب مقاله رو به کتابخونه اضافه میکنین، همه ی اطلاعاتش رو هم آنلاین خودش میگیره بدون دخالت دست)...خلاصه چیز خیلی توپی هست

 

 

البته اگه دست از سر Microsoft Word بردارین و BibTeX کار کنین دیگه محشره

 

تنها نکته ی بدی که Mendely داره اینه که close source هست در مقابل zotero بیس قویتری داره و اپن سورسه ولی کمی (و فقط کمی) امکانات جانبیش کمتره و دیگه اینکه مندلی یه حسنی که داره اینه که شبکه ی اجتماعی قوی تری داره

  • Like 4
لینک به دیدگاه
من خودم این 4روش رو میشناسم:

1. نوع دستی (فیش برداری حالا کاغذی یا الکترونیکی)

2. استفاده از خود ورد

3. نرم افزارهای مخصوص (دسکتاپ - آفلاین)

4. نرم افزارهای مخصوص ( آنلاین یا شاید ابری)

 

نظرتون در مورد Latex چیه؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...