رفتن به مطلب

گالکسی نوت: ترفندهایی برای استفاده بهتر


a_gadget

ارسال های توصیه شده

با‌ عرضه Galaxy Note، سامسونگ گامی دیگر در جهت نزدیک‌تر کردن اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها برداشت. این محصول، دارای قابلیت‌هایی برای دسترسی سریع به امکانات پیشرفته­اش است. S-Pen (قلم مخصوص گالکسی نوت) چیزی بیشتر از یک قلم معمولی است و کارایی آن تنها در نوشتن متن و انتخاب گزینه‌های منوها نیست. در‌واقع، سامسونگ در تلاش بوده تا دستگاهی بسازد که هم با استفاده مستقیم از صفحه و هم به کمک S-Pen، بتوان بخوبی از امکانات آن بهره برد.

در ادامه به چند ترفند برای استفاده بهتر از گالکسی نوت اشاره می‌کنیم. کاربران می‌توانند به کمک موارد زیر، تجربه لذت‌بخش‌تری از این محصول داشته باشند. بعضی از این ترفندها در دیگر اعضای خانواده گالکسی هم وجود دارند و برخی دیگر منحصرا مربوط به Galaxy Note هستند.

 

 

ترفند ۱ – دسترسی آسان به منو

از S-Pen می‌توان برای دسترسی آسان به منو و بازگشت به بخش و مرحله پیشین استفاده کرد. اگر کلید روی S-Pen را بفشارید و همزمان با آن به سمت چپ صفحه جاروب کنید، به منوی قبلی باز می‌گردید (عملکردی مشابه کلید Back). نگه داشتن این کلید و حرکت قلم به سمت بالای صفحه، منو را نمایان می‌سازد.

 

 

ترفند ۲ – میانبری به جستجوی گوگل

این ترفندی است که در دیگر دستگاه‌های سری گالکسی هم وجود دارد: تنها کافیست کلید منو را بفشارید و نگه دارید تا مستقیماً به صفحه جستجوی گوگل بروید.

 

 

ترفند ۳ – سه راه برای عکس گرفتن از صفحه

عکس گرفتن از صفحه (ScreenShot) در گالکسی نوت کار آسانی است. سه راه برای انجام این کار وجود دارد:

۱. فشردن هزمان کلیدهای «منو» و «روشن/خاموش».

۲. نگه داشتن کلید S-Pen و قرار دادن قلم بر روی صفحه، به طور همزمان.

۳. و اما راه جالب‌تر: قرار دادن کف دست (یا کنار دست) بر روی صفحه و حرکت دادن آن از یک طرف به طرف دیگر.

screen_shot_editing_121241168556_640x360.jpg

 

 

lمنبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ترفند ۴ – ویرایش و کادر بندی فوری

پس از گرفتن اسکرین‌شات می‌توانید تصویر به دست آمده را فوراً ویرایش کنید. چندین ابزار برای انجام این کار در نظر گرفته شده است. این ابزار به شما اجازه می‌دهند که به کادر بندی (Cropping) عکس بپردازید و تغییرات دیگری را بر روی آن اعمال کنید.

ترفند ۵ – S-Pen و S-Memo

S-Memo یکی دیگر از قابلیت‌های برجسته گالکسی نوت است. برای دسترسی سریع به آن، تنها کافیست کلید S-Pen را نگه دارید و دو بار بر روی صفحه ضربه بزنید. S-Memo فوراً نمایان می‌شود و می‌توانید به سرعت، یادداشت‌هایتان را بر روی صفحه آن بنویسید.

 

 

ترفند ۶ – دسترسی سریع به S-Planner

S-Planner ابزاری است برای یادآوری (Reminder) و سازمان‌دهی کارها (Organizer). این ابزار می‌تواند متن دستنویس شما را به طور خودکار در تقویم ذخیره کند از آن به عنوان یک يادآور استفاده نماید.

شما می‌توانید این کار را از S-Memo هم انجام دهید: ابتدا کار یا رویداد (Event) را به همراه تاریخ آن یادداشت کنید. سپس به سراغ کلید منو بروید و More را انتخاب کنید. گزینه Link to S Planner را برگزینید و سپس New event را انتخاب کنید. حالا گالکسی نوت، آن را به عنوان یک رویداد در نظر می‌گیرد.

splanner_shortcut_121241165717_640x360.jpg

 

 

ترفند ۷ – تغییر اندازه ویدجت‌ها

از آنجا که گالکسی نوت از اسمارت‌فون‌های معمول بزرگ‌تر است، سامسونگ ابزارک‌های (Widgets) بزرگ‌تری را برای آن در نظر گرفته است. ضمناً شما می‌توانید اندازه برخی از ابزارک‌های مهم، مانند Bookmarks، وضح آب و هوا و S-Memo را تغییر دهید. کافیست با انگشت بر روی آیکون ضربه بزنید و نگه دارید. سپس به کمک فلش خاکستری ظاهر شده، می‌توانید اندازه ویدجت را تغییر دهید.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ترفند ۸ – تنظیم سریع نور صفحه

نوار وضعیت (Status Bar) را فشار دهید و نگه دارید. پس از چند ثانیه، یک Slider ظاهر می‌گردد که به کمک آن،‌ با حرکت انگشتان به سمت چپ و راست، می‌توانید روشنایی صفحه را تنظیم کنید. البته برای استفاده از این روش باید تنظیم خودکار نور صفحه (Automatic Brightness) را خاموش کرده باشید.

ترفند ۹ – تماس گرفتن با یک حرکت

تماس گرفتن و فرستادن پیام کوتاه در گالکسی نوت بسیار سریع و آسان است. در دفترچه تلفن (Contacts) برای مکالمه با مخاطب کافیست نام او را به سمت راست صفحه بکشید. برای فرستادن پیام کوتاه، فیلد مخاطب را به سمت چپ صفحه حرکت دهید.

ترفند ۱۰ – حالت بی‌صدا با برگرداندن گوشی

شاید این ویژگی چیز جدیدی نباشد، ولی دیدن آن در Galaxy Note خالی از لطف نیست. در بخش تنظیمات (Settings) گزینه Motion Control را فعال کنید. از این پس، می‌توانید با برگرداندن گوشی (به طوری که صفحه‌نمایش به سمت پایین باشد) صدای زنگ تماس را قطع کنید.

ترفند ۱۱ – نگه‌داشتن فوری فیلم و موسیقی

چنانچه در هنگام تماشای فیلم یا گوشی دادن به موسیقی بخواهید فوری و موقتا آن را Pause کنید، تنها کافیست کف دستتان را بر روی صفحه‌نمایش قرار دهید. با برداشتن دستتان از روی صفحه، پخش فایل ادامه خواهد یافت.

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ترفند ۱۲ – پنهان کردن صفحه‌کلید و نوار وضعیت

برای پنهان کردن Status Bar کافیست آن را به سمت پایین بکشید و چند ثانیه نگه دارید. همین کار را در مورد صفحه‌کلید هم می‌توانید انجام دهید.

 

cancel_s_pen_121307045471_640x360.jpg

 

ترفند ۱۳ – ذخیره در کلیپ‌برد

شما می‌توانید در بخش پیام‌ها و ایمیل‌ها،‌ با لمس نشانگر (Cursor) سمت چپ صفحه، به منوی Clipboard دسترسی پیدا کنید. به کمک این گزینه‌ها می‌توانید پیغام‌هایتان را در کلیپ‌برد کپی کنید.

 

ترفند ۱۴ - چرخاندن تصاویر

در بخش گالری می‌توانید تصاویر را با انگشتانتان بچرخانید. برای انجام این کار، سطح انگشتتان را بر روی عکس قرار دهید و انگشتتان (و در نتیجه عکس) را در جهت دلخواه بچرخانید.

 

handwriting_to_text_121241152557_640x360.jpg

 

ترفند ۱۵ – تبدیل دست‌نوشته به متن

به کمک S-Memo یادداشتتان را بنویسید و سپس بر روی کلید منو کلیک کنید. در بخش Options گزینه Handwriting to Text را انتخاب کنید. با این کار متن دستنویس شما به شکل یک پیغام متنی درمی‌آید و می‌توانید آن را ویرایش کنید.

این ترفندها می‌توانند آسودگی و سرعت زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند. یافتن مهارت در استفاده از آنها، تنها به کمی تمرین نیاز دارد.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...