h.h 577 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 اسفند، ۱۳۹۰ سوالات دکترای دانشگاه آزاد اسلامی رشته مدیریت آموزشی سال 91 نظریه های سازمان و مدیریت آموزشی 1. از نظر تئوریکی ، مولفه های اصلی مدل سازی در نظام مدیریت آموزشی کدامند؟ این مولفه ها را تبیین و تحلیل نمایید. 2. از نظر تئوریکی ، الگوی فرایند پایه سناریوسازی در نظام مدیریت آموزشی و آموزشگاهی کدامند مراحل اساسی اجرای این الگو را تبیین و تحلیل نمایید. رفتار سازمانی در موسسات آموزشی 1. وجه تمایز و اشتراک رفتار و روابط انسانی در سازمانهای آموزشی را در یک جدول ترسیم نموده سپس شاخصهای هر دو مولفه ( رفتار و روابط انسانی ) را تحلیل نمایید. 2. عوامل تاثیرگذار بر رفتار و روابط انسانی در سازمانهای آموزشی را بر شمرده و آنگاه تاثیر هر یک از عوامل را در تحکیم روابط انسانی و ارتقای رفتار سازمانی با عنایت به نظام ارزشها تحلیل نمایید . آمار و روش تحقیق و سنجش و ارزشیابی 1. یک مثال پژوهشی بیان کنید که نیاز به تحلیل نیاز داشته باشد مراحل آنرا فقط ذکر کنید ؟ 2. یک مثال پژوهشی بیان کنید که نیاز به آزمون مقایسه در ضریب همبستگی همبسته داشته باشد . فرضیه و تحقیق آنرا تعیین کنید . 3. در آزمونهای ملاک مرجع برای مقایسه و تعیین پایایی و اعتبار از چه روشهایی استفاده می کنید . 4. ارزشهای بیرونی و درونی را تعریف و با هم مقایسه کنید . 5. مفروضه های تحلیل کوواریانس را نام ببرید . روشها و فنون تدریس 1. آموزش و پرورش را در مقاطع ابتدایی، راهنمایی ، متوسطه و دانشگاه از سه نظر روشهای نمادین ، تدریس و طراحی و محتوای تدریس مورد مقایسه و تبیین نمایید . 2. محتوای انسانی آموزش و پرورش از دیدگاه کلان مورد بررسی قرار داده و هر یک را توضیح و تبیین نمایید . فلسفه مدیریت آموزشی 1. از جمله مشکلات و چالشهای بخش آموزش و پرورش در برنامه های 5 ساله توسعه کشور : الف: مدیریت و سازماندهی فعالیتهای آموزشی ب: مسایل مربوط به کیفیت عملکرد منابع انسانی است . موارد الف و ب را با توجه به فلسفه رئالیسم اسلامی و فلسفه پراگماتیسم غربی را با یکدیگر مقایسه و تبیین نمایید . نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .