رفتن به مطلب

تصویری از پیچ و تاب یک کهکشان مسطح


ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 2]تصویری از پیچ و تاب یک کهکشان مسطح

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]تصویری از کهکشان ESO 510-13 که توسط تلسکوپ هابل به ثبت رسیده می تواند به خوبی انحنا و پیچ و تاب صفحه مسطح این کهکشان را نمایش دهد.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر، بیشتر کهکشانهای مارپیچی صفحاتی مسطح متشکل از میلیونها ستاره و سیاره و همچنین گازهای کیهانی هستند که به دور مرکزی کهکشانی در حال گردشند.

این صفحه ها به واسطه طبیعت برخورد ابرهای گازی در اوایل دوران شکل گیری کهکشان به این شکل مسطح شده اند. با این همه در اکثر این کهکشانها پیچ و تابی دیده می شود، حتی در کهکشان راه شیری و تلسکوپ فضایی هابل نیز در یکی از تصاویر خود از کهکشان ESO 510-13 که در فاصله 150 میلیون سال نوری از زمین قرار داشته و وسعتی برابر 100 هزار سال نوری دارد، توانسته پیچ و تاب این کهکشان را به خوبی نمایش دهد.

 

767240_orig.jpg

بعضی از اخترشناسان بر این باورند که طبیعت پر پیچ و تاب تعدادی از کهکشانها ساخته دست تعاملات گرانشی میان کهکشانها و یا حتی برخورد میان آنها است. با این همه دلیل اصلی چنین پدیده کیهانی در کهکشانها هنوز در دست مطالعه و بررسی قرار دارد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، این کهکشان نمونه ای واضح از کهکشانهای پیچ و تاب خورده است که تصویر آن توسط تیم میراث هابل و با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسیده است.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...