رفتن به مطلب

برهنگي هميشه ضد ارزش نیست


*Sanaz*

ارسال های توصیه شده

من قانونگذار نیستم که تبیین کلی بکنم گرچه گفتم جریمه باشه جریمه و اجبار یکیه؟!!!

مگه راهنمایی رانندگی که برای نبستن کمربند جریمه تعیین کرده کسۂ7ز اونu0628ور کرده؟؟ البته کرده ولی مستقیم نه میدونید چرا جواب میده؟ چون معمولا انسان تا ضرر چیزی رو به عینه نبینه مجاب به رعایتش نمیشه ولی وقتی شد وعادت کرد این میشه براش فرهنگ

اگه حجاب مو هم همچین حالتی داشت مطمئن باشید بازخورد منفیش خیلی کمتر از الان بود

امیدوارم فرق جریمه و اجبار معلوم شده باشه اما اینکه بگید هیچ محدودیتی(جریمه ای) در مورد پوشش نباشه نظر شماست و محترم ولی نظر من همون بود که قبلا عارض شدم:icon_gol:

 

یعنی سیاست یکی بخر دوتا ببر رو من عاشقشم!!

اولا که من تازه فهمیدم شما از مدیران باشگاهی هستین که ماها ساختیمش ویه عده نتونستنشون رو با یه روال دیگه جواب دادن

امیدوارم مثل فلق باشی حداقل تو ثبات خط مشی ات!

به هرحال

شما اینجا چندتا مسئله رو مطرح کردین که دوست دارم بیشتر درموردشون توضیح بدین(اگه اینجا حوصلت نکشید یکی دوتا از تاپیکای من هنوز مونده که جای فکرکردن رو داره مثل 53 کشور درتالار خودتون وامیدوارم روزی اینقدر جرات داشته باشن کلا اسم کاربری منو از اونجا حذف کنن به جای حذف پنج شش هزارتا پست)

گفته شما این معنی رو میرسونه که رعایت نکردن حجاب به شکلی که شما معتقدین(اونی که درایران اجرا میشه) باعث ضرر میشه

میشه لطفا درمورد این ضررها برام توضیح بدی ومنو متقاعد کنی که چرا باید حجاب این شکلی باشه؟

برای اینکه زیاد به حاشیه نریم یه چیزی رو ذکر کنم شاید بتونی از اونایی که اون زمون رو درک کردن بپرسی

حجاب تا اخر سال 58 درایران اختیاری بود وهنوز هم گزارش مستندی از اینکه مضرات اجتماعی رعایت نکردنش دریک انقلاب ملی مذهبی چی بوده منتشر نشده

اگر چیزی فی نفسه بده باید از همون اولش بد باشه پس دلیل تاخیر یکساله چی بوده؟

(لزومی نیست به این سوال جواب بدین چون من خودم خیلی بهتر جوابشو میدونم گفتم برای اینکه تناقضات رو درک کنی)

درمورد جریمه واجبار صحبت کردی

امیدوارم روزی برسه با دید بی طرفانه ای بشینی کتاب های سه گانه دکتر حسین بشیریه رو با عنوان درسهای دموکراسی برای همه رو بخونی تا فرق قانون وجامعه قانونمند وجامعه متظاهررو درک کنی

واژه هایی چون ازادی های فردی واجتماعی وتعهد فردی واجتماعی والتزام به این دو با تعاریف خشک شما(منظورم شمای نوعی نیست)قابل تاویل نیست

التزامی که شما ازش سخن میگید یک وجهش اجباره

ما به ازادی فردی احترام میزاریم ولی شما مجبورید(رعایت حجاب دراین مثال)...قطعا تنبیه میشوید

ما به ازادی فردی احترام میگذاریم ولی شما مختارید(رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی)...جریمه میشوید

اگر دراسلام مسئله ای رکن هست وباعث خسران اجتماعی میشه چرا فقط درچندکشور معدود از 53 کشور اجبار به رعایت حجاب هست؟

ایا بقیه کشورهای دنیا هنوز به اون شعور نرسیدن که ضررهای دیده شدن موی نامحرمان توسط مردان رو درک کنن؟

کسی نمیخواد بی بندوبار باشه(با تعاریف فرهنگ خودمون کاردارم)ولی باید به معنای واژه ها بیشتر دقت کرد وریشه مسایل رو دقیقتر جستجو کرد تا دردام تعصبات یکطرفه نیافتاد

درضمن تعریفتون از فرهنگ کاملا غلط هست امیدوارم معنی فرهنگ رو اینقدر محدود نکنید

موفق باشیم:icon_gol:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 112
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

هرچیزی اجبار باشه برای ما بد هست به نظر من اینکه عقیدهای بخاطر اینکه تعدد زیادی تو جامعه داره نباید عقیدش رو به دیگرا تحمیل کنه

 

در مورد قوانین فردی مخصوصا اصلا نباید اجباری باشه ولی قوانین اجتماعی همیشه حالت محدود کننده خودش رو داشته با وگرنه مردم گوشت هم رو هم میخورند ولی قانونی که برای مسایل شخصی هست نباید به هیچ عنوان محدویت داشته باشه مثل حجاب مثل خیلی چیز های دیگه:a030:

لینک به دیدگاه
یعنی سیاست یکی بخر دوتا ببر رو من عاشقشم!!

اولا که من تازه فهمیدم شما از مدیران باشگاهی هستین که ماها ساختیمش ویه عده نتونستنشون رو با یه روال دیگه جواب دادن

امیدوارم مثل فلق باشی حداقل تو ثبات خط مشی ات!

به هرحال

شما اینجا چندتا مسئله رو مطرح کردین که دوست دارم بیشتر درموردشون توضیح بدین(اگه اینجا حوصلت نکشید یکی دوتا از تاپیکای من هنوز مونده که جای فکرکردن رو داره مثل 53 کشور درتالار خودتون وامیدوارم روزی اینقدر جرات داشته باشن کلا اسم کاربری منو از اونجا حذف کنن به جای حذف پنج شش هزارتا پست)

گفته شما این معنی رو میرسونه که رعایت نکردن حجاب به شکلی که شما معتقدین(اونی که درایران اجرا میشه) باعث ضرر میشه

میشه لطفا درمورد این ضررها برام توضیح بدی ومنو متقاعد کنی که چرا باید حجاب این شکلی باشه؟

برای اینکه زیاد به حاشیه نریم یه چیزی رو ذکر کنم شاید بتونی از اونایی که اون زمون رو درک کردن بپرسی

حجاب تا اخر سال 58 درایران اختیاری بود وهنوز هم گزارش مستندی از اینکه مضرات اجتماعی رعایت نکردنش دریک انقلاب ملی مذهبی چی بوده منتشر نشده

اگر چیزی فی نفسه بده باید از همون اولش بد باشه پس دلیل تاخیر یکساله چی بوده؟

(لزومی نیست به این سوال جواب بدین چون من خودم خیلی بهتر جوابشو میدونم گفتم برای اینکه تناقضات رو درک کنی)

درمورد جریمه واجبار صحبت کردی

امیدوارم روزی برسه با دید بی طرفانه ای بشینی کتاب های سه گانه دکتر حسین بشیریه رو با عنوان درسهای دموکراسی برای همه رو بخونی تا فرق قانون وجامعه قانونمند وجامعه متظاهررو درک کنی

واژه هایی چون ازادی های فردی واجتماعی وتعهد فردی واجتماعی والتزام به این دو با تعاریف خشک شما(منظورم شمای نوعی نیست)قابل تاویل نیست

التزامی که شما ازش سخن میگید یک وجهش اجباره

ما به ازادی فردی احترام میزاریم ولی شما مجبورید(رعایت حجاب دراین مثال)...قطعا تنبیه میشوید

ما به ازادی فردی احترام میگذاریم ولی شما مختارید(رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی)...جریمه میشوید

اگر دراسلام مسئله ای رکن هست وباعث خسران اجتماعی میشه چرا فقط درچندکشور معدود از 53 کشور اجبار به رعایت حجاب هست؟

ایا بقیه کشورهای دنیا هنوز به اون شعور نرسیدن که ضررهای دیده شدن موی نامحرمان توسط مردان رو درک کنن؟

کسی نمیخواد بی بندوبار باشه(با تعاریف فرهنگ خودمون کاردارم)ولی باید به معنای واژه ها بیشتر دقت کرد وریشه مسایل رو دقیقتر جستجو کرد تا دردام تعصبات یکطرفه نیافتاد

درضمن تعریفتون از فرهنگ کاملا غلط هست امیدوارم معنی فرهنگ رو اینقدر محدود نکنید

موفق باشیم:icon_gol:

سجاد جان اميدوار بودم پستاي منو كامل خونده باشي ولي از پستت معلومه نتونستم منظورم رو برسونم!

ببين بحث حجاب دو جنبه داره يكي براي مسلمانها و توسط خودشون از نوع اختياري و يكي جنبه اجتماعي اون اميدوارم اين رو در نظر داشته باشي

بنده عرض كردم از جنبه اجتماعي مخالف اجبار حجاب مو و كلا اجبار به شكل حاضرش هستم پس اينكه سال 58 چه اتفاقي افتاده رو منم باهات هم عقيدم بعد هم عرض كردم كه درسته مخالف اجبار حجاب مو هستم اما از اون طرف هم مخالف آزادي مطلق هستم حالا ميخواد با دموكراسي كه شما بهش معتقدي در تضاد باشه اين نظر منه دلبيلشم واضحه!

باز هم عرض ميكنم كه در مقابل همون آزادي مطلق هم مخالف اجبار به شكل كنوني هستم جايگزينش هم همون جريمه ميتونه باشه همچنين فكر نكنم تعريف كلي از فرهنگ ارائه داده باشم فقط مصداقي از اون رو گفتم كه همون بستن كمربند بود البته شايد بعضي مواقع با واژه فرهنگ مد نظر شما در تعارض باشه و صرفا عادت باشه!

اما اگه منظورت حجاب و فلسفه اون براي مسلمانان(از نوع اختياري)هستش كه بحثش جداست

منظورتون از اشاره به مديريت خود رو هم نفهميدم ولي اگه از جانب من ناراحت شديد معذرت ميخوام:icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
سجاد جان اميدوار بودم پستاي منو كامل خونده باشي ولي از پستت معلومه نتونستم منظورم رو برسونم!

ببين بحث حجاب دو جنبه داره يكي براي مسلمانها و توسط خودشون از نوع اختياري و يكي جنبه اجتماعي اون اميدوارم اين رو در نظر داشته باشي

بنده عرض كردم از جنبه اجتماعي مخالف اجبار حجاب مو و كلا اجبار به شكل حاضرش هستم پس اينكه سال 58 چه اتفاقي افتاده رو منم باهات هم عقيدم بعد هم عرض كردم كه درسته مخالف اجبار حجاب مو هستم اما از اون طرف هم مخالف آزادي مطلق هستم حالا ميخواد با دموكراسي كه شما بهش معتقدي در تضاد باشه اين نظر منه دلبيلشم واضحه!

باز هم عرض ميكنم كه در مقابل همون آزادي مطلق هم مخالف اجبار به شكل كنوني هستم جايگزينش هم همون جريمه ميتونه باشه همچنين فكر نكنم تعريف كلي از فرهنگ ارائه داده باشم فقط مصداقي از اون رو گفتم كه همون بستن كمربند بود البته شايد بعضي مواقع با واژه فرهنگ مد نظر شما در تعارض باشه و صرفا عادت باشه!

اما اگه منظورت حجاب و فلسفه اون براي مسلمانان(از نوع اختياري)هستش كه بحثش جداست

منظورتون از اشاره به مديريت خود رو هم نفهميدم ولي اگه از جانب من ناراحت شديد معذرت ميخوام:icon_gol:

 

خب من فقط همین پستت رو جواب دادم چون برام شبهاتی بوده وهست که دراین پستت هم تکرار شدن بنوعی

جنبه اجتماعی قضیه رو منم باهات موافقم

شاید دید معادل عین هم نباشن وهرکدوم از اینور یا اونور قضیه نزدیک خط تعادل باشن ولی باید فبول کنی که الان دید غالب ودید معترض متاسفانه فرسنگ ها از تعادل فاصله گرفتن

من هیچ جا نگفتم ازادی مطلق واصلا هم ازش دفاع نمیکنم این کار انارشیست هاست ومن انارشیست نیستم درواقع من به هیچ مسلک وعقیده ای پایبندی وتعلق خاطر ندارم وخودم رو درچارچوب ایین وایسم محدود نمیکنم...

ازفضا تو یه تاپیکی دو نوع ازادی رو تعریف کردم ومصداق ها وعینیت های هرکدوم رو هم توضیح دادم واگر قانون ومحدودیت والتزام به قانون نباشه میشه همچین اش شلم شوربایی!

به هرحال

منظورم بسط عادات از روی اجبار به فرهنگ بود وگرنه میدونم مثال زدی ودرمثل مناقشه نیست

اون حجاب رو هم قابل نقد هست ومن زیاد باهاش مشکلی ندارم ولی قبلا تو تالارازاد بارها وبارها درموردش بحث شده وفک کنم خانم سیمین زارع به صورت بسیار مستدلی اونو نقد کردن

درمورد مدیریت هم منظورم عطف به ماسبق بود واینکه ریشه بحث هایی رو داشتیم که شما اون موقع تو اون فروم نبودید

من کلا با ناراحت شدن مشکل دارم یعنی نمیتونم ناراحت بشم

موفق باشیم:icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه

باز هم عرض ميكنم كه در مقابل همون آزادي مطلق هم مخالف اجبار به شكل كنوني هستم جايگزينش هم همون جريمه ميتونه باشه همچنين فكر نكنم تعريف كلي از فرهنگ ارائه داده باشم فقط مصداقي از اون رو گفتم كه همون بستن كمربند بود البته شايد بعضي مواقع با واژه فرهنگ مد نظر شما در تعارض باشه و صرفا عادت باشه!

اما اگه منظورت حجاب و فلسفه اون براي مسلمانان(از نوع اختياري)هستش كه بحثش جداست

منظورتون از اشاره به مديريت خود رو هم نفهميدم ولي اگه از جانب من ناراحت شديد معذرت ميخوام:icon_gol:

 

خیلی ببخشید جریمه با چیزی که الان هست چه فرقی داره؟

در ضمن سجاد هم پرسید توضیح ندادید، اگه قبلا تو پستی توضیح دادید لطفا لینکش رو بدید

میشه لطفا درمورد این ضررها برام توضیح بدی ومنو متقاعد کنی که چرا باید حجاب این شکلی باشه؟

من اصلا درک نمیکنم دیده شدن مو چه عوارضی داره در حالی که دیده شدن پا اشکال نداره! (نصف مردها به پا علاقه دارند و 20٪ فوت فتیش هستند، یعنی با پا میتونند ارضا بشند!!! ولی همچین چیزی در مورد مو من نشنیدم!)

  • Like 1
لینک به دیدگاه
خیلی ببخشید جریمه با چیزی که الان هست چه فرقی داره؟

در ضمن سجاد هم پرسید توضیح ندادید، اگه قبلا تو پستی توضیح دادید لطفا لینکش رو بدید

 

من اصلا درک نمیکنم دیده شدن مو چه عوارضی داره در حالی که دیده شدن پا اشکال نداره! (نصف مردها به پا علاقه دارند و 20٪ فوت فتیش هستند، یعنی با پا میتونند ارضا بشند!!! ولی همچین چیزی در مورد مو من نشنیدم!)

خواهش ميكنم فرقش تو تفاوتشه:ws3:

الان اجبار مستقيم هست ولي جريمه اجبار غير مستقيم كه تفاوتشون در بازخورد مسلما بسياره

در مورد مو هم توضيح دادم حامد جان فكر كنم در جواب به ساناز خانوم بود اينم باز ميگم در مخالفت با اجبار به شكل كنوني هم عقيده ايم:icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
خواهش ميكنم فرقش تو تفاوتشه:ws3:

الان اجبار مستقيم هست ولي جريمه اجبار غير مستقيم كه تفاوتشون در بازخورد مسلما بسياره

در مورد مو هم توضيح دادم حامد جان فكر كنم در جواب به ساناز خانوم بود اينم باز ميگم در مخالفت با اجبار به شكل كنوني هم عقيده ايم:icon_gol:

 

جفتش اجباره، پوشش تا حد معقولش به هیچکسی مربوط نمیشه، البته مشکل سر همین کلمه معقول هست :hanghead:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

با سلام...

 

ببینید.. نیچه میگه : برهان آوری مدرن در نگاه من نوعی خود تناقضی فیزیولوژِیکیه...

 

یعنی انسان امرروزی چون خودش رو از لحاظ تکنولوژِی از انسانهای گذشته بالاتر دیده.. به ناخود آگاه فکر میکنه که از انسانهای گذشته بیشتر میفهمه.. و برهان های گذشتگان رو هم غلط و یا ناقص فرض میکنه..

این طرز تفکر انسان امروزی باعث شده که به این بهانه برهان هایی جدید .. متفاوت و متناقض از خودش بگه که با اصل فطرت انسان تناقض داره..

  • Like 2
لینک به دیدگاه

گاهی اوقات ممکنه فراتراز مو هم برای شخصی تحریک کننده نباشه پس تک بعدی دیدن قضیه حجاب برداشتی کاملا سطحی میده

فکر کنم این رو شماهم قبول داشته باشید که مرد از راه چشم تحریک میشه و کلا چشمش زیادکار میکنه.مطمئنا با نمایان بودن مو زیبایی زن خیلی بیشتر معلومه و زن زیباییش ممکنه قالب بشه بر شخصیتش همچنین تنوع طلبی مرد خیلی راحت تحریک میشه.

 

تو اسلامم حفظ بنیان خانواده خیلی اهمیت داده شده

:icon_gol:

 

 

آقای جواد خان.

شما دلیلی ارائه نمیدین،مدام باورهاتون رو اینجا میگین.

 

میگین مطمئنا مو بیشتر تحریک ایجاد میکنه، تحریک چشم و ابرو هم میتونه بیشتر باشه.

مردی که مدام به زن ها زل بزنه، از چشم و ابرو و لب و...هم تحریک میشه.

توجیهات شما فقط این نتیجه رو میده که زن کلا به صورت بسته بندی شده بیاد بیرون.

چون مرد با چشم تحریک میشه.

 

شما فرق مو و چشم و ابرو را برای من توضیح بدین. :banel_smiley_4:

 

تو اسلام روی حفظ کدوم بنیان خانواده آخه تاکید شده، مردی که نزدیک 10 تا زن داره و هفته ای یکبار نمیرسه پیش یکی از زن هاش باشه، کدوم خانواده،کدوم تربیت !!!!

 

این مردها هم از شخص پیامبر شما هستند تا امامانتون.

لینک به دیدگاه
آقای جواد خان.

شما دلیلی ارائه نمیدین،مدام باورهاتون رو اینجا میگین.

 

میگین مطمئنا مو بیشتر تحریک ایجاد میکنه، تحریک چشم و ابرو هم میتونه بیشتر باشه.

مردی که مدام به زن ها زل بزنه، از چشم و ابرو و لب و...هم تحریک میشه.

توجیهات شما فقط این نتیجه رو میده که زن کلا به صورت بسته بندی شده بیاد بیرون.

چون مرد با چشم تحریک میشه.

 

شما فرق مو و چشم و ابرو را برای من توضیح بدین. :banel_smiley_4:

 

تو اسلام روی حفظ کدوم بنیان خانواده آخه تاکید شده، مردی که نزدیک 10 تا زن داره و هفته ای یکبار نمیرسه پیش یکی از زن هاش باشه، کدوم خانواده،کدوم تربیت !!!!

 

این مردها هم از شخص پیامبر شما هستند تا امامانتون.

خب مگه باورهام رو براي انجام توسط شما دارم ارائه ميدم؟!!!

اگه قرار باشه همه قدمها توسط زن برداشته بشه كه نميشه اتفاقا اول به كنترل نگاه مرد امر شده بعد حجاب زن يعني اگه زن حجاب هم نداشت مرد بايد مواظب نگاهش باشه

در اسلام حد همينه اما اگه شما اصرار دارين چشم و ابرو هم باشه و نتيجه خودتون رو بگيرين ميل خودتونه!

من نميدونم اين چه اخلاقيه شما دارين حداقل خود من در مورد افراد عادي هم الكي قضاوت نميكنم چه برسه بخوام چيزي كه نبوده بهشون ببندم ولي شما اصلا براتون مهم نيست كه شخص مقابل كيه خيلي دوست داشتم اين بحث توي تاپيك اخلاق ميشد چون الان دارم حرفي كه اونجا زدم رو به عينه ميبينم!:banel_smiley_4:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
خب مگه باورهام رو براي انجام توسط شما دارم ارائه ميدم؟!!!

اگه قرار باشه همه قدمها توسط زن برداشته بشه كه نميشه اتفاقا اول به كنترل نگاه مرد امر شده بعد حجاب زن يعني اگه زن حجاب هم نداشت مرد بايد مواظب نگاهش باشه

 

در اسلام حد همينه اما اگه شما اصرار دارين چشم و ابرو هم باشه و نتيجه خودتون رو بگيرين ميل خودتونه!

من نميدونم اين چه اخلاقيه شما دارين حداقل خود من در مورد افراد عادي هم الكي قضاوت نميكنم چه برسه بخوام چيزي كه نبوده بهشون ببندم ولي شما اصلا براتون مهم نيست كه شخص مقابل كيه خيلي دوست داشتم اين بحث توي تاپيك اخلاق ميشد چون الان دارم حرفي كه اونجا زدم رو به عينه ميبينم!:banel_smiley_4:

 

دقیقا مشکل من با شما سرهمین جمله هست:

در اسلام حد همینه.

 

من هم بحثم اینجا بود،باور شما و سایر مسلمین به این حد از روی تعبد هست نه تفکر.

شما گفتین نه ما تفکر میکنیم.

 

من پرسیدم فرق مو با چشم و ابرو در ایجاد تحریک برای یک مرد مسلمان رو برای من تشریحی کنین.

به هر حال اسلام به قول شما همه حرف هاش بر اساس استناد هست.

تفاوت مو با چشم و ابرو از نظر اسلام چیه که میگه مو زینت هست، اما چشم و ابرو زینت نیست.

 

در مورد اون بحث اهمیت اسلام به خانواده.

من اطلاع دقیقی از تعداد همسران و فرزندان پیامبر و امامان شما ندارم.

تالار مذهبی هم جای بحث نیست.

اما اگه شما تاپیکی بزنین که توش بحثی نشه اما من بفهمم چطوری میشه با داشتن زنان و فرزندان بیشمار بنیان خانواده رو مقدس پنداشت،ممنون میشم.

حداقل من از قضاوت اشتباه در میام.

لینک به دیدگاه
دقیقا مشکل من با شما سرهمین جمله هست:

در اسلام حد همینه.

 

من هم بحثم اینجا بود،باور شما و سایر مسلمین به این حد از روی تعبد هست نه تفکر.

شما گفتین نه ما تفکر میکنیم.

 

من پرسیدم فرق مو با چشم و ابرو در ایجاد تحریک برای یک مرد مسلمان رو برای من تشریحی کنین.

به هر حال اسلام به قول شما همه حرف هاش بر اساس استناد هست.

تفاوت مو با چشم و ابرو از نظر اسلام چیه که میگه مو زینت هست، اما چشم و ابرو زینت نیست.

 

در مورد اون بحث اهمیت اسلام به خانواده.

من اطلاع دقیقی از تعداد همسران و فرزندان پیامبر و امامان شما ندارم.

تالار مذهبی هم جای بحث نیست.

اما اگه شما تاپیکی بزنین که توش بحثی نشه اما من بفهمم چطوری میشه با داشتن زنان و فرزندان بیشمار بنیان خانواده رو مقدس پنداشت،ممنون میشم.

حداقل من از قضاوت اشتباه در میام.

باور ما تعبديه؟!!!

يعني اعتقاد ما به خدا و معادو... تعبديه؟ اونوقت قبل از اعتقاد به خدا تعبد چه كسيه؟!!

اگه منظورتون اينه كه در احكام هم خودمون براي خودمون تكليف كنيم اصلا احتياجي به دين هم نداريم!

بر فرض كه تفاوتي هم بين اونها نباشه (كه كاملا واضحه هست) عرض كردم حجاب امريست دوطرفه يعني هم از طرف مرد هم زن اگه قرار باشه زن صورت خودش رو هم بپوشونه كه ميشه مشقت البته در نظر شما بيش از اينهاش هم مشقته ولي يه مسلمون اسمش روشه يعني تسليم امر پروردگار كه البته ميدونم شما با تسليم بودن هم مشكل دارين چون خدايي در نظرتون معني نميده پس قسمتيش هم به مرد برميگرده البته روي هم تاثيرندارند يعني اگه همه زنها هم بيحجاب بشند مجوز گناه مرد نميشه و اگر برفرض محال تمام چشمها هم پاك شوند دليل بيحجابي نميشه شايد اين قسمتش تعبدي باشه ولي بر عكس نظر شما تعبد در نظر دين دارها حسنه كه البته تعبد هم معلومه چه جاهاييست پس بازم نميتونيد نظر خودتون رو مبني بر تعطيل بودن تفكر به كرسي بنشونيد گرچه درهمون تعبدش هم براي درك بهتر ميشه تفكر كرد!

اگر شما اطلاع دقيقي از تعداد همسران و علت و ... اونها ندارين چطوري فهميدين كه تعدادشون بيشماره؟!!!

ميبينيد اينقدر تو پستاتون پيش فرضهاي ذهنيتون قالبه(كه فكر كنم همش هم به خاطر حجابه!!)كه طي دو خط دچار چنين پارادوكسي ميشين كه هم اطلاع نداشته باشين هم مطلع باشين!!

اما خب فكر ميكنيد كه تعدد زوجات اهل بيت هر چه قدر كم هم باشه بر خلاف بنيان خانوادست دليلش واضحه وخودتون اشاره ضمني كردين.اطلاع دقيقي از اوضاع و شرايط ازدواج در آن زمان،علت ازدواج،راضي بودن يا نبودن ديگر زوجات،نحوه برخورد بازوجات و... ندارين اما دوست دارين تاريخ وفرهنگ منطقه ديگري رو با تاريخ و فرهنگ فعلي منطقه خودتون مقايسه كنيد وازش پيش فرضهاي هميشگي خودتون رو نتيجه بگيريد اونم اينكه چون من دلم ميخواد پس اسلام ال و بل هستش:ws37:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

توی یک فرآیند ادراک اتفاق و سپس قضاوت

اهمیت چند مورد زیر انکار ناپذیر هست:

1-معیارهای اخلاقی فرستنده (فرد صاحب رفتار)

2-فضای ارتباطی فرستنده -کانال انتقال پیام (احتماع مورد نظر)

3-معیارهای اخلاقی گیرنده (فرد قاضی)

4- بازخورد اخلاقی گیرنده

 

یادمون باشه که همه چیز و هر اتفاقی "مکان محور"و "زمان محور" و در مرحله ی دوم "فرد محور" هست و دنیا پر از مثالهای نقض برای هر نتیجه گیری!

پس اول باید مفهوم "ارزش" و میزان ثبات آن در اجتماعات مختلف مورد بحث قرار گیرد!

و در نهایت

همه چیز نسبی است!

  • Like 3
لینک به دیدگاه
باور ما تعبديه؟!!!

يعني اعتقاد ما به خدا و معادو... تعبديه؟ اونوقت قبل از اعتقاد به خدا تعبد چه كسيه؟!!

اگه منظورتون اينه كه در احكام هم خودمون براي خودمون تكليف كنيم اصلا احتياجي به دين هم نداريم!

بر فرض كه تفاوتي هم بين اونها نباشه (كه كاملا واضحه هست) عرض كردم حجاب امريست دوطرفه يعني هم از طرف مرد هم زن اگه قرار باشه زن صورت خودش رو هم بپوشونه كه ميشه مشقت البته در نظر شما بيش از اينهاش هم مشقته ولي يه مسلمون اسمش روشه يعني تسليم امر پروردگار كه البته ميدونم شما با تسليم بودن هم مشكل دارين چون خدايي در نظرتون معني نميده پس قسمتيش هم به مرد برميگرده البته روي هم تاثيرندارند يعني اگه همه زنها هم بيحجاب بشند مجوز گناه مرد نميشه و اگر برفرض محال تمام چشمها هم پاك شوند دليل بيحجابي نميشه شايد اين قسمتش تعبدي باشه ولي بر عكس نظر شما تعبد در نظر دين دارها حسنه كه البته تعبد هم معلومه چه جاهاييست پس بازم نميتونيد نظر خودتون رو مبني بر تعطيل بودن تفكر به كرسي بنشونيد گرچه درهمون تعبدش هم براي درك بهتر ميشه تفكر كرد!

اگر شما اطلاع دقيقي از تعداد همسران و علت و ... اونها ندارين چطوري فهميدين كه تعدادشون بيشماره؟!!!

ميبينيد اينقدر تو پستاتون پيش فرضهاي ذهنيتون قالبه(كه فكر كنم همش هم به خاطر حجابه!!)كه طي دو خط دچار چنين پارادوكسي ميشين كه هم اطلاع نداشته باشين هم مطلع باشين!!

اما خب فكر ميكنيد كه تعدد زوجات اهل بيت هر چه قدر كم هم باشه بر خلاف بنيان خانوادست دليلش واضحه وخودتون اشاره ضمني كردين.اطلاع دقيقي از اوضاع و شرايط ازدواج در آن زمان،علت ازدواج،راضي بودن يا نبودن ديگر زوجات،نحوه برخورد بازوجات و... ندارين اما دوست دارين تاريخ وفرهنگ منطقه ديگري رو با تاريخ و فرهنگ فعلي منطقه خودتون مقايسه كنيد وازش پيش فرضهاي هميشگي خودتون رو نتيجه بگيريد اونم اينكه چون من دلم ميخواد پس اسلام ال و بل هستش:ws37:

 

 

لطفا به همه سئوالاتی که من اینجا مینویسم جواب بدین،اگه قصد گلچین کردن دارین،بگین کسی بحث نکنه.

 

1- باور شما از تعبد هم یک مرحله اونورتره.

اعتقادتون به توحید و معاد و نبوت و امامت هم فقط به خاطر زندگیتون توی ایرانه و تحت تاثیر حکومت دینی بودن.

معلوم نبود توی چین یا آمریکای جنوبی زندگی میکردین چطوری با تفکر به توحید و امامت میرسیدین !!!!

معاد هم که اصلا تفکر نمیخواد، یک باور برای حرص انسان به زندگی جاودانه هست.

 

2- باز هم برای من نگفتین فرق مو و چشم و ابرو در پوشش چیه.

عجیبه چندین بار پرسیدم و مدام طفره میرین، اگه جوابی ندارین بگین ندارم.

میگین پوشش مو مشقت نیست،اما پوشش چشم و صورت مشقت هست، واقعا این شد دلیل؟

الان زنان مسلمان در کشورهای عربی و افغانستان و.... تحت مشقت هستند؟

این مشقت رو چه کسی از زنان مسلمان ایرانی برداشت و چگونه؟

 

3- من نگفتم از تعدد زوجات پیامبر و امامان شما اطلاعی ندارم.

گفتم اطلاع دقیقی ندارم، یعنی در هر منبعی یک چیزی گفته، یکی گفته 9 تا یکی 11 تا یکی 13 تا و....

از شما خواستم تاپیک بزنین و تعداد دقیق رو بگین، در کثرتش که شکی نیست.

زدن چنین تاپیکی براتون سخت بود؟

 

4- بنیان خانواده وقتی تقویت میشه که یک پدر و مادر بالای سر فرزند یا فرزندان باشند.

اگه حداقل همسر یعنی 4 تا طبق قرآن شما رو هم در نظر بگیریم، مرد بخواد هفته ای یکبار هم پیش زن و بچه اش باشه،در ماه میشه یک هفته.

تنها چیزی که ارزش نداره زن و خانواده هست، مردی که در صورت رعایت مساوات میتونه تا 4 زن بگیره، چه کانون گرم خانواده ای داره، از معجزات اسلام هست.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
لطفا به همه سئوالاتی که من اینجا مینویسم جواب بدین،اگه قصد گلچین کردن دارین،بگین کسی بحث نکنه.

 

1- باور شما از تعبد هم یک مرحله اونورتره.

اعتقادتون به توحید و معاد و نبوت و امامت هم فقط به خاطر زندگیتون توی ایرانه و تحت تاثیر حکومت دینی بودن.

معلوم نبود توی چین یا آمریکای جنوبی زندگی میکردین چطوری با تفکر به توحید و امامت میرسیدین !!!!

معاد هم که اصلا تفکر نمیخواد، یک باور برای حرص انسان به زندگی جاودانه هست.

 

2- باز هم برای من نگفتین فرق مو و چشم و ابرو در پوشش چیه.

عجیبه چندین بار پرسیدم و مدام طفره میرین، اگه جوابی ندارین بگین ندارم.

میگین پوشش مو مشقت نیست،اما پوشش چشم و صورت مشقت هست، واقعا این شد دلیل؟

الان زنان مسلمان در کشورهای عربی و افغانستان و.... تحت مشقت هستند؟

این مشقت رو چه کسی از زنان مسلمان ایرانی برداشت و چگونه؟

 

3- من نگفتم از تعدد زوجات پیامبر و امامان شما اطلاعی ندارم.

گفتم اطلاع دقیقی ندارم، یعنی در هر منبعی یک چیزی گفته، یکی گفته 9 تا یکی 11 تا یکی 13 تا و....

از شما خواستم تاپیک بزنین و تعداد دقیق رو بگین، در کثرتش که شکی نیست.

زدن چنین تاپیکی براتون سخت بود؟

 

4- بنیان خانواده وقتی تقویت میشه که یک پدر و مادر بالای سر فرزند یا فرزندان باشند.

اگه حداقل همسر یعنی 4 تا طبق قرآن شما رو هم در نظر بگیریم، مرد بخواد هفته ای یکبار هم پیش زن و بچه اش باشه،در ماه میشه یک هفته.

تنها چیزی که ارزش نداره زن و خانواده هست، مردی که در صورت رعایت مساوات میتونه تا 4 زن بگیره، چه کانون گرم خانواده ای داره، از معجزات اسلام هست.

ساناز خانم من میتونم جواب بدم؟

  • Like 2
لینک به دیدگاه
لطفا به همه سئوالاتی که من اینجا مینویسم جواب بدین،اگه قصد گلچین کردن دارین،بگین کسی بحث نکنه.

 

1- باور شما از تعبد هم یک مرحله اونورتره.

اعتقادتون به توحید و معاد و نبوت و امامت هم فقط به خاطر زندگیتون توی ایرانه و تحت تاثیر حکومت دینی بودن.

معلوم نبود توی چین یا آمریکای جنوبی زندگی میکردین چطوری با تفکر به توحید و امامت میرسیدین !!!!

معاد هم که اصلا تفکر نمیخواد، یک باور برای حرص انسان به زندگی جاودانه هست.

 

2- باز هم برای من نگفتین فرق مو و چشم و ابرو در پوشش چیه.

عجیبه چندین بار پرسیدم و مدام طفره میرین، اگه جوابی ندارین بگین ندارم.

میگین پوشش مو مشقت نیست،اما پوشش چشم و صورت مشقت هست، واقعا این شد دلیل؟

الان زنان مسلمان در کشورهای عربی و افغانستان و.... تحت مشقت هستند؟

این مشقت رو چه کسی از زنان مسلمان ایرانی برداشت و چگونه؟

 

3- من نگفتم از تعدد زوجات پیامبر و امامان شما اطلاعی ندارم.

گفتم اطلاع دقیقی ندارم، یعنی در هر منبعی یک چیزی گفته، یکی گفته 9 تا یکی 11 تا یکی 13 تا و....

از شما خواستم تاپیک بزنین و تعداد دقیق رو بگین، در کثرتش که شکی نیست.

زدن چنین تاپیکی براتون سخت بود؟

 

4- بنیان خانواده وقتی تقویت میشه که یک پدر و مادر بالای سر فرزند یا فرزندان باشند.

اگه حداقل همسر یعنی 4 تا طبق قرآن شما رو هم در نظر بگیریم، مرد بخواد هفته ای یکبار هم پیش زن و بچه اش باشه،در ماه میشه یک هفته.

تنها چیزی که ارزش نداره زن و خانواده هست، مردی که در صورت رعایت مساوات میتونه تا 4 زن بگیره، چه کانون گرم خانواده ای داره، از معجزات اسلام هست.

1-مهم اين نيست كه من تفكرم رو چطوري بدست آوردم مهم اينه آيا تفكر من واقعا منطقي هست يا نه كه متاسفانه حداقل شما نتونستيد به اصول من خدشه اي وارد كنيد تنها دليلتون همين بوده حرص انسان به زندگي جاودان و...!!

2-واقعا پستاي من رو ميخونيد؟!!

خوبه گفتم حجاب امريست دوطرفه يعني قرار نيست كه زنان براي حفظ نگاه مردان دچار مشقت بشند البته ممكنه همون حجاب هم تو تابستون مشقت داشته باشه ولي دينداري بدون مشقت هم محاله چه از طرف زن چه مرد

3-بنده هم عرض كردم براي تحليل تاريخ خودتون رو بايد در قالب زماني و مكاني مورد بحث قرار بدين ولي همونطور كه گفتم فكر كنم پيش فرضاي ذهنيتون اجازه نده!

4-فكر كنم جواب اين رو هم بارها گرفته باشين ولي خب بازم ميدم!

قرآن نگفته 4 همسري واجبه يا مستحب و... بلكه ازدواج بدون محدوديت اون زمان رو به 4تا كاهش داده باتوجه به آيات و روايات براي تعددش هم رعايت مساوات الزاميه هم رضايت همسر اگه منظورتون كليست كه خب سوءاستفاده برخي ربطي به دين نداره خواهشا اينو هم نگيد كه چرا صريح نگفته همسر فقط يكي چون در زمان جنگ مطمئنا تعداد شوهر بالقوه كم ميشه اگرهم منظورتون ائمست كه تاريخ نشون ميده رفتار اونها با همسرانشون رو ضمنا سعي كنيد در هر مبحثي وارد ميشيد حداقل كمي مطالعه داشته باشين مثلا در مورد سن پيامبر در زمان ازدواجاشون و همچنين شرايط اجتماعي زوجه هاو...

لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...